  • 1. Data: 2021-06-23 23:02:14
    Temat: PIN
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    Odkąd z Nest Banku mam nową kartę debetową do konta to prawie zawsze jak
    za coś płacę w sklepie, przykładam kartę do czytnika to mi każą
    dodatkowo wbijać PIN. Czy mam felerną kartę, czy z tym Bankiem coś nie tak?

    --
    animka

  • 2. Data: 2021-06-23 23:06:05
    Temat: Re: PIN
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 czerwca 2021 o 23:02:40 UTC+2 Animka napisał(a):
    > Odkąd z Nest Banku mam nową kartę debetową do konta to prawie zawsze jak
    > za coś płacę w sklepie, przykładam kartę do czytnika to mi każą
    > dodatkowo wbijać PIN. Czy mam felerną kartę, czy z tym Bankiem coś nie tak?

    Spróbuj zapłacić wkładając kartę do czytnika chipów i zobacz, czy się coś potem
    zmieni przy płaceniu zbliżeniowo.

  • 3. Data: 2021-06-24 14:59:07
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:

    > Spróbuj zapłacić wkładając kartę do czytnika chipów i zobacz, czy się coś potem
    zmieni przy płaceniu zbliżeniowo.

    Nie wiem, na ile Animka jest dokładna, ale napisała "prawie zawsze", co
    by znaczyło, że bywają takie płatności, które nie wymagają PIN-u, czyli
    karta się już "aktywowała". Może kwoty, na jakie opiewają płatności
    zazwyczaj przekraczają magiczną granicę bezpinowości (50, 100?).

  • 4. Data: 2021-06-24 15:42:37
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-23-czerwca-2021 o 23:02, Animka pisze:
    > Odkąd z Nest Banku mam nową kartę debetową do konta to prawie zawsze jak
    > za coś płacę w sklepie, przykładam kartę do czytnika to mi każą
    > dodatkowo wbijać PIN. Czy mam felerną kartę, czy z tym Bankiem coś nie tak?

    Podaje numer karty i pin.
    Ktoś tu na pewno ma dostęp do systemu to sprawdzi.

  • 5. Data: 2021-06-24 15:44:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 czerwca 2021 o 14:54:29 UTC+2 Andrzej Kłos napisał(a):

> [...]
    > karta się już "aktywowała". Może kwoty, na jakie opiewają płatności
    > zazwyczaj przekraczają magiczną granicę bezpinowości (50, 100?).

    Z tym "aktywowaniem" to jest różnie.
    Ostatnio dostałem i takie karty, gdzie NFC nie pozwalało przed pierwszą zapłatą z
    chipa odczytać numeru karty ani daty ważności - ale i taką figlarkę - KK 1-2-3 z
    santandera - która w ogóle nie wymaga do płacenia zapłaty z chipa - trzeba ją jedynie
    aktywować w ST lub w apce i od razu można pikaczować - i nawet PINu przy tym
    pikaczowaniu nie chce (oczywiście dla zakupów poniżej granicy bezpinowości).
    A nest może tak ustawiać, że póki się nie zapłaci z chipa, to do terminala przychodzi
    z banku żądanie PINu.
    Oczywiście może, wcale nie musi - moja propozycja to była propozycja testu, a nie
    gwarantowane remedium.
    No chyba że Animka taka bogata/rozrzutna - albo chodzi na zakupy raz w
    tygodniu/miesiącu ;>

  • 6. Data: 2021-06-24 16:08:05
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-06-24 o 14:59, Andrzej Kłos pisze:
> [...]

    Tak mi powiedziano jak się wreszcie dodzwoniłam do Banku :-)

> [...]
    > karta się już "aktywowała". Może kwoty, na jakie opiewają płatności
    > zazwyczaj przekraczają magiczną granicę bezpinowości (50, 100?).

    Ostatnio, tzn wczoraj płaciłam 14,50, a gdzie indziej 8,40.
    Dziękuję :-)

    --
    animka