  • 1. Data: 2003-05-28 18:28:48
    Temat: [lekko OT] Potargany banknot
    Od: "Gandalf Szary" <g...@d...cjb.net>

    Witam!
    Wiem, że takie "coś" przewinęło się na grupie jakiś miesiąc temu, ale mam
    pytanie z tym związane...
    Mianowicie - znajoma, wyjmując banknot (stówkę) z kieszeni, nieopatrznie...
    roztargała go (o co to już nie będę opowiadał :)). Całe szczęście - banknot
    nie skończył w kawałkach, ale jest przetargany do ok. 2/3 ("targ" przechodzi
    w okolicach pyszczka króla). Wróciła do domciu, banknot skleiła (prawie)
    i... Tu moje (a praktycznie to jej :)). Pytanie - czy owy banknot może nie
    zostać przyjęty przez jakiś sklep?? A już w szczególności bank?? Czy sklep
    nie potraktuje banknotu jako "fałszywkę" (i np. sprzedawczyni zrobi problem
    na pół hipermarketu + ochrona gratis)?? Jeśli tak, to co należy zrobić??
    Policzyć banknot na straty, czy np. iść z nim do banku i poprosić o wymianę
    (bo jeżdżenie do najbliższej placówki NBP raczej nie wchodzi w grę)?? Aha,
    jak będzie pytanie o miejsce zamieszkania - Katowice...

    --
    Marek "Gandalf Szary" Goraczyński

  • 2. Data: 2003-05-28 20:45:04
    Temat: Re: [lekko OT] Potargany banknot
    Od: "Jacek" <j...@t...pl>

    kazdy Bank ma obowiazek wymienic taki banknot !

  • 3. Data: 2003-05-29 04:52:34
    Od: "Gandalf Szary" <g...@d...cjb.net>

    "Jacek" <j...@t...pl> wrote in message
    > kazdy Bank ma obowiazek wymienic taki banknot !

    Dokładniej pytanie związane teraz z Bankiem Śląskim - czy trzeba mieć
    otwarte konto, aby wymienić ten banknot?? Czy wystarczy, że znajoma
    podejdzie do okienka, i powie - ten banknocik proszę mi wymienić...

    I czy to samo tyczy się banknotów sklejonych (tak dla pewności...)??

    --
    Marek "Gandalf Szary" Goraczyński

  • 4. Data: 2003-05-29 07:31:35
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Gandalf Szary wrote:
> [...]

    Bank ma obowiązek taki banknot wymienić. Nie powiedziane jednak, że musi
    to zrobić za darmo. Jeśli nie masz konta w BSK, to przed operacją lepiej
    się upewnić ile będzie kosztowała ta przyjemność.
    Najlepiej oczywiście "wprowadzić" pieniądz do banku dokonując wpłaty
    gotówki na swoje konto - bank nie ma wówczas podstaw, aby pobrać
    prowizję.

    Sklejonych lub nie - nie ma to znaczenia. Ważne jest natomiast, aby
    można było bez wątpliwości stwierdzić autentyczność banknotu i żeby
    została z niego przynajmniej większość (75% długości oryginalnego
    banknotu, jeśli się nie mylę).
    Jeśli natomiast pójdziesz do banku z połówką banknotu, to uwaga: bank
    wypłaci Ci połowę jego wartości nominalnej :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl