  • 1. Data: 2003-08-28 14:46:02
    Temat: lama pyta - jakie konto?
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    Witam!
    Szkodnik (znaczy corka) wybiera sie na rok studiowac (w ramach programu
    Socrates-Erazmus) do Neapolu we Wloszech. W jaki - najmniej bolesny dla
    mojej kieszeni - sposob nalezaloby rozwiazac sprawe konto/pieniadze/karta
    dla niej?
    Dobrze byloby moc zasilac jej to konto z Polski nie przeplacajac przy tych
    operacjach - bo roznie bywa...
    1.Czy zalozyc konto w Polsce (w jakim banku i jaki rodzaj konta) - zakupic
    euro w kantorze,wplacic i niech tam wyplaca...
    2. Czy - pieniadze w kieszen (strach sie bac - ukradna, napadna,
    zamorduja...) i tam na miejscu zalozyc konto (w jakim banku, jakie konto)...
    Nie mam pojecia jak to zalatwic :-(((( bo ja tylko w zlotowkach i na
    miejscu...
    Bede bardzo zobowiazany za wskazowki :-)))
    pozdrawiam! zbisa
    P.S. Pogooglalem deczko - ale ... :-(((

  • 2. Data: 2003-08-28 14:52:54
    Temat: Re: lama pyta - jakie konto?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    zbisa wrote:
    > P.S. Pogooglalem deczko - ale ... :-(((

    Hmmm. Moze tak. Zalozyc konto w Citi - podpiac karte Maestro pod subkonto w
    Euro - tam wyplacic na miejscu
    http://www.citibank.com/italy/homepage/explorer/inde
    x.htm
    Zaplacisz tylko za kupione w Polsce Euro (czy to w kantorze czy w Citi)
    Wtedy zalozyc jakies kono studenckie tam, lub placic gotowka lub placic ta
    karte (jest przeliczana przez Euro - ale ze zlotowek).

    No - chyba takie jest najlepsze wyjscie? :)
    W innym wypadku - zalozyc konto w Millennium i moze wyplacac/placic VE tam
    na miejscu - bardzo dobre przeliczniki - wuyplaty z bankomatu tylko 3.50 zl
    niezaleznie od kwoty.
    W obu przypadkach dziewoja ma dostep przez siec (Ty tez :))) a i wplacac
    mozesz na miejscu w oddziale banku lub nawet przelewem.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 3. Data: 2003-08-29 09:52:57