  • 1. Data: 2007-05-14 10:28:02
    Temat: kursy walut
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Wyjeżdżam za granicę na kilka miesięcy i będę potrzebował EUR i CHF.
    Biorąc pod uwagę umacnianie się złotówki, dylemat mam następujący:
    1. Wymienić tutaj w kantorze PLN na EUR i CHF na cały pobyt.
    2. Wypłacać "raz na jakiś czas" za granicą z bankomatu (a gdzie się da
    płacić kartą).

    Zaletą pierwszego rozwiązania jest możliwość negocjacji ceny w kantorze
    (kilka tys. EUR i CHF potrzebuję), natomiast potencjalną zaletą drugiego
    może być przewalutowanie po niższych kosztach (jeśli złotówka się
    umocni). Wadą jednak drugiego jest konieczność ponoszenia opłaty za
    wypłatę z zagranicznego bankomatu (ok. 10zl).

    No więc pytanie brzmi, czy kurs EUR/PLN, CHF/PLN będzie na tyle spadał w
    najbliższych miesiącach, żeby opłacało się wybrać opcję 2?

    --
    jimmij

  • 2. Data: 2007-05-14 11:08:24
    Temat: Re: kursy walut
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    jimmij <j...@j...jj> napisał(a):
    > Wyjeżdżam za granicę na kilka miesięcy i będę potrzebował EUR i CHF.
    > Biorąc pod uwagę umacnianie się złotówki, dylemat mam następujący:
    > 1. Wymienić tutaj w kantorze PLN na EUR i CHF na cały pobyt.
    nie boisz sie wozic ze soba takiej kwoty?

    > 2. Wypłacać "raz na jakiś czas" za granicą z bankomatu (a gdzie się da
    > płacić kartą).
    jak czesto chcesz dokonywac tych wyplat?

    > No więc pytanie brzmi, czy kurs EUR/PLN, CHF/PLN będzie na tyle spadał w
    > najbliższych miesiącach, żeby opłacało się wybrać opcję 2?
    tego nie wiadomo, załóż, że kurs cały czas bedzie taki sam i wtedy sie
    zastanow, ktore rozwiazanie jest korzystniejsze

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-05-14 16:26:41
    Od: "Paweł" <b...@o...pl>

    Użytkownik "jimmij" <j...@j...jj> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No więc pytanie brzmi, czy kurs EUR/PLN, CHF/PLN będzie na tyle spadał w
    > najbliższych miesiącach, żeby opłacało się wybrać opcję 2?

    NTG