  • 1. Data: 2003-03-23 19:26:28
    Temat: ksiegowanie i potracanie w mbanku.
    Od: "Piotr Smerda" <p...@s...won.onet.pl>

    Witam
    posiadam konto w mBanku i w sobote spotkalem sie z bardzo dziwna rzecza.
    Czesto place karta i korzystam z bankomatow. Sprawdzalem w sobote stan konta
    przez siec i okazalo sie ze w historii rachunku saldo wynosilo 690zl a w
    srodkach dostepnych bylo 530zl. Zeby bylo ciekawiej w blokadach nie bylo ani
    jednej transakcji. Szybki telefon do mLinii pozwolil mi na uzyskanie
    zadziwiajacej odpowiedzi. Mila pani z mLinii stwierdzila ze potracili mi
    pieniadze z konta ale zaksiegowane to zostanie dopiero w poniedzialek.
    W zwiazku z tym mam pytanie : czy legalne jest potracanie pieniedzy z konta
    bankowego i ksiegowanie tej operacji 3 dni pozniej ?
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2003-03-23 19:33:44
    Temat: Re: ksiegowanie i potracanie w mbanku.
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Altamira tak ma ze przez weekend nie widac co tam wyczynia - sprobuj
    wsadzic w historii operacji date przyszla to moze zobaczuysz za co cie
    obciazyli i/lub poczekaj do jutra

  • 3. Data: 2003-03-24 07:25:22
    Od: "t0mek" <f...@p...pl>

> [...]
    konta
    > bankowego i ksiegowanie tej operacji 3 dni pozniej ?
    ******************************
    Tak, jest to mozliwe i dopuszczalne.
    Przy kazdej operacji bankowej typu wplata, wyplata, przelew wystepuja dwie
    daty:
    1. Data operacji (waluty)
    2. Data ksiegowania.
    Pierwsza data to dzien w ktorym nastapila uznanie/obiciazenie rachunku.
    Do/od tego dnia naliczane sa odstetki.
    Druga data to dzien kiedy bank zaksiegowal operacje na rachunku.
    Takie rozwiazanie pozwala na prawidlowe naliczanie odsetek bez koniecznosci
    wykonywania korekt ksiegowan oraz uniemozliwia w znacznym stopniu
    przekroczenie dopuszczalnego salda.

    pozdr
    ts