  • 21. Data: 2021-11-30 16:50:39
    Temat: Re: kredyty ze "stałym" oprocentowaniem?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 30.11.2021 o 15:05, _Master_ pisze:

    > Ciekawe dlaczego Polska jest takim ewenementem i tylko u nas święta jest
    > zmienna stopa?

    bo klient patrzy na kredyt przez pryzmat najbliższej raty a nie ryzyka w
    całym okresie kredytu

    z natury jesteśmy ryzykantami? ale jak coś się nie uda to winni są
    wszyscy wokoło

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 22. Data: 2021-11-30 18:36:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Ciekawe dlaczego Polska jest takim ewenementem i tylko u nas święta
    > jest zmienna stopa?

    Ryzyko związane z PLN jest znacznie większe niż w krajach o bardziej
    ustabilizowanym sposobie zarządzania państwem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2021-11-30 19:08:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-30-listopada-2021 o 16:50, Robert_DF pisze:
    > z natury jesteśmy ryzykantami? ale jak coś się nie uda to winni są
    > wszyscy wokoło

    Oraz Ci co złamali prawo i przekombinowali w umowach ;-)

  • 24. Data: 2021-11-30 19:51:47
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 30.11.2021 o 19:08, _Master_ pisze:

    > Oraz Ci co złamali prawo i przekombinowali w umowach ;-)

    w wielu przypadkach ci co podpisywali wiedzieli, że to ryzykowne, że
    mogą być problemy ze spłatą itp...

    ale sugerowanie kredytu w walucie dochodu czasem kończyło się aferą; ci
    sami klienci teraz uważają, że zostali oszukani, wkręceni, skrzywdzeni,
    jednak jak ich ktoś uprzedzał to liczyła się TYLKO najbliższa rata

    obecnie jest tak samo, nikt się niczego nie nauczył

  • 25. Data: 2021-11-30 19:52:32
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 30.11.2021 o 18:36, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ryzyko związane z PLN jest znacznie większe niż w krajach o bardziej
    > ustabilizowanym sposobie zarządzania państwem.

    ponieważ PLN to dość egzotyczna waluta...w strefie euro problem byłby
    znacznie mniejszy

  • 26. Data: 2021-11-30 21:52:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nie bijcie znowu piany.

    Polska póki co jest w UE ;)

    Chcieliście to macie.

    A w UE są przepisy chroniące konsumenta jako słabszej strony umowy.

    Nie to żebym się z takim podejściem zgadzał

    Ale takie jest to popierdolone prawo.

    Rozum i logika się buntuje na takie skurwysyństwo ;-)

    Chcieliście to macie ;-)

  • 27. Data: 2021-11-30 21:53:20
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-30-listopada-2021 o 19:52, Robert_DF pisze:
    > w strefie euro problem byłby
    > znacznie mniejszy

    Masz na to jakieś wsparcie czy tylko jedziesz sloganem propagandowym?

  • 28. Data: 2021-11-30 22:33:58
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam
    W dniu 30.11.2021 o 16:38, Robert_DF pisze:

    > ci co brali 'pod korek" na pewno odczują, a reszta? nawet jak hipo było
    > oprocentowane 7% to też brali, bo jaka jest alternatywa?

    Taka sytuacja (znaczący wzrost oprocentowania kredytu) jest po raz
    pierwszy od lat 90. Co innego jak bierze ktoś jak WIBOR jest 7% bo wie
    ile musi oddać w każdej racie a co innego jak bierze się gdy WIBOR jest
    np. 0,2 i wzrośnie do tych 7%. Tutaj niektórzy mogą się zdziwić (i nie
    chodzi o czytelników tej grupy), że część raty odpowiedzialna za Wibor
    nie rośnie o 7% a np. 35 razy co razem z marżą powoduje np. 3 krotny
    wzrost części odpowiedzialnej za odsetki i prawie podwojenie całkowitej
    raty. A dochody rosną np. tyle co Wibor i jest kłopot. A czy stopy i
    WIBOR nie wzrośnie do poziomu inflacji? Trudno powiedzieć bo szklana
    kula nie chce działać. I gdzie się zatrzyma inflacja, stopy i WIBOR?

    > klient dostaje ode mnie pełną informację zgodnie z wytycznymi nadzoru,
    > banków itp...

    Pytanie ilu klientów podpisuje, że wie jak wzrosną raty a w
    rzeczywistości nie ma o tym pojęcia i jeżeli wzrośnie WIBOR to będą
    mieli kłopoty większe niż frankowicze?

    > cyrk jest wtedy jak klient chce sobie krzywdę zrobić i żadne argumenty
    > do niego nie przemawiają, a ja nie mogę mu niczego zabronić

    To jest pytanie jaki procent jest klientów rozsądnych a jaki procent
    ładuje się pod korek?

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 29. Data: 2021-11-30 22:40:54
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    > Bo banki - jeśli nie są debilami - musiały wiedzieć, że taka sytuacja jak teraz -
    że stałe jest tańsze niż zmienne - nastąpi w ciągu pół do roku.

    Banki to tylko pośrednik przecież. Nie pożycza swoich pieniędzy tylko
    bierze z rynku pieniądze (np. depozyty) na niski procent i z nich
    udziela kredytów na wyższy. Jeżeli znaleźli sposób na pożyczenie z rynku
    pieniędzy na 5 lat taniej niż udzielają kredytu to są na plusie. A
    aktualne oprocentowanie może nie mieć znaczenia.

    > Lepiej uważaj, bo jak klient sfrustrowany odbije się od banku, to może przyjść
    wyładować się na pośredniku. Tu nie USA, żeby z gunem przyszedł, ale i tak może nie
    być miło :(

    Ale o zasadach kredytu decydują gdzieś w centrali a człowiek z którym
    gada klient ma praktycznie zerowy wpływ na te warunki.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 30. Data: 2021-11-30 22:59:16
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 30.11.2021 o 21:53, _Master_ pisze:

    > Masz na to jakieś wsparcie czy tylko jedziesz sloganem propagandowym?

    wsparcie? spójrz jakie warunki mają kredyty hipoteczne w strefie euro...