  • 1. Data: 2021-11-29 18:15:40
    Temat: kredyty ze "stałym" oprocentowaniem?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    cześć

    inflacja rośnie, wibor również, a klienci kredytów ze stałym (przez 5
    lat) oprocentowaniem nie chcą, dlaczego?

    jak ktoś wziął taki kredyt w czerwcu (oprocentowanie ~3,6) to już ma
    taniej (teraz i przez prawie 5 lat) niż gdyby teraz wziął z
    oprocentowaniem zmiennym...

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2021-11-29 19:26:37
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 29.11.2021 18:15 you wrote:

    > cześć inflacja rośnie, wibor również, a klienci kredytów ze stałym
    > (przez 5 lat) oprocentowaniem nie chcą, dlaczego?

    Bo porównują cenę tu i teraz, a ta jest zawsze na korzyść zmiennego.

    > jak ktoś wziął taki kredyt w czerwcu (oprocentowanie ~3,6) to już ma
    > taniej (teraz i przez prawie 5 lat) niż gdyby teraz wziął z
    > oprocentowaniem zmiennym...

    A ile kosztuje teraz stałe? 8?

    No i co po tych 5 latach? Jaki jest wybór i ile to kosztuje?

    --
    Pete

  • 3. Data: 2021-11-29 19:47:42
    Temat: Re: kredyty ze "stałym" oprocentowaniem?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 19:26, Pete pisze:

    > Bo porównują cenę tu i teraz, a ta jest zawsze na korzyść zmiennego.

    niestety masz rację, to samo kiedyś robili frankowicze: "tu i teraz" -
    to było najważniejsze

    > A ile kosztuje teraz stałe? 8?

    4,99 - 5,86 (samo oprocentowanie)

    > No i co po tych 5 latach? Jaki jest wybór i ile to kosztuje?

    po 5 latach opcje są dwie:
    bank proponuje nową wartość oprocentowania stałego na kolejne 5 lat lub
    przechodzisz na zmienne czyli wibor + marża

  • 4. Data: 2021-11-29 19:53:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 29 listopada 2021 o 19:47:45 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    3,6% to taniej?
    To ile wibor i jakie widełku marż są teraz? I jakie były w czerwcu?

    > po 5 latach opcje są dwie:
    > bank proponuje nową wartość oprocentowania stałego na kolejne 5 lat lub
    > przechodzisz na zmienne czyli wibor + marża

    A tą marżę kiedy się poznaje?

  • 5. Data: 2021-11-29 20:35:30
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > poniedziałek, 29 listopada 2021 o 19:47:45 UTC+1 Robert_DF napisał(a):
    >
    > 3,6% to taniej?
    > To ile wibor i jakie widełku marż są teraz? I jakie były w czerwcu?

    marże się nie zmieniły, ale w czerwcu np. było 2% (marża) + wibor ~0,2 a
    teraz marża taka sama, ale wibor już 1,9...

    > A tą marżę kiedy się poznaje?

    marżę znasz już na początku, możesz wziąć od razu wibor + marża lub
    oprocentowanie stałe

  • 6. Data: 2021-11-29 22:07:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 29.11.2021 19:47 you wrote:

    > niestety masz rację, to samo kiedyś robili frankowicze: "tu i teraz"
    > - to było najważniejsze

    Jak WIBOR poleci w kosmos, to się założy stowarzyszenie "nabici w WIBOR"
    i pójdzie do sądów i UOKiK po unieważnienie kredytów.

    > 4,99 - 5,86 (samo oprocentowanie)

    Plus marża czyli 7-8. A zmienne max 5.

    > po 5 latach opcje są dwie: bank proponuje nową wartość
    > oprocentowania stałego na kolejne 5 lat lub przechodzisz na zmienne
    > czyli wibor + marża

    A jak Bank zaproponuje stawki zaporowe, to co? Na gwałt szukać
    refinansowania i od nowa zdolność kredytowa? Plus wszystkie koszty
    dookoła typu KW, operat, prowizja itepe.

    --
    Pete

  • 7. Data: 2021-11-29 23:53:29
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-11-29 o 19:47, Robert_DF pisze:

    > po 5 latach opcje są dwie:
    > bank proponuje nową wartość oprocentowania stałego na kolejne 5 lat lub
    > przechodzisz na zmienne czyli wibor + marża

    Nie będzie w przyszłym roku tarczy covidowej w bankach? Tzn zawieszenia
    na jakiś czas rat. Tak jak przedtem.

    --
    animka

  • 8. Data: 2021-11-30 09:07:35
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 22:07, Pete pisze:

    > Jak WIBOR poleci w kosmos, to się założy stowarzyszenie "nabici w WIBOR"
    > i pójdzie do sądów i UOKiK po unieważnienie kredytów.

    takie jest podejście niektórych klientów, jak rata będzie za wysoka to
    na pewno jakiś prawnik znajdzie klauzule abuzywne itp...

    > Plus marża czyli 7-8. A zmienne max 5.

    oprocentowanie zawiera już marżę

    > A jak Bank zaproponuje stawki zaporowe, to co? Na gwałt szukać
    > refinansowania i od nowa zdolność kredytowa? Plus wszystkie koszty
    > dookoła typu KW, operat, prowizja itepe.

    to wtedy wracasz do punktu wyjścia czyli marży z dnia wydania FI

  • 9. Data: 2021-11-30 09:08:34
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 23:53, Animka pisze:

    > Nie będzie w przyszłym roku tarczy covidowej w bankach? Tzn zawieszenia
    > na jakiś czas rat. Tak jak przedtem.

    nie słyszałem, banki już się przyzwyczaiły, ale już szykują się na tych
    co uciekną z kpir w ryczałt

    bo banki wolą widzieć dochód a nie robić estymację dla przychodu

  • 10. Data: 2021-11-30 10:36:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Ziew...

    Kolejny instrument spekulacyjny ;-)