  • 91. Data: 2021-12-03 18:50:56
    Temat: Re: kredyty ze "stałym" oprocentowaniem?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 03.12.2021 o 18:27, Krzysztof Halasa pisze:

    > Właśnie nie jak każdy kredyt, tylko jak taki ryzykowny kredyt.
    > Zdaje się, że minimalna krajowa to jest teraz ze 4 kzł netto?

    nie, 2800 brutto czyli prawie 2100 zł netto

    > Wiem, są sytuacje nietypowe, czwórka dzieci, niepełnosprawność, jasne.
    > Ale ta "niepisana zasada" to nie powinna być żadna zasada, tylko ew.
    > ostateczność.

    to zawsze i tak jedynie jakaś sugestia, jak klient chce się "zapakować
    pod korek" w kredyt to kto mu zabroni?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 92. Data: 2021-12-04 20:29:44
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.12.2021 10:50, Robert_DF wrote:
    > w takim wypadku bierzesz kredyt w PLN na kwotę na jaką możesz sobie
    > pozwolić

    I w PLN dostaną WIBOR który jest tak samo arbitralnie ustalany przez
    banki jak kursy kupna i sprzedaży franka w banku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 93. Data: 2021-12-04 20:51:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.12.2021 12:27, J.F. wrote:

    > O ile sie jednak dobrze doczytalem konstrukcji WIBOR, o banki skladaja
    > oferty,
    > i musza je dotrzymac jak sie inny klient-bank znajdzie.

    Przy LIBOR-ze też składały deklaracje, ale wcześniej zdzwaniały się
    telefonicznie -
    https://businessinsider.com.pl/firmy/afera-libor-w-w
    ielkiej-brytanii-bank-anglii-naciskal-na-banki/g5xrv
    qh

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 94. Data: 2021-12-04 21:02:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 03.12.2021 12:21, J.F. wrote:
    > Ciekawie to bedzie, jak jednak zaczna proponowac,
    > a klienci propozycje zignorują

    Widzisz, bo cukiernicy którzy odmawiali gejom robienia ciast powinni
    zaproponować ich wykonanie tak samo jak banki proponują rekomendowane
    przez KNF produkty.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 95. Data: 2021-12-05 22:54:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > nie, 2800 brutto czyli prawie 2100 zł netto

    Aha, to gorzej. Miałem wrażenie że to poszło w górę bardziej.

    No to po prostu dwie osoby z minimalną nie stać na kredyt z (obecną)
    ratą 1200 zł.

    Trudno tu coś poradzić, oprócz (metodą chyba Komorowskiego) znalezienia
    lepszej pracy. Pewnie wszędzie jest tu korelacja koszt m^2 <> zarobki
    (w sensie w większym mieście wszystko droższe).
    Ale rzeczywiście przy obecnej inflacji (w szczególności dotyczącej
    mieszkań) może łatwo powiedzieć ale trudniej zrobić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 96. Data: 2021-12-06 13:26:25
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 05.12.2021 o 22:54, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > Ale rzeczywiście przy obecnej inflacji (w szczególności dotyczącej
    > mieszkań) może łatwo powiedzieć ale trudniej zrobić.

    jeżeli dwie osoby mają łącznie 4200 zł dochodu, bez dzieci i zobowiązań
    to ich zdolność kredytowa wyniesie ok. 270kzł, rata miesięczna ok. 1400 zł

    zostanie im 2800 zł na wszystko inne poza ratą, dadzą radę?

  • 97. Data: 2021-12-06 13:40:32
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > I w PLN dostaną WIBOR który jest tak samo arbitralnie ustalany przez
    > banki jak kursy kupna i sprzedaży franka w banku.

    wyczuwam jakiś spisek, uważasz że banki są w jakiejś zmowie?

    poza tym każdy bank miał własny kurs CHF a wibor dotyczy wszystkich w
    ten sam sposób

  • 98. Data: 2021-12-06 17:51:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Stałeś się równie prosty jak bankowcy?

    -----

  • 99. Data: 2021-12-06 18:04:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> writes:

    > Stałeś się równie prosty jak bankowcy?

    A co? Prawda w oczy kole?
    KJ

  • 100. Data: 2021-12-06 19:43:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.12.2021 13:40, Robert_DF wrote:

    > wyczuwam jakiś spisek, uważasz że banki są w jakiejś zmowie?

    Nie wiem czy są w zmowie czy nie, ale średnia jest wyciągana z ich
    deklaracji to wystarczy że kilka banków deklarowałoby wyżej - jak z
    pensjami dziesięciu robotników i dwóch dyrektorów.

    > a wibor dotyczy wszystkich w ten sam sposób

    Trafiasz w sedno. Wszystkich. A czy ja jestem bankiem że dotyczyć mnie
    ma wskaźnik oparty na transakcjach między bankami? Bank dostaje marżę,
    pieniądze pożyczył mi jednorazowo dawno temu. To jakie comiesięczne
    koszty pożyczenia dla mnie pieniędzy, ponosi aktualnie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz