  • 1. Data: 2006-02-16 19:28:04
    Temat: kredyt w chf
    Od: Jarek <j...@k...pl>

    Teraz kurs chf jest niski, podobno ma rosnac....
    Czy w takim razie jezeli mam brac kredyt w chf (hipoteczny) teraz a mam
    mozliwosc czekac jeszcze miesiac to czy poczekac?

  • 2. Data: 2006-02-16 20:00:53
    Temat: Re: kredyt w chf
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarek <j...@k...pl> wrote:
    > Teraz kurs chf jest niski, podobno ma rosnac....
    > Czy w takim razie jezeli mam brac kredyt w chf (hipoteczny) teraz a
    > mam mozliwosc czekac jeszcze miesiac to czy poczekac?

    Rosnac ma stopa LIBOR, kurs niekoniecznie - zalezy od sytuacji politycznej -
    ale dlugoterminowo PLN bedzie sie umacnial

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 3. Data: 2006-02-16 20:21:26
    Od: Jarek <j...@k...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Rosnac ma stopa LIBOR, kurs niekoniecznie - zalezy od sytuacji
    > politycznej - ale dlugoterminowo PLN bedzie sie umacnial

    Czy to znaczy zeby lepiej pospieszyc sie z kredytem w chf?

    Jak czesto LIBOR jest korygowany dla kredytu, tzn.:
    Czy jezeli w czasie splaty kredytu w ciagu miesiaca skoczy np. z 1,1 do
    1,3% to czy przy kolejnej splacie raty jest juz to brane pod uwage?

  • 4. Data: 2006-02-16 22:08:30
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Jak czesto LIBOR jest korygowany dla kredytu, tzn.:
    > Czy jezeli w czasie splaty kredytu w ciagu miesiaca skoczy np. z 1,1 do
    > 1,3% to czy przy kolejnej splacie raty jest juz to brane pod uwage?

    To zalezy od umowy kredytowej. Standarcikowo jesli stopą bazową w umowie
    jest Libor 3M, to co 3 miesiace, jesli Libr 6M to co 6.
    Do wyznaczenia oprocentowania na nastepny okres (3 lub 6 m-cy) bierze sie
    wartosc z ostatniego lub przedostatniego dnia roboczego poprzedniego okresu
    i taka wartosc obowiazuje przez caly okres. To co sie dzieje w miedzyczasie
    nie ma wplywu na st.%.

    Ale diableł tkwi w szczegolach, a po szczegoly odsylam do umowy kredytowej.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 5. Data: 2006-02-17 10:07:55
    Od: Karol S <k...@z...pl>

> [...]
    > sie wartosc z ostatniego lub przedostatniego dnia roboczego poprzedniego
    > okresu i taka wartosc obowiazuje przez caly okres. To co sie dzieje w

    Nie. Libor3 lub 6 nie znaczy, że wskaźnik jest wyznaczany co 3 lub co 6
    miesięcy. Libor jest wyznaczany codziennie (tzn w dni robocze).

    W moim banku (GE) oprocentowanie kredytu zmienia się jeżeli średnia
    trzymiesięczna liboru zmieni się o jakiś tam procent mały. W razie gdyby
    libor zmienił się nagle bardzo mocno to zmiana oprocentowania kredytu
    będzie w ciągu miesiąca. O ile dobrze pamiętam, GE nie może zmienić
    oprocentowania pomiędzy jedną ratą a drugą, a tylko w momencie spłaty
    raty według harmonogramu.

    > Ale diableł tkwi w szczegolach, a po szczegoly odsylam do umowy kredytowej.

    A tu przyznaję rację, każdy bank ma swój pomysł na to.

    Karol