  • 1. Data: 2006-02-16 14:17:22
    Temat: bezpieczenstwo bankow internetowych - polecam lekture
    Od: "mierzwoj" <m...@p...onet.pl>

  • 2. Data: 2006-02-16 16:39:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

  • 3. Data: 2006-02-18 09:34:47
    Od: "roythekid" <r...@p...onet.pl>

    news:dt29rv$of6$1@inews.gazeta.pl...
    > mierzwoj wrote:
    >> czesc
    >>
    >> http://security.psnc.pl/reports/e-banking_polska_ssl
    _report.pdf

    >> pzdr
    >
    > Ciekawe. Mimo wielu zastrzeżeń.

    Zawsze do jakiegokolwiek opracowania można się przyczepić, jednak ekspercki
    charakter tego raportu i wynikające z niego konkluzje świadczą o wadze
    problemu - "bezpieczne jak w banku" chyba już się dawno zdezaktualizowało.
    Do tej pory wydawało mi się, że byłem świadomy (na poziomie troszkę wyższym
    od popularnej wiedzy na temat rozwiązań informatycznych) rozwiązań
    bankowych, z których korzystam - jednak po przeczytaniu tego raportu muszę
    zweryfikować swoje poglądy na ten temat. Obawiam się, że jednak wciąż
    potwierdza się fakt, że najistotniejszy jest w tych przypadkach czynnik
    ludzki - z jednej strony ten decydujący o stosowanych rozwiązaniach
    informatycznych i odpowiadający za poprawne ich stosowanie, z drugiej strony
    ten decydujący o finansowaniu ich funkcjonowania - redukcja kosztów to od
    dawna bardzo modny temat, a w rozrachunku chyba najgorzej wychodzą na tym
    zabezpieczenia, ponieważ są najkosztowniejsze. Może banki po prostu
    wychodzą z założenia, że ewentualne szkody są lub będą zbyt niskie w
    stosunku do nakładów.
    Dziękuję za możliwość zapoznania się z tym raportem.
    Pozdrawiam,
    Radosław Radomski

  • 4. Data: 2006-02-20 19:15:23
    Od: Kein <k...@m...com>

    mierzwoj zechciał(a) własnoręcznie wystukać:

    > http://security.psnc.pl/reports/e-banking_polska_ssl
    _report.pdf

    mBank odpowiedział na moje zapytanie w wyżej wymienionej sprawie w ciągu
    czterech godzin (!!!) informując, że właśnie wyłączono możliwość połączeń
    protokołem SSL 2.0 z serwerami mBanku.
    --
    Kein - czyli nikt ważny.

    'Od pięknej kobiety prędko odwykniesz, od dobrej nigdy.'

  • 5. Data: 2006-02-21 08:48:14
    Od: "roythekid" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kein" <k...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > --
    > Kein - czyli nikt ważny.
    >
    > 'Od pięknej kobiety prędko odwykniesz, od dobrej nigdy.'

    ... czyli raport zadziałał :)
    Może i inne banki też się usprawniły - jestem ciekaw jak w tej chwili
    wyglądałaby sytuacja w tej materii.
    Pozdrawiam

    Radzio

  • 6. Data: 2006-02-21 09:27:24
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > mBank odpowiedział na moje zapytanie w wyżej wymienionej sprawie w ciągu
    > czterech godzin (!!!) informując, że właśnie wyłączono możliwość połączeń
    > protokołem SSL 2.0 z serwerami mBanku.

    Faktycznie, pozostawiając tylko SSL 2.0 nie da się wyświetlić strony logowania.

  • 7. Data: 2006-02-21 10:59:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    roythekid wrote:
    > Może i inne banki też się usprawniły - jestem ciekaw jak w tej chwili
    > wyglądałaby sytuacja w tej materii.

    W inteligo SSL 2.0 tez juz nie działa.

  • 8. Data: 2006-02-21 21:00:53
    Od: Tymek <m...@g...pl>

    Kein wrote:
> [...]
    > czterech godzin (!!!) informując, że właśnie wyłączono możliwość połączeń

    Multibank niestety nie poszedl w slady mBanku...
    Trzeba bedzie rowniez zwrocic Mu na to uwage

  • 9. Data: 2006-02-21 23:01:39
    Od: " " <r...@g...pl>

    > Multibank niestety nie poszedl w slady mBanku...
    > Trzeba bedzie rowniez zwrocic Mu na to uwage

    nie potrafisz tego sam wyłączyć w przeglądarce ?

  • 10. Data: 2006-02-22 06:07:03
    Od: Kein <k...@m...com>

    Piękny Nieznajomy zechciał własnoręcznie wystukać:

    > nie potrafisz tego sam wyłączyć w przeglądarce ?

    Chodzi o zasadę i podejście do klienta.
    --
    Kein - czyli nikt ważny.

    'Jak pomyślę jakim jestem inżynierem, to boję się iść do lekarza.'