  • 1. Data: 2002-08-28 09:56:29
    Temat: kredyt studencki
    Od: "Jarek Ban" <j...@p...fm>

    Czesc, moze za wczesnie sie martwie, ale juz za rok bede chcial pojsc na
    studia. Jezeli na studia panstwowe nie uda mi sie dostac, pozostaja mi
    prywatne, a za te trzeba placic, a tu moge liczyc tylko na siebie.
    Ciekawi mnie jakie sa szanse dostania kredytu studenckiego (ok. 1'000 zl
    misiecznie przez 5 lat). Oczywiscie zakladam, ze pojde do pracy jak
    najszybciej, moze juz na 1 semestrze, aby moc na biezaco splacac kredyt, ale
    jak to bywa w naszym kraju nikt mi nie zagwarantuje, ze zdolam zarobic na
    studia praca po wieczorach lub weekendach.
    Jak duze sa odsetki za taki kredyt ? Kiedy musialbym zaczac go splacac ?
    Kiedy musialbym zaczac sie ubiegac o taki kredyt ? Czy jezeli bede splacal
    na biezaco (ile bede mogl) to juz nie bede placil odsetek za splacona czesc
    ? No i najwazniejsze, jakie sa szanse dostania takiego kredytu i w jakich
    bankach ?

    Dzieki za wszelkie rady
    Jarek Ban

  • 2. Data: 2002-08-28 11:04:06
    Temat: Re: kredyt studencki
    Od: "kazow" <o...@l...com>

    hmm widze ze nie wiesz za bardzo co to kredyt studencki:

    fakty:
    1.dostajesz kredyt (jak spelniasz warunki)
    2.dostajesz po 400 pln miesiecznie przez 10 miesiecy w roku (donosisz
    zswiadczenia z uczelni dwa razy w roku0
    3.konczysz studia
    4.po roku od ukonczenia zaczynasz splaca kreydt rozlozony na 2xlat ile
    brales
    5.przez studia i rok po nie ma zadnych odsetek an Tobie
    6.jak juz splacasz to 50% odsetek i tak chyba kryje panstwo
    7.w razie wylania, splacasz od razu z odsetkami

    to tyle

    kazow

  • 3. Data: 2002-08-28 11:17:20
    Od: "Jarek Ban" <j...@p...fm>

    Użytkownik "kazow" <o...@l...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6.jak juz splacasz to 50% odsetek i tak chyba kryje panstwo
    > 7.w razie wylania, splacasz od razu z odsetkami

    zgadza sie, o kredytach niewiele wiem, bo nigdy nie mialem z nimi
    stycznosci.
    400 pln to juz cos, ale czy jest mozliwosc wyludzenia wiekszej kwoty ;-) ?
    Jakie to sa warunki ? Czy kazdy student ktory spelni te warunki na 100%
    dostanie kredyt ?
    No i gdzie powinienem dowiadywac sie o takie kredyty, w jakich bankach ?
    Rozumiem, ze nasze Panstwo chetnie przyznaje taki kredyty.

    Dzieki za rady
    Jarek Ban

  • 4. Data: 2002-08-28 11:37:13
    Od: "Jaroslaw Godlewski" <j...@N...gwar.pl>

    > zgadza sie, o kredytach niewiele wiem, bo nigdy nie mialem z nimi
    > stycznosci.
    > 400 pln to juz cos, ale czy jest mozliwosc wyludzenia wiekszej kwoty ;-) ?

    Kolega mowi o kredycie na preferencyjnych zasadach, aby go uzyskac trzeba
    spelniac odpowiednie warunki (glownie chodzi o niskie dochody)

    > Jakie to sa warunki ? Czy kazdy student ktory spelni te warunki na 100%
    > dostanie kredyt ?

    Zajrzyj moze na:

    http://www.pkobp.pl/mlode/kredpref.xml?id=1

    http://www.pkobp.pl/mlode/kredyt.xml?id=1

    powinno sie troche rozjasnic.

  • 5. Data: 2002-08-28 11:54:52
    Od: "kazow" <o...@l...com>

    o ile dobrze pamietam limit byl okolo 550 pln miesiecznie na osobe
    powyzej chyba nie ma szans, do tego bankowi dostarczasz dwoch poreczycieli

    co do dochodu rodziny, liczy sie zawsze chyba ze sobie zrobisz rozdzielnosc
    majatkowa czy cos takiego, dokladnie nie wiem

    > Użytkownik "Jaroslaw Godlewski" <j...@N...gwar.pl> napisał w
    > wiadomości news:akicjh$179p$1@news.atman.pl...
    > [...]
    >
    > Dobrze, przeczytalem wszystko. byl tam fragment:
    > "Pierwszeństwo w uzyskaniu kredytu mają studenci preferowanych kierunków
    > studiów określonych przez Ministra Edukacji Narodowej albo których
    wysokość
    > miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie nie przekracza maksymalnej
    > wysokości dochodu, ogłaszanego corocznie przez Ministra Edukacji
    Narodowej.

  • 6. Data: 2002-08-28 11:56:11
    Od: "Jarek Ban" <j...@p...fm>

> [...]

    tylko miejsce zamieszkania laczy go z rodzina - finansowo. A jak rodzina
    wcale nie chce placic wysokiego czesnego, choc ma wysokie dochody wlasne, to

  • 7. Data: 2002-08-28 15:40:20
    Od: Konrad Bagiński <b...@s...pl>

    Jarek Ban wrote:
    [...]

> [...]
    > wcale nie chce placic wysokiego czesnego, choc ma wysokie dochody wlasne, to

    Kwota ta może być ustalona dpiero po analizie wszystkich wniosków i robi to
    MENiS. Znana jest na początku grudnia - wtedy dostaniesz kredyt z wyrównaniem od
    października.
    Jeśli dochód masz wyższy niż ustalony przez MENiS to kredytu nie dostajesz.
    Tu masz listę banków, w których możesz pytać o kredyt:

    1. Bank Gospodarki Żywnościowej S.A.,
    2. Bank Ochrony Środowiska S.A.,
    3. Bank Przemysłowo-Handlowy PBK S.A.,
    4. Bank Zachodni WBK S.A.,
    5. Górnośląski Bank Gospodarczy S.A.,
    6. Kredyt Bank S.A.,
    7. Małopolski Bank Regionalny S.A. w Krakowie (od 15.03.2002 r. - Bank Polskiej
    Spółdzielczości S.A.),
    8. Bank PEKAO S.A.,
    9. PKO Bank Polski S.A.

    Warunki w nich są identyczne. Chyba, że mają różne prowizje, ale tego nie
    sprawdzałem. Czas na złożenie papierów masz do 15 listopada. W razie pytań pisz
    do mnie na priv.
    Aha - od tego roku nie dostajesz 400 zł (albo 350 przy poręczeniu z BGK) ale 450
    zł/m-c.
    Fajne są też umorzenia - jeśłi skończysz w grupie 5% best studnetów uczelni od
    ręki odpalają Ci -20% sumy kredytu :)) A na uczelni prywatnej to łatwiejsze.

    --
    Konrad Bagiński http://www.glebogryzarka.prv.pl
    "Wszystkiego, co musiałem nauczyć się o kobietach, poznałem obserwując swojego

  • 8. Data: 2002-08-28 16:07:09
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam!

    Trochę uściśleń...

    > fakty:
    > 1.dostajesz kredyt (jak spelniasz warunki)
    > 2.dostajesz po 400 pln miesiecznie przez 10 miesiecy w roku (donosisz
    > zswiadczenia z uczelni dwa razy w roku0

    Chyba bedzie podwyżka o 50 zł od tego roku

    > 3.konczysz studia
    > 4.po roku od ukonczenia zaczynasz splaca kreydt rozlozony na 2xlat ile
    > brales

    Nie dokładnie spłacasz 2 razy tyle rat ile wziąłeś, ale także w wakacje (a
    kredyt pobierasz tylko w czasie roku akademickiego). Np. w ciągu 5-letnich
    studiów dostaniesz 50 rat, okres spłaty 100 rat - jedna co miesiąc = 100
    miesięcy czyli 8 lat i 4 miesiące (a nie 10 lat)

    > 5.przez studia i rok po nie ma zadnych odsetek an Tobie
    > 6.jak juz splacasz to 50% odsetek i tak chyba kryje panstwo

    Kredyt jest oprocentowany połową stopy redyskontowej (obecnie - od dzisiaj -
    4,5 %)

    > 7.w razie wylania, splacasz od razu z odsetkami

    Jeszcze sposób spłaty.
    Odsetki w moim banku są naliczane w ten sposób, że co miesiąc płacę 1/2
    pobranej raty (200 zł) + odsetki miesięczne od pozostałej do spłacenia kwoty
    kredytu (obecnie płacę ok. 35-40 zł odsetek miesięcznie). W ciągu spłaty
    kredytu odsetki są coraz mniejsze.

    Fajny w kredycie jest zapis o umorzeniu 20 % dla studentów, którzy ukończą
    studia w gronie 5% najlepszych absolwentów. Jednak wtedy nie płaci się
    mniejszych rat tylko mniej rat np. nie 60 a 48 (krócej wtedy spłaca się kredyt).

    Zachęcam do kredytu,
    Pozdrawiam,

    Piotrek F.

    PS. Nie można kredytu spłacać na bieżąco (w czasie studiów), można chyba
    najwyżej wstrzymać wypłacanie rat w czasie nauki.