  • 1. Data: 2002-06-10 23:16:06
    Temat: kredyt odnawialny?
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Co to właściwie takiego?
    W cenniku multi jest pozycja
    "
    Prowizja za udzielenie kredytu odnawialnego 1%

    "
    O jaki kredyt chodzi? Czy jeśli zrobię debet -xx zł to mi policzą 1% ??
    Czy to nie o to chodzi?

    Dopiero co otwarłem rachunek, nic jeszcze tam nie przelałem (czekam na
    wypłatę) i mam saldo
    -0,80zł.
    Czy za od tego też mi policzą 1 % ??

    Marcin Lubojański
    ----==== www.tramping.slask.prv.pl ====----
    -- niusy turystyczne ze Śląska
    -- relacje z wypraw trampingowych
    -- tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy'
    ----==============================----

  • 2. Data: 2002-06-11 07:03:31
    Temat: Re: kredyt odnawialny?
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości

    > Co to właściwie takiego?
    > W cenniku multi jest pozycja

    To jest cos takiego jak debet w koncie - wykorzystasz raz , spłacasz i znowu
    możesz z niego korzystać .... do określonego limitu kwotowego (innymi słowy
    to coś jak kredyt rolowany).

> [...]
    >
    > "
    > O jaki kredyt chodzi? Czy jeśli zrobię debet -xx zł to mi policzą 1% ??

    I takich optymistów w tym kraju potrzeba :-))). Niestety prowizja to co
    innego niż oprocentowanie kredytu - tą prowizje pobierają za samo przyznanie
    Ci możliwości korzystania z tego kredytu ... Opłatę wnosi się zazwyczaj co
    roku ... lub tak jak stanowi regulamin ... Oprocentowanie powinno być w
    tabeli opłat i prowizji.

    > Dopiero co otwarłem rachunek, nic jeszcze tam nie przelałem (czekam na
    > wypłatę) i mam saldo
    > -0,80zł.
    > Czy za od tego też mi policzą 1 % ??

    Za to Ci policzą wg oprocentowania salda debetowego, a nie stawki prowizji.

    Pozdroofka

  • 3. Data: 2002-06-11 07:10:21
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

> [...]
    > roku ... lub tak jak stanowi regulamin ... Oprocentowanie powinno być w

    Tzn. jeśli przyznają mi powiedzmy 100zł 'kredytu odnawialnego', czyli, o ile
    dobrze zrozumiałem,
    na -100zł mogę wyciągnąć z bankomatu, to od tej stówy mi policzą 1 % ??
    1 zł na rok to sobie mogą brać.
    A to oprocentowanie debetu leci od czasu wyciągnięcia na minus? Na razie mam
    tylko VE ale będę się starać (za parę miesięcy) o VC. Czy wtedy się coś
    zmieni?

  • 4. Data: 2002-06-11 07:18:41
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:ae3bvh$i34$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > "
    > O jaki kredyt chodzi? Czy jeśli zrobię debet -xx zł to mi policzą 1% ??

    Nie o to.
    Jesli nie podpisales umowy o kredyt to trudno, zeby ci pobierali za to
    prowizje.

    > Dopiero co otwarłem rachunek, nic jeszcze tam nie przelałem (czekam na
    > wypłatę) i mam saldo
    > -0,80zł.
    > Czy za od tego też mi policzą 1 % ??

    Nie masz zadnego kredytu.
    W twowim przypadku wchodza w gre tylko pozycje dotyczace debetu
    (dopuszczalnego i niedopuszczalengo) a nie kredytu.
    Kredyt to oddzielna sprawa.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2002-06-11 07:31:46
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]

    ile
    > dobrze zrozumiałem,
    > na -100zł mogę wyciągnąć z bankomatu, to od tej stówy mi policzą 1 % ??

    Jestem pod wrażeniem Twojego optymizmu :-))) Marcinie - przecież Ci pisałam
    że co innego jest oprocentowanie kredytu (kilkanaści eprocent w skali
    roku) - a czym innym prowizja. Bank za przyznanie Ci takiego luksusu jak
    korzystanie z kredytu w każdym momencie kiedy Ci się zamarzy pobierze ten 1%
    rocznie. Opłatę tą ściągna Ci z konta nawet jesli ani razu nie skorzystasz z
    kredytu. A oprocentowaniem za korzystanie kredytu obciążą Cię wtedy gdy
    rzeczywiście użyjesz przyznanego kredytu - czyli np. wyciągniesz te -100 zł

    > A to oprocentowanie debetu leci od czasu wyciągnięcia na minus?

    Oczywiście że tak - przecież nie pobiora Ci procentów od kredytu jeśli z
    niego nie korzystasz ... (ale prowizję za kredyt tak !! )

    Pozdroofka

  • 6. Data: 2002-06-16 09:08:55
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

> [...]
    >
    > "
    > O jaki kredyt chodzi? Czy jeśli zrobię debet -xx zł to mi policzą 1% ??

    Czym innym jest debet (poczatkowo 100 zl, z mozliwoscia powiekszenia do 500
    zl) i ten jest bezplatny (to znaczy pobieraja jedynie odsetki od
    wykorzystanego debetu), a czym innym kredyt - sumy sa wieksze, ale wtedy od
    kwoty przyznanego kredytu pobieraja rzeczona prowizje (plus oczywiscie
    odsetki od wykorzystanego kredytu - ale co do zasady nizsze niz w przypadku
    debetu). Nie wiem dlaczego w Multi nie mozna miec jednoczesnie debetu i
    kredytu (gdyby mozna bylo, to Multi bylby jeszcze bardziej podobny do
    nieodzalowanego handlobanku) - chyba ze cos sie zmienilo po wprowadzeniu
    tych wszystkich wwjotow, multiplanow, multiwalut itp.

    Beniowa

  • 7. Data: 2002-06-18 05:40:02
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 16 Jun 2002 11:08:55 +0200, "Beniowa"
    <b...@p...wp.pl> wrote:
    >. Nie wiem dlaczego w Multi nie mozna miec jednoczesnie debetu i
    >kredytu (gdyby mozna bylo, to Multi bylby jeszcze bardziej podobny do
    >nieodzalowanego handlobanku) -

    hmm, a jaki jest sens posiadania jednoczesnie debetu i kredytu ? Po co
    korzystac z wyzej oprocentowanego debetu jesli juz mamy dostepny
    kredyt, za ktorego przyznanie i tak zaplacilismy ?
    No i jak to zrealizowac techncizie ? Chyba tylko przez dodatkowy
    rachunek z kredytem przelwanym recznie (czy tak bylo w handlo ?)

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl