  • 1. Data: 2002-06-10 23:11:57
    Temat: zamiana marek niemieckich
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Hey
    Jak najtaniej wymienić Marki niemieckie na Euro albo złotówki?
    Będę jechał w wakacje przez Niemcy.
    Czy w każdym niemieckim banku wymienią mi to bez prowizji (20 DM w jednym
    banknocie)?

    Marcin Lubojański
    ----==== www.tramping.slask.prv.pl ====----
    -- niusy turystyczne ze Śląska
    -- relacje z wypraw trampingowych
    -- tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy'
    ----==============================----

  • 2. Data: 2002-06-11 08:56:00
    Temat: Re: zamiana marek niemieckich
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    > nie, tylko w banku centralnym (praktycznie 1 bank w kazdym duzym miescie).
    > Gdzie bedziesz jechal, przez jakie miasta ?
    > dla 20 DM to sobie nie zawracaj glowy i wymien u nas. prowizja u nas
    > bedzie kilka razy mniejsza niz koszty paliwa i parkowania czy tez metra
    > poniesione na dojazd i szukanie banku :-(

    Pojadę pociągiem ze wschodu na zachód. Przez jakie miasta jeszcze nie wiem.
    Będę miał przesiadki w centrach miast, wiec może znajdę jakiś bank?
    Jak się nazywa ich bank centralny?, żebym wiedział o co mam się pytać.
    A..i nie wiesz jak długo może trwać wymiana pieniędzy? 15 min, 0,5h ??

  • 4. Data: 2002-06-11 09:11:43
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    "Marcin Lubojański" napisal:

> [...]
    > Jak się nazywa ich bank centralny?, żebym wiedział o co mam się pytać.
    > A..i nie wiesz jak długo może trwać wymiana pieniędzy? 15 min, 0,5h ??

    http://www.bundesbank.de/en/filialen/bbk_lzb_en.pdf
    w kazdej z powyzszych placowek wymienisz bez zadnych prowizji
    bankonoty lub bilon DM na euro

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 5. Data: 2002-06-11 11:53:40
    Od: "blower" <b...@p...onet.pl>

    > Będę miał przesiadki w centrach miast, wiec może znajdę jakiś bank?

    nie jakis tylko Bundesbank

    > A..i nie wiesz jak długo może trwać wymiana pieniędzy? 15 min, 0,5h ??

    tyle co kolejka, ja czekalem 10 minut
    ps
    Tam gdzie wymienialem (Stuttgart) wymiana jest tylko w godz 8-13

    pozdr
    blower

  • 6. Data: 2002-06-11 12:02:46
    Od: "blower" <b...@p...onet.pl>

    i jeszcze jedno, u nas prowizja wynosi ok 3%,
    to od 20DM wynosi 0,6 DM.
    Nawet jesli bedzie 5% to prowizja wzrosnie
    do 1 DM czyli niecalych 2 pln........
    Chlopie, jak juz tam bedziesz, to sie przejdz
    i cos zobacz a nie biegaj po bankach dla 2 zlotych !!!

    blower