  • 1. Data: 2005-12-15 17:04:20
    Temat: kredyt na umowę przedwstępną?
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Witam
    Chcę kupić mieszkanie, które wynajmuję jednak właściciel musi poczekać
    jeszcze 2,5 roku do czasu kiedy minie 5 lat od kiedy on kupił je od
    spółdzielni. Właściciel chce sprzedać jak najszybciej, ja chętnie bym je
    kupił...
    Czy dało by się spisać umowę przedwstępną na mocy której wypłaciłbym
    właścicielowi powiedzmy 70% ostatecznej kwoty i jakiś bank byłby skłonny
    mi to skredytować??
    Chodzi o raczej małą kwotę, ok 40kzł. Dodatkowym problemem może być to
    że moja żona szuka pracy (a ja znowu jakichś kokosów nie zarabiam).

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 2. Data: 2005-12-15 22:11:13
    Temat: Re: kredyt na umowę przedwstępną?
    Od: "Maichal" <M...@p...pl>

    > Chcę kupić mieszkanie, które wynajmuję jednak właściciel musi poczekać
    > jeszcze 2,5 roku do czasu kiedy minie 5 lat od kiedy on kupił je od

    NIE da się..
    Jeśli chodzi mu o 10% podatku to bardziej opłaci Ci się mu zapłacićod o 10%
    więcej i wtedy masz szansę na kretyt.

    kolinak

  • 3. Data: 2005-12-16 07:29:10
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Maichal napisał(a):

    > NIE da się..
    > Jeśli chodzi mu o 10% podatku to bardziej opłaci Ci się mu zapłacićod o 10%
    > więcej i wtedy masz szansę na kretyt.

    Czy to na pewno chodzi tylko o 10% podatku?

  • 4. Data: 2005-12-16 08:18:38
    Od: "Maichal" <M...@p...pl>

    > Czy to na pewno chodzi tylko o 10% podatku?
    >
    > Pozdrawiam
    > Marcin Lubojański
    > --

    Od sprzedaży w ciagu 5 lat jest 10% ryczałtem chyba że wyda on na potrzeby
    mieszkaniowe, wtedy ma 0%

    jkolina

  • 5. Data: 2005-12-16 08:36:18
    Od: "Marcin Kaczmarek" <m...@h...pl>

    > Od sprzedaży w ciagu 5 lat jest 10% ryczałtem chyba że wyda on na potrzeby
    > mieszkaniowe, wtedy ma 0%

    No chyba ze jest to mieszkanie lokatorskie wykupione od UM, wtedy przy
    sprzedaży przed upływem 5ciu lat jest obowiązek zwrócenia 80% rabatu, który
    wykupujący uzyskał przy wykupie....
    tak słyszałem

  • 6. Data: 2005-12-16 08:55:53
    Od: "Maichal" <M...@p...pl>

    > No chyba ze jest to mieszkanie lokatorskie wykupione od UM, wtedy przy
    > sprzedaży przed upływem 5ciu lat jest obowiązek zwrócenia 80% rabatu,
> [...]

    Tak.. Dlatego napisałem, jeśli chodzi tylko o pod doxhodowy. O komunalnych,
    lokatorskich ... nie mam zielonego

    jk

  • 7. Data: 2005-12-16 09:20:03
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    Marcin Kaczmarek napisał(a):

> [...]
    > sprzedaży przed upływem 5ciu lat jest obowiązek zwrócenia 80% rabatu, który

    I właśnie o to tu by chodziło...
    Czyli nici z wcześniejszego wykupu mieszkania?

  • 8. Data: 2005-12-16 10:01:14
    Od: "Maichal" <M...@p...pl>

    > I właśnie o to tu by chodziło...
    > Czyli nici z wcześniejszego wykupu mieszkania?

    A ile masz procent swojego wkładu?

    jk

  • 9. Data: 2005-12-16 10:03:01
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Marcin Lubojański wrote:

    > I właśnie o to tu by chodziło...
    > Czyli nici z wcześniejszego wykupu mieszkania?

    Wcale nie nici :-) Przeczytajcie umowe wykupu tego mieszkania. W tej z którą
    ja miałam do czynienia była furtka. Otóż - jedyną formą zbycia bez utraty
    rabatu bylo zbycie na rzecz najbliższej rodziny - wstępnych i zstępnych.
    Czyli można było zrobić darowizne na rzecz takiej osoby (koszt:
    notariusz+podatek bo to nie było na cele mieszkaniowe tej osoby i zwolnienia
    z podatku od darowizny nie było). Następnie ta osoba sprzedała mieszkanie.

    przyszłość/ Woody Allen