  • 1. Data: 2005-12-15 11:50:47
    Temat: Zdolność kredytowa dawniej i dziś
    Od: "Kredyty hipoteczne" <f...@g...pl>

    Według obiegowej opinii dwa, trzy lata temu mało kto decydował się na kredyt
    hipoteczny. Gdyż oprocentowanie wynosiło kilkanaście, czy nawet do dwudziestu
    procent.

    Obecnie oprocentowanie spadło do kilku, góra kilkunastu procent, ale za to
    ceny nieruchomości poszybowały w górę o kilkadziesiąt procent. W atrakcyjnych
    lokalizacjach sę nawet dwukrotnie droższe, niż trzy lata temu.

    Czy ten optymizm kredytobiorców, często zadłużających sie do granic możliwości
    na jakie pozwala zdolność kredytowa we frankach szwajcarskich (w PLN na taki
    kredyt ich juz nie stać) ma matematyczne lub logiczne uzasadnienie?
    A może pęcznieje balon hipoteczny i pytanie tylko, kiedy nastąpi wielkie bum?

    Hossa na giełdzie sprzed dziesięciu laty zakończyła się krachem.
    Internetowa bańka prysła nie tak dawno.

    Czy balon hipoteczny strzeli w ciągu kilku najbliższych lat, czy będzie
    pęczniał latami?

  • 2. Data: 2005-12-15 11:55:21
    Temat: Re: Zdolność kredytowa dawniej i dziś
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kredyty hipoteczne <f...@g...pl> wrote:
    > Czy balon hipoteczny strzeli w ciągu kilku najbliższych lat, czy
    > będzie pęczniał latami?

    Jednym slowem cala gospodarka to jeden wielki balon ;)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 3. Data: 2005-12-15 12:24:11
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 12/15/2005 12:50 PM, Kredyty hipoteczne wrote:
    (...)
    > Czy balon hipoteczny strzeli w ciągu kilku najbliższych lat, czy będzie
    > pęczniał latami?

    Skoro ceny nieruchomości rosną - to zakup na kredyt można traktować jak
    inwestycję.
    Gospodarka generalnie "pęcznieje" - ekonomiści nazywaja to wzrostem.

    Pzdr: Witek

  • 4. Data: 2005-12-15 12:51:59
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Catbert" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Gospodarka generalnie "pęcznieje" - ekonomiści nazywaja to wzrostem.

    Teraz jest wielu ekonomistow co wszedzie szukaja balonow spekulacyjnych :-)

    Ciekawe czmu nikomu nie przeszkadza balon wzrostu cen ropy, nikt nie pyta
    kiedy on peknie... wieszcza krachy gieldowe,walutowe, na rynku
    nieruchomosci...

    Pozdrawiam

    Baon

  • 5. Data: 2005-12-15 13:38:06
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "Kredyty hipoteczne" <f...@g...pl> wrote in
    message news:dnrlan$jeb$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    wielkie bum?

    | Czy balon hipoteczny strzeli w ciągu kilku najbliższych lat, czy

    Tak, optymizm kredytobiorców ma uzasadnienie logiczne i
    matematyczne.
    Uzasadnienie matematyczne jest takie, że:
    - kredyt ma ratę stałą lub malejącą, nawet rata stała jest
    malejąca, bo X PLN będzie każdego miesiąca przedstawiało coraz
    mniejszą wartość. X CHF też będzie miało mniejszą wartość,
    szczególnie dla Szwajcara, dla Polaka _prawdopodobnie_ też.
    - nawet taka sama rata w ujęciu realnym jest coraz mniejszym
    ciężarem, bo z każdym rokiem zazwyczaj zarabiamy coraz więcej, a
    nie coraz mniej. Dla mnie na przykład rata 4000 PLN byłaby
    niemożliwa do zapłacenia, a jak już będę szefem Microsoftu, albo
    Coca-Coli, albo Forda to będzie to dla mnie pestka;-)
    Uzasadnienie logiczne jest takie, że jak domu/mieszkania sobie
    nie kupisz, to nie będziesz go miał, a ci co sobie go kupią, to
    najprawdopodobniej będą go mieli.

    --
    Pozdrawiam!
    __________

    "What can be imagined, can be achieved"

  • 6. Data: 2005-12-15 13:57:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kredyty hipoteczne napisał(a):

    > Czy balon hipoteczny strzeli w ciągu kilku najbliższych lat, czy będzie
    > pęczniał latami?

    Kilka lat temu mieszkanie, ktore w Wawie kosztowalo 80-90 tys, teraz
    kosztuje przynajmniej 120 tys. Za 10 lat bedzie warte pewnie 180 tys.
    Kredyt hipoteczny to swietna inwestycja.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-12-16 09:17:14
    Od: Fakir <a...@p...onet.pl>

    no i druga stronu medalu: bulisz 700-800 zl za wynajem (gdzies mieszkac
    trzeba) a tyle samo za kredyt z czynszem - rachunek jest prosty (biore
    pod uwage 2-os. lokum)...
    Fakir