  • 1. Data: 2007-03-02 10:59:15
    Temat: kredyt na mieszkanie bez stalych dochodow
    Od: "jerry" <n...@m...pl>

    Witam,

    Na chwile obecna pracuje na umowe o dzielo (tylko) zadnej stalej pracy
    etatowej nie mam.
    Chcialbym wziac kredyt na zakup mieszkania w wysokosci 100% ceny tego
    mieszkania.
    Czy jakis bank da mi kredyt? Dodatkowo zalezaloby mi bardzo na mozliwosci
    splaty przed czasem bez jakis dodatkowych oplat i odsetek (w ciagu +/- 2ch
    lat).
    Do jakiego banku najlepiej sie udac? Na co jeszcze zwrocic uwage?

  • 2. Data: 2007-03-02 11:04:30
    Temat: Re: kredyt na mieszkanie bez stalych dochodow
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > etatowej nie mam.
    > Chcialbym wziac kredyt na zakup mieszkania w wysokosci 100% ceny tego

    niestety, nie masz zdolnosci kredytowej i nie masz szansy na kredyt

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-03-02 11:21:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    RobertS wrote:

    > niestety, nie masz zdolnosci kredytowej i nie masz szansy na kredyt

    Właśnie mnie zniknąłeś.
    A do autora wątku:
    Jak długo są te umowy o dzieło ?
    Czy firma(y) z którą współpracujesz, może podpisać takie oświadczenie,
    że będzie z Tobą kontynuować współpracę ?
    KJ

  • 4. Data: 2007-03-02 12:25:09
    Od: "jerry" <n...@m...pl>

> [...]
    A wlasciwie z czego to wynika? Bank przeciez ma zabezpieczenie w postaci
    mieszkania ktore kupuje... wiec ryzyka chyba dla banku nie ma? przeciez nie
    wezme mieszkania i nie zwieje za granice ;)

    > Właśnie mnie zniknąłeś.
    > A do autora wątku:
    > Jak długo są te umowy o dzieło ?
    ogolnie to jakies 2 lata
    z tymze te umowy to tak bardziej w kratke
    czasem mam np.kilka w miesiacu (od roznych firm) a czasem pare miesiecy
    przerwy i jedna wieksza jest potem
    > Czy firma(y) z którą współpracujesz, może podpisać takie oświadczenie, że
    > będzie z Tobą kontynuować współpracę ?
    O kontynuacji wspolpracy mysle ze moga, tylko o minimalnych zarobkach pewnie
    nic nie beda chcieli napisac...

    Ale jak pare lat temu staralem sie o karte kredytowa to nie dostalem
    normalnie (po przedlozeniu papierow o wysokosci zarobkow z 3 ostatnich
    miesiecy od pracodawcy), dopiero jak wrzucilem na lokate w formie
    zabezpieczenia 3x limit karty ktory chcialem to dostalem ;/

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-03-02 12:38:16
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu jerry porozsypywal nastepujace haczki:
    > A wlasciwie z czego to wynika? Bank przeciez ma zabezpieczenie w postaci
    > mieszkania ktore kupuje... wiec ryzyka chyba dla banku nie ma? przeciez
    > nie wezme mieszkania i nie zwieje za granice ;)
    1) Bank sprzedaje zazwyczaj mieszkanie ponizej jego wartosci bo:
    a) specyfika licytacji i postepowan komorniczych
    b) mieszkanie z lokatorami 'na stanie' ma mniejsza wartosc niz puste
    (uklon w strone przepisow o eksmisji itp)
    2) Komornik tez ma swoje koszta
    Polityka bankow jest taka, ze kredyt daje sie temu, kto w statystycznie
    rzecz borac ma szanse na splate tegoz kredytu. Zabezpieczenie w postaci
    hipoteki jest glownie na wypadek, gdyby kredytobiorcy odbilo (i
    zlosliwie przestal splacac kredyt) albo stracilby mozliwosc splacania
    kredytu (choroba, kalectwo, krach na rynku pracy)
    --
    badzio

  • 6. Data: 2007-03-02 13:32:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> writes:

> [...]
    > kredytobiorcy odbilo (i zlosliwie przestal splacac kredyt) albo
    > stracilby mozliwosc splacania kredytu (choroba, kalectwo, krach na

    A kredytów na podstawie samego zabezpieczenia bez spoglądania na
    dochody kredytobiorcy to udzielają lombardy. Ale zastawić mieszkanie
    może być ciężko 8-).

    MJ

  • 7. Data: 2007-03-02 14:26:41
    Od: d...@g...com

    On 2 Mar, 11:59, "jerry" <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > lat).
    > Do jakiego banku najlepiej sie udac? Na co jeszcze zwrocic uwage?

    Zalezy jak długo masz te umowy i oczywiście jakie dochody z nich
    uzyskujesz.
    Są banki, które traktują takie dochody normalnie, więc nie powinno być
    problemu.
    Tylo podaj wiecej szczegółów.
    Pozdr
    DD

  • 8. Data: 2007-03-02 14:47:15
    Od: "yyk" <c...@g...pl>

    he, bez problemu, w santander i dombanku

  • 9. Data: 2007-03-02 15:09:14
    Od: "Elvis" <b...@b...pl>

    > niestety, nie masz zdolnosci kredytowej i nie masz szansy na kredyt

    Nie do końca masz rację. O kredyt jest dużo trudniej, ale generalnie da się
    uzyskać. Dużo zależy od wielu czynników, np. czasu trwania umów, ciągłości,
    z jedną firmą czy z kilkoma, rachunki co miesiąc czy rzadziej, itd.

    W pierwszej kolejności proponuję autorowi wątku iść do PKO BP.

  • 10. Data: 2007-03-02 15:48:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    jerry wrote:
    [...]

    > ogolnie to jakies 2 lata
    > z tymze te umowy to tak bardziej w kratke
    > czasem mam np.kilka w miesiacu (od roznych firm) a czasem pare miesiecy
    > przerwy i jedna wieksza jest potem
    To pogarsza sprawę, ale trudno mi wyrokować jak bardzo.
    > O kontynuacji wspolpracy mysle ze moga, tylko o minimalnych zarobkach
    > pewnie nic nie beda chcieli napisac...

    Musisz na pewno przygotować sie na dostarczenia zaświadczenia o
    "niezaleganiu", pita za zeszły rok, i umów z rachunkami.
    I po prostu przespaceruj się po bankach.
    I jeszcze jedno. Czuję przez skórę, że masz umowy o dzieło z
    przeniesieniem praw autorskich.
    Niektóre banki traktują to zgodnie z literą PIT (~50% kwoty brutto )
    inne jako brutto po zapłaconym podatku (~90% kwoty brutto )na to też
    zwracaj uwagę.

    A poza tym, to chyba musisz przespacerować się po bankach. NIe stoisz na
    zupełnie straconej pozycji, ale na pewno będzie sporo papierków.

    KJ