  • 1. Data: 2007-03-02 11:09:17
    Temat: KK -wycofanie platnosci?
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Zaplacilem za towar w sklepie internetowym karta kredytowa, sprzedawca przez
    2 tyg. nie dostarczyl towaru i chce zrezygnowac z tej platnosci. Jak wyglada
    cala procedura? Skladam reklamacje w banku wydajacym KK z powodem
    niedostarczenia i nie zrealizowania zamowienia?
    Wiem, ze taka mozliwosc istnieje, bo pamietam glosna sprawe z placeniem za
    bilety kartami dla linii lotniczych, ktore upadly.

  • 2. Data: 2007-03-02 11:13:05
    Temat: Re: KK -wycofanie platnosci?
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Zaplacilem za towar w sklepie internetowym karta kredytowa, sprzedawca przez
    > 2 tyg. nie dostarczyl towaru i chce zrezygnowac z tej platnosci.
    masz obciazenie na karcie czy tylko blokade?
    jak cos kupuje w necie to obciazenie jest dopiero w momencie wysylki
    towaru, wczesniej jest widoczna jedynie blokada...

    > Jak wyglada
    > cala procedura? Skladam reklamacje w banku wydajacym KK z powodem
    > niedostarczenia i nie zrealizowania zamowienia?

    dokladnie tak, zglos reklamacje w banku, ktory wydal karte...oczywiscie
    jezeli karta zostala obciazona

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-03-02 11:39:25
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > towaru, wczesniej jest widoczna jedynie blokada...

    > dokladnie tak, zglos reklamacje w banku, ktory wydal karte...oczywiscie

    Placilem karta kredytowa( nie ma blokady ), transakcja zostala rozliczona na
    koncie karty. Zglosze reklamacje w banku.

  • 4. Data: 2007-03-02 12:04:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 2 Mar 2007 12:39:25 +0100, "Krzysztof"
    <o...@p...onet.pl> wrote:
    >Placilem karta kredytowa( nie ma blokady ), transakcja zostala rozliczona na
    >koncie karty. Zglosze reklamacje w banku.

    Zgłaszaj. I przypomnij bankowi, że w myś postanowień Visa Int.
    transakcje Mo/To/Io sa na ryzyko sprzedawcy, zatem bank powinien
    wystawić chargeback.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/Ponidzie_2006/

  • 5. Data: 2007-03-02 12:09:17
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Zgłaszaj. I przypomnij bankowi, że w myś postanowień Visa Int.
    > transakcje Mo/To/Io sa na ryzyko sprzedawcy, zatem bank powinien
    > wystawić chargeback.

    Aaaaaale masz jakieś wsparcie?

  • 6. Data: 2007-03-02 12:17:56
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Aaaaaale masz jakieś wsparcie?

    tyle sie o tym pisze, moze kto poda link do odpowiednich regulacji
    VISA/MC? chetnie sie zapoznam...

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-03-02 12:42:13
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    RobertS napisał(a):

    > tyle sie o tym pisze, moze kto poda link do odpowiednich regulacji
    > VISA/MC? chetnie sie zapoznam...

    Właśnie o to chodzi. Te regulacje
    a) nie są dla klientów dostępne
    oraz
    b) nie są częścią umowy klienta z bankiem

    A więc NIE MOGĄ być one jakąkolwiek podstawą żądań klienta w stosunku do
    banku.

    Jeżeli ktoś ma inne zdanie na ten temat, poproszę o wskazanie
    konkretnych zapisów w konkretnych dokumentach.

  • 8. Data: 2007-03-02 13:33:32
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 02 Mar 2007 13:42:13 +0100, Wojciech Nawara
    <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:

    >Właśnie o to chodzi. Te regulacje
    >a) nie są dla klientów dostępne

    Są, tylko trzeba się postarać

    >b) nie są częścią umowy klienta z bankiem
    Są, bo są wymienione w umowie. Przynajmniej mojej.

  • 9. Data: 2007-03-02 13:50:02
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Są, tylko trzeba się postarać

    Postarałeś się? Upublicznij zatem.

    > Są, bo są wymienione w umowie. Przynajmniej mojej.

    Mniemam, że mowa o KK Citi.

    Przejrzałem:
    - umowę http://www.online.citibank.pl/home/documents/kkc_umo
    wa.pdf
    oraz
    - regulamin http://www.online.citibank.pl/home/documents/kk_s_re
    g.pdf

    Poproszę jednak o wskazanie palcem miejsca, bo nie udało mi się dotrzeć
    do fragmentu mówiącego o zasadach organizacji płatniczej. Choć -
    przyznam - nie czytałem całości zdanie po zdaniu.

  • 10. Data: 2007-03-02 21:35:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-03-02 14:33, Adam Płaszczyca stwierdził, że:

    > Są, tylko trzeba się postarać

    > Są, bo są wymienione w umowie. Przynajmniej mojej.

    Świetnie, za każdym razem to samo powtarzasz, a (o ile mnie pamięć nie
    myli) nigdy nie podałeś źródła swoich niusów. Możesz gdzieś udostępnić
    te regulacje?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl