  • 1. Data: 2005-09-16 09:53:12
    Temat: kredyt (hipoteczny?) na zakup dzialki rolnej?
    Od: "Zinger" <z...@g...pl>

    Witam,

    Zamierzam kupic dzialke rolna, ktora potem bede chcial przekwalifikowac w
    budowlana, jednak nie mam calej gotowki. Czy na taki cel dostane kredyt
    hipoteczny? Jezeli nie (bo np musi byc dz. bud) to moze tak: mam wlasne
    mieszkanie, do splacenia jeszcze ok 5tys kredytu w BPH. Wzialbym kolejne
    20tys PLN, hipoteka nadal jest jak byla, czyli bank jest zabezpieczony, a ja
    kupuje dzialeczke. Chyba ze pozyczka hipoteczna? Ale tutaj cel jest znany.
    Moge prosic o jakies rady?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2005-09-17 11:14:32
    Temat: Re: kredyt (hipoteczny?) na zakup dzialki rolnej?
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Sep 2005 11:53:12 +0200, Zinger <z...@g...pl>
    napisał:

> [...]
    > a ja
    > kupuje dzialeczke. Chyba ze pozyczka hipoteczna? Ale tutaj cel jest

    Na zakup działki rolnej nie dostaniesz kredytu hipotecznego. Pomysł który
    masz czyli dobrać pożyczkę hipoteczną i kupic ziemie jest ok. Pamietaj
    tylko, że musisz to zrobić w tym samym banku w którym masz juz kredyt.
    Żaden inny bank nie udzieli Ci pożyczki, jeżeli w KW bedzie wpisany na
    drugim miejscu.
    pozdrawoam
    Zbyszek

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0537-2, 2005-09-16
    Przetestowano na: 2005-09-17 13:14:38

  • 3. Data: 2005-09-18 10:01:25
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 13:14:32 +0200, Zbigniew napisał(a):

> [...]
    > tylko, że musisz to zrobić w tym samym banku w którym masz juz kredyt.
    > Żaden inny bank nie udzieli Ci pożyczki, jeżeli w KW bedzie wpisany na

    częściowa prawda ponieważ banki hipoteczne mają pierwszeństwo przed
    klasycznymi wiec mogą być ostatnie :) inna sprawa że i tak mała szansa żeby
    na to poszły.

    --
    pozdrawiam,

  • 4. Data: 2005-09-18 18:17:30
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Sep 2005 12:01:25 +0200, <...@...c> napisał:

> [...]
    >
    > częściowa prawda ponieważ banki hipoteczne mają pierwszeństwo przed
    > klasycznymi wiec mogą być ostatnie :) inna sprawa że i tak mała szansa

    Bardzo dobrze, że wiesz że dzwonią. Dobrze by było gdyby s wiedział
    jeszcze gdzie. Zabezpieczają sie na hipotece zarówno banki uniwersalne jak
    i hipoteczne. A bank hipoteczny to nie bank, który zabezpiecza sie na
    hipotece, tylko bank, który, upraszczając, finansuje się/zdobywa kapitały
    pożyczając pieniadze emitując listy zastawne pod zastaw tychże hipotek. I
    to by było na tyle.
    pozdrawiam

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0537-2, 2005-09-16
    Przetestowano na: 2005-09-18 20:17:36

  • 5. Data: 2005-09-18 23:32:51
    Od: ...@...c

    Dnia Sun, 18 Sep 2005 20:17:30 +0200, Zbigniew napisał(a):

> [...]
    > pożyczając pieniadze emitując listy zastawne pod zastaw tychże hipotek. I

    Dzięki za nudny wykład choć całkowicie nie na temat bo mający się nijak do
    pierwszeństwa egzekucji z nieruchomości.

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-09-19 17:44:08
    Od: Marcin Kaminski <m...@g...art.pl>

    Uzytkownik ...@...c napisal dnia 2005-09-19 01:32:

    > Dzięki za nudny wykład choć całkowicie nie na temat bo mający się nijak do
    > pierwszeństwa egzekucji z nieruchomości.

    Kolega starał ci się uświadomić, że polskie prawo nie rozróżnia banków
    hipotecznych i uniwersalnych i nie daje tym pierwszym preferencji w egzekucji
    długów. Przynajmniej tak było, kiedy byłem na studiach, chyba się to nie
    zmieniło... :)

    --
    /|_ /||__/ ______________________________
    / |_/ ||_/ Marcin Kamiński m...@g...art.pl

    "Technologia śledzenia i rejestrowania tłumów z wszczepionymi implantami już
    jest. Na razie stosuje się ją do ewidencjonowania świń idących do masarni."
    http://wiadomosci.onet.pl/1242189,242,2,kioskart.htm

  • 7. Data: 2005-09-26 18:12:17
    Od: Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Dnia 16-09-2005 o 11:53:12 Zinger <z...@g...pl> napisał:

> [...]
    > a ja
    > kupuje dzialeczke. Chyba ze pozyczka hipoteczna? Ale tutaj cel jest

    Temat jakiś czas temu chodził na grupie. Kredytu hipotecznego na cele
    mieszkaniowe nie dostaniesz - nie spełniasz warunków do jego uzyskania.
    Mozesz wziąść pożyczke hipoteczną i za to kupic ziemię. Pożyczkę w BPH lub
    kredyt refinansowy i pozyczke w innym banku. Tu chodzi o zabezpieczenie
    czyli hipotekę.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0539-0, 2005-09-26
    Przetestowano na: 2005-09-26 20:12:36

  • 8. Data: 2005-09-27 06:52:01
    Od: "Zinger" <z...@g...pl>

> [...]
    > kredyt refinansowy i pozyczke w innym banku. Tu chodzi o zabezpieczenie

    Dzieki za info. Zastanawia mnie tylko, czy bank zgodzi sie na nie
    przepisywanie hipoteki. Tzn juz w tej chwili na mieszkaniu jest hipoteka, w
    zwiazku z kredytem hip, ktory prawie caly zostal juz splacony. Kwota
    pozyczki na pewno nie bedzie wieksza niz kredytu, wiec teoretycznie w
    kwestii hipoteki nic sie nie zmienia. P oprostu chcialbym uniknac
    zalatwiania i niepotrzebnych kosztow zwiazanych z ta cala hipoteka...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2005-09-27 17:49:12
    Od: Zbyszek <z...@p...onet.pl>

    Dnia 27-09-2005 o 08:52:01 Zinger <z...@g...pl> napisał:

> [...]
    > kwestii hipoteki nic sie nie zmienia. P oprostu chcialbym uniknac
    > zalatwiania i niepotrzebnych kosztow zwiazanych z ta cala hipoteka...

    Na tak postawiony problem nie odpowiem Ci jednoznacznie. W BPH jakoś tak
    jest, że kazdy oddział ma swoje za uszanmi i troche inaczej postępuje niż
    sąsiedzi. O to musisz sie pyac u źródła.

    Pozdrowienia
    Zbyszek

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0539-1, 2005-09-27
    Przetestowano na: 2005-09-27 19:49:19

  • 10. Data: 2005-09-30 12:01:49
    Od: " zbooY" <z...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > kwestii hipoteki nic sie nie zmienia. P oprostu chcialbym uniknac
    > zalatwiania i niepotrzebnych kosztow zwiazanych z ta cala hipoteka...

    widzisz... w mBank mechanizm bilansujacy pozwala z powrotem wykorzystac srodki
    'nadplacone' a ktore lezac na koncie zmniejszaja podstawe do wyliczania odsetek

    chyba, ze cos nie zrozumialem z umowy i tych nadplaconych juz nie mozna wyjac

    moze ktos obeznany w temacie rozjasnic? bo jak tak to bylaby super linia
    kredytowa (hipoteczna) na ca. 20 lat ;-) ze zmniejszajacym sie co roku limitem

    pzdr
    zbooY