  • 1. Data: 2004-10-22 11:29:19
    Temat: kredyt hipoteczny a zmiana pracodawcy lub przejście na działalność.
    Od: "Fesomierz" <f...@o...pl>

    cześć,

    chciałbym sie dowiedziec czy biorąc kredyt zabezpieczony hipoteką
    (2 krotność kwoty kredytu) na 20 lat majac do spłaty kilkaset zł
    miesięcznie.
    W chwili brania kredytu mam zdolność kredytową, ale np. chcę zmienić
    pracę przykładowo mniej płatną lub przejść na działalność z nieuregulowanymi
    zarobkami, czy muszą poinformować bank, bo prawdopodobnie wg ich
    obliczeń stracę "zdolność kredytową" ?
    Ja kredyt i tak będę sumiennie spałacał bo nie chce stracić mieszkania.
    W ogóle to czy bank monitoruje sytuację pracowniczą kredytobiorcy
    gdy ten sumiennie płaci raty i gdzie to robi w US czy ZUSie ?

    pozdro

  • 2. Data: 2004-10-22 11:34:51
    Od: Glenn <g...@b...pl>

    Fesomierz wrote:

    > W ogóle to czy bank monitoruje sytuację pracowniczą kredytobiorcy
    > gdy ten sumiennie płaci raty i gdzie to robi w US czy ZUSie ?

    Tego nie będzie robil, bo nie może, ale pewnie w umowie o kredyt jest
    punkt mowiący o tym, że w razie zmian w Twojej sytuacji finansowej masz
    ich o tym zawiadowmić. Jak będziesz spłacał cały czas zgodnie z umową,
    to się pewnie do tego nikt nie przyczepi, ale gdyby nóżka Ci się
    powinęła, to na tej podstawie (nie zawiadomiłeś np. o zmniejszeniu
    zarobków) mogą Ci kredyt wypowiedzieć. A to już nie jest wesołe.

  • 3. Data: 2004-10-22 18:11:53
    Od: "KrzysiekRR" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Fesomierz" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W ogóle to czy bank monitoruje sytuację pracowniczą kredytobiorcy
    > gdy ten sumiennie płaci raty i gdzie to robi w US czy ZUSie ?

    Witam

    Jeśli płacisz, to wszystko jest OK... ale jak przestaniesz to mogą być
    nieprzyjemności. Jest też kilka banków, które wymagają co roku pokazania
    PIT-ów, że Ci się przez przypadek zarobki nie pogorszyły... ale to chyba juz
    coraz rzadsze.

    Pozdrawiam

    KrzysiekRR

  • 4. Data: 2004-10-22 18:14:31
    Od: "KrzysiekRR" <t...@i...pl>

    Użytkownik "KrzysiekRR" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieprzyjemności. Jest też kilka banków, które wymagają co roku pokazania
    > PIT-ów, że Ci się przez przypadek zarobki nie pogorszyły... ale to chyba

    Oczywiście miałem na myśli, że coraz rzadsza jest konieczność pokazywania
    bankom PIT-ów co roku, a nie pogarszanie zarobków :-))

    KrzysiekRR