  • 1. Data: 2004-10-22 08:29:37
    Temat: VE MBanku do eKonto - Pin potrzebny do transakcji bezgotówkowych?
    Od: "Marek" <a...@H...onet.pl>

    Witam

    Czy w transakcjach bezgotówkowych w terminalach POS które umożliwiają
    wprowadzanie pinu, jest on potrzebny, czy wystarczy podpis?

    Z MBanku nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi, a nie chcę się dowiedzieć
    tego dopiero po założeniu konta i przy pierwszej transakcji.

    Dla przykładu dwie VE:

    Lukas Bank - VE ma ustawienia tak zdefiniowane przez bank, że autoryzacja
    pinem transakcji bezgotówkowej jest zawsze jeśli tylko są możliwości
    techniczne terminala POS.

    Millennium Bank - VE ma ustawienia tak zdefiniowane, że autoryzacja pinem
    transakcji bezgotówkowej nie jest wykonywana, niezależnie od możliwości
    technicznej terminala POS.

    Pytanie do posiadaczy kont w MBanku, jak jest z kartą VE MBanku?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2004-10-22 10:00:28
    Od: Jacek Ostrowski <j...@w...pl>

    Marek napisał(a):
    > Czy w transakcjach bezgotówkowych w terminalach POS które umożliwiają
    > wprowadzanie pinu, jest on potrzebny, czy wystarczy podpis?
    > [...]

    Jeszcze nigdy (od wiosny 2001) nie używałem PIN-u do transakcji
    bezgotówkowej VE mBanku -- debetową, ani kredytową (poza doładowaniami
    konta POP w bankomacie).

    J.

  • 3. Data: 2004-10-22 10:09:28
    Od: "Damian Kuczera" <d...@N...gazeta.pl>

    > Jeszcze nigdy (od wiosny 2001) nie używałem PIN-u do transakcji
    > bezgotówkowej VE mBanku -- debetową, ani kredytową (poza doładowaniami
    > konta POP w bankomacie).
    >
    > J.

    Ja tak samo. W sumie dziwię się, bo autoryzacja PIN'em to bardzo bezpieczna
    forma przeprowadzania transakcji bezgotówkowych. W przypadku wymaganego
    tylko podpisu - złodziej bez problemu może zapłacić naszą kartą (dopóki nie
    zdążymy jej zastrzec).
    Pozdro,
    Damian

  • 4. Data: 2004-10-22 10:20:07
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-22 12:09, Damian Kuczera wrote:
    [...]

> [...]
    > tylko podpisu - złodziej bez problemu może zapłacić naszą kartą (dopóki nie
    A w przypadku PIN-u to niby nie ?

  • 5. Data: 2004-10-22 10:24:31
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > forma przeprowadzania transakcji bezgotówkowych. W przypadku wymaganego
    > tylko podpisu - złodziej bez problemu może zapłacić naszą kartą (dopóki

    Jak dla mnie wpisywanie pinu jest bardziej niebezpieczne. Grafolog rozroni
    pismo, ale banki z zasady nie chca uznawac reklamacji transakcji
    zatwierdzonych pinem, a pin latwo podejrzec.

    GP

  • 6. Data: 2004-10-22 10:33:46
    Od: "Marek" <a...@H...onet.pl>

    Użytkownik "Damian Kuczera" <d...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:clam8o$3gm$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wymaganego tylko podpisu - złodziej bez problemu może zapłacić naszą
    > kartą (dopóki nie zdążymy jej zastrzec).

    Dzięki za informacje
    Niby autoryzacja Pinem jest bezpieczna, ale jak zwykle jest ALE.
    Ile to razy bez najmniejszego wysiłku stojąc za kimś w sklepie jesteśmy w
    stanie podpatrzeć pin, gdy jest on wystukiwany przez stojącego przed nami
    klienta?
    Moja odpowiedź: Wiele razy.

    A Bank w przypadku utraty karty, będzie dowodził że pin był nienależycie
    chroniony.

    Pozdrwiam
    Marek

  • 7. Data: 2004-10-22 11:04:31
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Marek wrote:
    > Pytanie do posiadaczy kont w MBanku, jak jest z kartą VE MBanku?

    Kartą mBanku płacę rzadko, ale akurat w zeszłym miesiącu trafiły się
    dwie okazje. Do kogo POsy należały już nie pomnę, ale obie transakcje
    obyły się bez PINu.

    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl
    http://katoda.republika.pl
    GG: 176820 ICQ: 5901565 Jabber: rsasiada(znaczek)jabber.wp.pl
    Hint: (znaczek)=@

  • 8. Data: 2004-10-22 22:22:08
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

    > A w przypadku PIN-u to niby nie ?

    zgadza sie;
    podpis mozna zareklamowac,
    powolac jakiegos grafologa, itd...

    gdy ktos ukradnie Ci karte i wklepie pin (zalozmy, ze go znal)
    to nie masz szans na odszkodowanie;
    /chyba, ze wczesniej zglosiles kradziez karty;

    w kazdym badz razie
    wole podpisywac sie na wydrukach z terminali
    niz wklepywac pin;

    uwazam, ze to jest (ciut :) bezpieczniejsze;

  • 9. Data: 2004-10-22 22:27:27
    Od: "Q" <o...@g...gov.pl>

> [...]
    > stanie podpatrzeć pin, gdy jest on wystukiwany przez stojącego przed nami

    zgadza sie;

    poza tym dochodza jeszcze (niby) marginalne 'zjawiska'
    takie jak falszywe bankomaty, restauracje ze sprzetem do kopiowania kart,
    itp
    /kiedys odkryto, ze w sopockiej restauracji zloty ul,
    mafia kopiowala karty (pewnie wklepywane piny tez),
    tak ukradziona kasa raczej juz do nas nie wroci;

  • 10. Data: 2004-10-25 19:26:33
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Q" <o...@g...gov.pl> napisał w wiadomości

    > w kazdym badz razie
    > wole podpisywac sie na wydrukach z terminali
    > niz wklepywac pin;
    >
    > uwazam, ze to jest (ciut :) bezpieczniejsze;

    Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że transakcje VE mbanku
    generalnie się podpisuje (to, czy się podpisuje czy wpisuje PIN zależy
    podobno od jednej cyfry zapisanej na pasku magnetycznym)