  • 31. Data: 2018-10-04 18:20:16
    Temat: Re: kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pp5df3$in0$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2018-10-04 o 16:36, J.F. pisze:

    >W sumie z umowy i tak wynika konieczność powiadomienia o tym banku,
    >ale wiadomo...

    wiadomo.
    Bo co bank zrobi ... podniesie rate ?

    >Banki mają wiecznie jakieś problemy z uznaniem moich dochodów za
    >pozwalające na udzielenie kredytu. Nauczyłem się wykorzystywać to do

    Wiec patrzysz na to jeszcze inaczej.
    Co nawiasem mowiac moze sie okazac istotne jak kiedys klient z etatu
    przejdzie na wlasny interes ...

    >ucięcia rozmowy jak bank dzwoni "Mamy dla pana specjalną ....". Od
    >razu mówię, że spółka jawna i o ile wiem to wam to nie pasuje. Wtedy
    >"zaraz sprawdzę - faktycznie". To ja "zadzwońcie jak się wam
    >odmieni.". Na razie działa w 100%, ale to może dotyczyć tylko
    >jednego, czy dwu banków które akurat lubią do mnie zadzwonić.

    IMO jakis cud.

    Myslisz, ze ktos tam procedure, zeby zaznaczyc "pan XXX ma spolke
    jawna i nie potrafimy go obsluzyc" ?
    Jest pomysl, jest zlecenie i dzwonia po kolei :-)

    No chyba ze ... " ... i nie chcemy go obsluzyc" i wpis do rejestru
    klientow, ktorych nie chcemy :-)

    J.

  • 32. Data: 2018-10-04 19:40:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-04 o 18:20, J.F. pisze:

    > wiadomo.
    > Bo co bank zrobi ... podniesie rate ?

    nic, ale jak klient coś będzie chciał (aneks, zmiana zabezpieczenia
    itp...) to bank powie: nie, bo nie

    > Myslisz, ze ktos tam procedure, zeby zaznaczyc "pan XXX ma spolke jawna
    > i nie potrafimy go obsluzyc" ?
    > Jest pomysl, jest zlecenie i dzwonia po kolei :-)

    a jaki jest niby problem ze spółką jawną? są znacznie bardziej
    skomplikowane twory i ludzie kredyty dostają...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 33. Data: 2018-10-04 20:26:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > IMO jakis cud.
    >
    > Myslisz, ze ktos tam procedure, zeby zaznaczyc "pan XXX ma spolke jawna
    > i nie potrafimy go obsluzyc" ?

    Oczywiście, że nie mają takiej procedury. Moje "zadzwońcie jak się wam
    odmieni" to rodzaj żartu z którego sam się (wewnętrznie) śmieję, a oni
    nie koniecznie łapią.

    Czasem mówię "Przecież już rok temu mówiłem, że sp.j. Zapiszcie to sobie
    w końcu gdzieś."
    P.G.

  • 34. Data: 2018-10-04 20:40:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-04 o 19:40, RobertS pisze:

    > nic, ale jak klient coś będzie chciał (aneks, zmiana zabezpieczenia
    > itp...) to bank powie: nie, bo nie

    > a jaki jest niby problem ze spółką jawną? są znacznie bardziej
    > skomplikowane twory i ludzie kredyty dostają...

    Ja nie wiem.
    To głównie wyszło przy Alior Sync. Założyłem konto, bo był tam tani
    kredyt w rachunku i chciałem tam się przenieść z mBanku. Nie udało mi
    się. Próbowałem na czacie ale wtedy w ogóle własna działalność
    gospodarcza wykluczała. Próbowałem złożyć wniosek, ale w rubryce źródło
    dochodów była zamknięta lista do wyboru i nic nie podchodziło.
    Próbowałem jak dzwonili, że chcą mi dać KK zamienić to na kredyt w
    rachunku i też jak dochodziliśmy do DG to klapa (KK też by nie dali). No
    to jak dzwonili zacząłem mówić DG i koniec tematu. Potem się to
    przerobiło na T-mobile i nadal tak działało, aż tu kiedyś ja:DG oni:to
    nie przeszkadza - poszliśmy dalej ale jak się okazało, że DG to nie jest
    jednoosobowa tylko sp.j to klapa. Na razie jeszcze z sp.j nie wyrośli.
    Nie wiem dlaczego zadzwonił kiedyś do mnie Alior (nie mam z nimi samymi
    nic wspólnego - tylko przez T-mobile i przez Alior-Kantor). Ich też
    chyba sp.j. zamyka (ale tu nie jestem pewien).
    P.G.

  • 35. Data: 2018-10-04 22:05:34
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-04 o 20:40, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > gospodarcza wykluczała. Próbowałem złożyć wniosek, ale w rubryce źródło
    > dochodów była zamknięta lista do wyboru i nic nie podchodziło.

    w skrócie: nadal potrzebujesz tego kredytu?

    wygląda na to, że trafiłeś na bank, który ma szybką ścieżkę, prostą
    weryfikację i w żadne trudniejsze tematy się nie bawi

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 36. Data: 2018-10-05 00:22:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

> [...]
    > "bo bank sie dowie ze nie pracuje/ze mi zarobki spadly".
    > I niepewnosc co wtedy bank zrobi ... ktora i tak ma miejsce, bo

    Bank nic nie zrobi bo nie dowie się. Raty może spłacać brat, siostra,
    córka, fafik. Na te raty zarabiac trzeba ale można mieć przerwę 3
    miesiące.

    > a tu jednak oszczednosc jest i po kilku latach troche sie uzbiera
    > ... np na wypadek utraty pracy ...

    Długoletni kredyt i uwiązanie wypłatą i kartą? Czy bank sobie wyobraża,
    że będziemy z nim tyle lat i kiedy inni dadzą gigapromocje nie
    przejdziemy?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 37. Data: 2018-10-05 09:05:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 5 października 2018 00:22:30 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Długoletni kredyt i uwiązanie wypłatą i kartą? Czy bank sobie wyobraża,
    > że będziemy z nim tyle lat i kiedy inni dadzą gigapromocje nie
    > przejdziemy?

    80zł/mc to jest gigapromocja - choć z drugiej strony dają nie ze swoich, jeśli teraz
    są samobójcy biorący KH z marżą 2,7% - a nawet 2,2% - to będzie z tego większy
    problem niż z nieszczęsnych franków.

    Z drugiej strony nie ma obowiązku przelewania całej wypłaty, chyba że ileś musisz
    zadeklarować - np. tyle, ile we wniosku.
    Ale jak nie, to np. z CA przy ostatniej promo był wniosek do pracodawcy o przelew
    wynagrodzenia z rubrykami do wyboru: całe, n% albo ustalona suma.
    Inna sprawa czy pracodawca zgodzi się płacić na kilka kont, bo my akurat kilka promo
    opędzamy, a tu jeszcze zobowiązania z kredytu...
    Zaś 500zł kartą/mc - gdybym to miał taki problem, że tylko tyle wydaję ;> Jeszcze
    dostępność POS oczywiście - ale rośnie, nawet na prowincji. Jedyny mankament to
    zawracanie głowy pamiętaniem - i na to pewnie liczy bank, bo jak masz pyknąć raz to
    pykniesz i odłożysz, 5 razy - to już się zastanowisz najpierw, czy brać - a jak 500zł
    to sporo ludzi po prostu z innych kart zrezygnuje, żeby nie musieć liczyć (choć są
    banki z licznikami w ST i/lub apce).

  • 38. Data: 2018-10-05 09:10:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 4 października 2018 12:45:16 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > A debetową biorę pod uwagę zawsze po pierwszym aby wyrobić 1k (bo do
    > takiej kwoty dostaję 5% zwrotu). Raz mi się zdarzyło myśleć, że już

    O, a co to za magiczna KD?
    Można dostać czy też cenny zabytek?
    Na długo ten moneyback?
    Czy to po prostu citkowa citi priority w promo?
    Łobuzy, teraz jest jeszcze premia dla polecającego (ale z warunkami salda), ale dla
    zakładającego nic - a mi się karencja kończy niedługo ;>

  • 39. Data: 2018-10-05 09:35:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Czy to po prostu citkowa citi priority w promo?
    Dokładnie.
    P.G.

  • 40. Data: 2018-10-05 09:50:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    J.F. pisze tak:

    >Bank nic nie zrobi bo nie dowie się. Raty może spłacać brat, siostra,
    >córka, fafik. Na te raty zarabiac trzeba ale można mieć przerwę 3
    >miesiące.

    Ale kiedys sie moze dowiedziec, i co wtedy ?

    >Długoletni kredyt i uwiązanie wypłatą i kartą? Czy bank sobie
    >wyobraża,
    >że będziemy z nim tyle lat i kiedy inni dadzą gigapromocje nie
    >przejdziemy?

    Gigapromocja wymagajaca przelewania pensji na konto ?
    Bo inne nadal niewykluczone.

    No i czy ta gigapromocja bedzie dawala 80 zl kazdego miesiaca ?

    J.