  • 1. Data: 2018-10-03 15:17:58
    Temat: kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    bank nie może klienta do niczego zmuszać więc, aby go przekonać np. do
    założenia konta lub wzięcia KK stosuje promocje

    co byście wybrali?

    prowizja 0, marża 2,7 i zero dodatkowych usług (spłata przez rachunek
    techniczny)

    czy

    prowizja 0, marża 2,2 + konto (bezpłatne) z wpływem wynagrodzenia i
    obrót debetówką min. 500 zł/m-c?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2018-10-03 15:36:03
    Temat: Re: kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >techniczny)
    >czy
    >prowizja 0, marża 2,2 + konto (bezpłatne) z wpływem wynagrodzenia i

    Ta promocja nie wydaje sie zla, wrecz calkiem dobra, wiec brac ... ale
    diabel tkwi w szczegolach.

    Kolega ma taka promocje w DB, konto wcale nie bezplatne, zmienily sie
    kiedys tam regulaminy, jest okazja do zamkniecia konta i karty ...
    ale nie ... pan sie zobowiazal do utrzymania konta XXXX przez okres
    splaty kredytu ... i g* nas obchodzi ze kiedys oplata byla znosna, a
    teraz jest nieznosna ...

    J.

  • 3. Data: 2018-10-03 16:34:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pomijając to, czy w ogóle brać kredyt z marżą 2,2%, trzeba jeszcze dopytać o
    minimalny wpływ wynagrodzenia, oraz czy może to być ping-pong czy też trzeba podać
    numer konta pracodawcy (i co, jak się ten numer zmieni) - oraz co się stanie, jak raz
    pensji nie będzie czy też zapomni się o tych 500zł debetówką.
    I czy ta bezpłatność konta będzie zagwarantowana, czy tylko na wabia...

    Ale takie z wymaganiem debetówką to jakaś nowość chyba.

    Kiedyś (2013?) jak rozpatrywałem KH to w db były trzy opcje:
    - "normalna" marża chyba 1,8%,
    - z wzięciem KK - marża coś koło 1,2%,
    - z wzięciem "planu systematycznego okradania" - też chyba 1,2%.

    Na pytanie, po co w ogóle jest ta "normalna" opcja, pani odpowiedziała, że
    rzeczywiście klienci jej nie wybierają ;>
    Bo akurat KK jest spoko, minimalny limit 2k, więc nawet dadzą dla kapelusikowego KH,
    bezpłatna przy 12k obrotów rocznie (z czego większość można załatwić bezpłatnymi
    przelewami za rachunki domowe - a na pewno będą, skoro się bierze KH) - a ja nie, to
    70zł (ale jak brakuje to przelew 5k kosztuje ryczałtem 5zł - i wlicza się do obrotów
    - oczywiście trzeba zaraz spłacić) - więcej będzie kosztować to nieszczęsne konto
    dbLife - ciekawe, co tym biednym posiadaczom zaoferuje teraz bank z kupą w logo...

  • 4. Data: 2018-10-03 16:49:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-10-03 o 15:17, RobertS pisze:
> [...]
    > techniczny)
    >
    > czy
    >
    > prowizja 0, marża 2,2 + konto (bezpłatne) z wpływem wynagrodzenia i

    Brak dwu podstawowych informacji:
    1. O jakiej kwocie mówimy?
    2. Jaka kara za przegapienie kiedyś tych 500zł. Opłata miesięczna za
    konto, czy niespełnienie warunków promocji i zmiana marży z 2,2 na np.
    3,2. Bo to bardzo duża różnica.

    Ja mam kredyt 0,99%, ale w przypadku nie spełnienia warunków promocji
    skok o 1% w górę (tak jak ja rozumiem treść umowy to już do końca okresu
    kredytowania, a nie tylko na jeden miesiąc). Wolę nie sprawdzać, czy na
    pewno i czy na pewno do końca :).
    Mój warunek jest prosty - wpływ 2k na miesiąc - łatwo pilnować. Ale
    wydatki 500zł na miesiąc debetówką można kiedyś przegapić.

    Jeśli kredyt na 100k i na 5lat to różnica w marży o 0,5% daje od 100k
    500zł na rok. Przez 5 lat byłoby 2,5k, ale że kredyt stopniowo spada
    więc bój się toczy o 1,25k możliwe do zaoszczędzenia. Dla kogoś może to
    być nie warte zachodu z pilnowaniem tych 500zł wydatków co miesiąc.

    Ale jak kredyt na 300k i 30 lat to wyjdzie walka o 22,5k. Znacznie
    silniejszy argument za bawieniem się w te 500zł.
    P.G.

  • 5. Data: 2018-10-03 17:17:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 3 października 2018 16:49:57 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Ale jak kredyt na 300k i 30 lat to wyjdzie walka o 22,5k. Znacznie
    > silniejszy argument za bawieniem się w te 500zł.

    I to też rodzi off-topicowe pytanie - jak dużo banki zarabiają na osadzie, że tak im
    na tym zależy?
    Wiadomo, może być wpływ i zaraz wypływ gdzie indziej, i jeszcze dla pełnej
    złośliwości przelewy za opłaty klient z tego banku zrobi - a drugie wiadomo, że
    pewnie nie będzie mu się chciało, bo ciężko to zautomatyzować - są banki, które
    zlecony przelew z datą przyszłą będą próbowały ponowić przy braku środków, a są też
    takie, co spróbują go tylko o 6 rano wykonać (i często zewnętrzny przed wewnętrznym,
    łobuzy) - a jak brak środków to odrzucą i nawet nie powiadomią.

  • 6. Data: 2018-10-03 20:19:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-03 o 15:36, J.F. pisze:

    > Ta promocja nie wydaje sie zla, wrecz calkiem dobra, wiec brac ... ale
    > diabel tkwi w szczegolach.

    poza tym wszystkie warunki takie same

> [...]
    > nie ... pan sie zobowiazal do utrzymania konta XXXX przez okres splaty
    > kredytu ... i g* nas obchodzi ze kiedys oplata byla znosna, a teraz jest

    konto w DB kosztuje 12 zł i nie można z niego zrezygnować, ale za chwilę
    przejmie je Santander i ciekawe co się wtedy stanie?

    zakładam, że konto w Santander bedzie bezpłatne

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2018-10-03 20:24:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    pensji nie będzie czy też zapomni się o tych 500zł debetówką.

    2,2% to nie jest zła marża, w szczególności, że prowizja 0%
    ma to być wpływ od pracodawcy, ale nie ma obowiązku definiowania konta,
    z którego pracodawca będzie przelewał

    bank weryfikuje warunki promocji w odstępach kwartalnych, jak się
    zapomni to w kolejnym kwartale marża +0,5pp, ale jak później warunki są
    spełniane to marża znowu spada

    są banki, w których promocja przestaje obowiązywać (na zawsze) jak się
    warunku nie spełni!

    > I czy ta bezpłatność konta będzie zagwarantowana, czy tylko na wabia...
    >
    > Ale takie z wymaganiem debetówką to jakaś nowość chyba.

    każdy bank może dowolnie kształtować swoje promocje, klient nie ma
    obowiązku z nich korzystać

> [...]
    >
    > Na pytanie, po co w ogóle jest ta "normalna" opcja, pani odpowiedziała, że
    rzeczywiście klienci jej nie wybierają ;>

    ale bank musi mieć taką opcję w ofercie, nikt nie twierdzi, że ona musi
    być opłacalna

> [...]
    dbLife - ciekawe, co tym biednym posiadaczom zaoferuje teraz bank z kupą w logo...

    czerwoną kupą? sam jestem ciekawy, bo temat mnie dotyczy ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2018-10-03 20:27:01
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-10-03 o 16:49, Piotr Gałka pisze:

    > Brak dwu podstawowych informacji:
    > 1. O jakiej kwocie mówimy?

    kredytu? bez znaczenia, czy 50kzł czy 1Mzł, warunki takie same

    > 2. Jaka kara za przegapienie kiedyś tych 500zł. Opłata miesięczna za
    > konto, czy niespełnienie warunków promocji i zmiana marży z 2,2 na np.
    > 3,2. Bo to bardzo duża różnica.

    zwyżka o 0,5pp na cały kwartał

    > Mój warunek jest prosty - wpływ 2k na miesiąc - łatwo pilnować. Ale
    > wydatki 500zł na miesiąc debetówką można kiedyś przegapić.

    jak ktoś aktywnie korzysta z karty to nie jest takie trudne

    > Ale jak kredyt na 300k i 30 lat to wyjdzie walka o 22,5k. Znacznie
    > silniejszy argument za bawieniem się w te 500zł.
    > P.G.

    kredyty hipo na 5 lat są...dość rzadkie, zwykle ludzie biorą na 15-30
    lat, nawet jak mają zdolność na mniej

    poza tym nawet jeżeli bierzesz na 30 lat to przecież możesz spłacić w 3...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2018-10-03 20:28:11
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    łobuzy) - a jak brak środków to odrzucą i nawet nie powiadomią.

    nie tylko osad, ale też (jak klient ma konto z wpływem) to są oferty na
    KK, gotówki, depo lub programy oszczędnościowe...

    bankom zależy, aby jak najwięcej z klienta wyciągnąć, kredyt hipo jest
    niskomarżowy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2018-10-03 21:23:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 3 października 2018 20:19:49 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > konto w DB kosztuje 12 zł i nie można z niego zrezygnować, ale za chwilę
    > przejmie je Santander i ciekawe co się wtedy stanie?
    >
    > zakładam, że konto w Santander bedzie bezpłatne

    A nie 25zł?
    Tak było kiedyś (liczyłem, że dodaje do marży znacząco) i tak jest na stronie oraz w
    TOiP.
    Może masz lepiej.
    Ale w żabie będzie tak samo - chyba że jakiś specjal na powitanie wymyślą, jednak na
    razie zapowiadają utrzymanie wszystkiego tak samo.

    Zaś czerwoną kupę ma teraz santander consumer - a santander ma białą ma czerwonym tle
    (wcześniej tak miał consumer).