  • 21. Data: 2003-06-29 13:15:05
    Temat: Re: kradzież karty
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4aac.000017d9.3efedcd5@newsgate.onet.pl...

    . Nie był to ciąg znaków który mógłby ustalić z ukradzionych
    > dokumentów (6 cyfr).

    6??? Mowisz moze o CitiPhon PINie? PIN do karty w Polsce ma 4 cyfry

    --
    JaKi

  • 22. Data: 2003-06-29 17:45:20
    Od: m...@o...pl

    > To jak na ubezpieczenie mówi się PZU. :-) A na bank PKO. :-)

    Czasem to coś takiego wchodzi nawet na stałe do języka: np. rower (bicykl),
    elektroluks (dziś już rzadziej używane, ale moje ciotki do tej pory mówią tak
    na odkurzacz), a z nowszych - walkman (odtwarzacz kasetowy)... :-)

    m23m

  • 23. Data: 2003-06-29 20:16:29
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > 6??? Mowisz moze o CitiPhon PINie? PIN do karty w Polsce ma 4 cyfry

    Nie mniej jednak jest czyms bardzo dziwnym, ze zlodziej znal numer PIN. Moze
    byl on zapisany w innych skradzionych przez zlodzieja dokumentach w takiej
    postaci, ze w ciagu 20 minutowej lektury mozna go namierzyc... np. "Jan
    Bankowski 835 1234"... , czy "Grzegorz Citniewski 622 1234"

    Beniowa

  • 24. Data: 2003-06-29 21:09:50
    Od: w...@w...pl (Wojciech Frabinski)

    > Była to karta kredytowa (nie debetowa). Co ciekawe, PINu nie
    > używałem przy
    > żadnej płatności (zazwyczaj płatności na CPN albo w markecie
    > - nigdy nie
    > wymagały PINu). Karty tej nigdy też nie włożyłem do bankomatu
    > (30 zł prowizji
    > za wypłate).

    Jednyne co mi przychodzi do głowy to podsłuchanie PINu w trakcie jego
    ustalania lub zmiany przez Citiphone.
    Z jakiego aparatu (prywatnego/służbowego) korzytałeś i czy dawno to było
    ?

    Inna sprawa, ze w praktyce po zastrzezeniu karta nie powinna dostac
    autoryzacji i powinna zostac przez banomat zatrzymana. Czyzby Citiphone
    nie dysponował sposobem na wprowadzenia takiego zastrzezenia natychmiast
    ?? Przeciez sam obsluguje swoje karty wiec nie trzeba wysylac faxu do
    Polcardu jak to czasem bywa ;).

    A może jakas jakas dziwna awaria/blasd banomatu, w wyniku ktorej wyplata
    nie była autoryzowana wogole (wersja prawdopodbna mniej wiecej tak jak
    UfO, ale kto wie :D).

    Wojtek Frabinski

  • 25. Data: 2003-06-30 18:16:54
    Temat: Odp: kradzież karty
    Od: "pedro" <s...@i...pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@d...pm.waw.pl...

    > A jakies dodatkowe szczegoly? Czy uzywales jej przed (samym) napadem?
    > Czy to na pewno bankomat (moze bank albo poczta)? Biorac pod uwage
    > kradziez dokumentow, ta opcja wydaje sie realna.
    > --
    > Krzysztof Halasa
    > Network Administrator

    Dzis jest wszystko jasne:
    Karta została zatrzymana w bankomacie. Gość włożył ją do maszyny i dopiero
    po 2. operacji karta została zablokowana (1 operacja została wykonana 5 min.
    po blokadzie przez citi)

    Ale co najwazniejsze z tej historii: ustaliłem, że za 400 zł na rynku można
    kupić skaner, którym bez problemu można PIN wydobyć z karty...

    ---
    pozdrawiam
    Pedro

  • 26. Data: 2003-06-30 18:21:37
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "pedro" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co najwazniejsze z tej historii: ustaliłem, że za 400 zł na rynku
    można
    > kupić skaner, którym bez problemu można PIN wydobyć z karty...

    W takim wypadku jesteś w punkcie wyjścia. :-)

    PIN nie siedzi na karcie. :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 27. Data: 2003-06-30 18:39:19
    Od: "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl>

    Osobnik podający się za Wojciech Nawara<n...@o...pl> nagryzmolił(a) w

    > Użytkownik "pedro" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W takim wypadku jesteś w punkcie wyjścia. :-)
    >
    > PIN nie siedzi na karcie. :-)

    A ja słyszałem że to zależy od karty. W niektórych "siedzi".

    Pozdrawiam
    Admin www.tramping.slask.prv.pl
    --
    UWAGA KONKURS!! Wyślij swoją relcaję i wygraj roczną prenumeratę
    "Podróży". Szczegóły na www.tramping.slask.prv.pl

  • 28. Data: 2003-07-01 07:56:13
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Beniowa" <b...@p...wp.pl> napisał
    w wiadomości news:bdqbdl$euc$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > postaci, ze w ciagu 20 minutowej lektury mozna go namierzyc... np. "Jan
    > Bankowski 835 1234"... , czy "Grzegorz Citniewski 622 1234"

    A moze jest tak jak wlasnie Krzysiek sugerowal - wyplata w POSie banku lub
    poczty gdzie nie potrzeba PINu tylko podpis wystarczy.

    --
    JaKi

  • 29. Data: 2003-07-01 07:59:35
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]

    > po 2. operacji karta została zablokowana (1 operacja została wykonana 5

    Zanl PIN?

    > Ale co najwazniejsze z tej historii: ustaliłem, że za 400 zł na rynku
    można
    > kupić skaner, którym bez problemu można PIN wydobyć z karty...

    Chyba rozmawiales z jakims pracownikiem Citka - mnie tez ostatnio o tym
    starali sie przekonac ze PIN jest na karcie. Nastepnego dnia telefonicznie
    przyznal sie pracownik ze jednak PINu nie ma na karcie :)
    Ale chyba 50% (nie)dysponentow jest pewnych ze PIN jest zapisany na pasku.

    --
    !kielek

  • 30. Data: 2003-07-01 08:07:02
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]
    > przyznal sie pracownik ze jednak PINu nie ma na karcie :)
    > Ale chyba 50% (nie)dysponentow jest pewnych ze PIN jest zapisany na

    Wystarczy pokazanie prostego doświadczenia z VE inteligo i telefonem.
    Ostatnio popdobno karty Multi też mają taką możliwość.

    Albo - ale to już nie takie sygestywne - zamówienie nowego PINu do karty w
    Lukasie...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara