  • 1. Data: 2005-04-05 13:34:11
    Temat: Systemy płatności masowych
    Od: MariB <m...@w...pl>

    Witam.

    Gdzie mogę znaleźć opisy formatu danych w tzw. systemach płatności
    masowych. Chodzi mi o opis zasad konstruowania numeru konta oraz o
    format pliku z informacjami o wpływach na konto wysyłanym przez bank do
    wierzyciela. Dysponuję dokumentacją Banku Śląskiego (usługa SIMP).
    Chciałbym porównać to z systemami innych banków.

    MariB

  • 2. Data: 2005-04-06 15:11:49
    Temat: Re: Systemy płatności masowych
    Od: "Jelcyn" <r...@o...pl>

    Ja moge powiedziec 2 slowa, jak to wyglada w przypadku MoneyBookers o ile to
    Ciebie interesuje

    --
    Jelcyn
    www.jelcyn.com * http://vb4all.canpol.pl

  • 3. Data: 2005-04-06 15:35:51
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    MariB napisał(a):

    > Chodzi mi o opis zasad konstruowania numeru konta

    Dotychczas spotkałem się z SPMami oferowanymi przez kilka banków. W
    każdym wyglądało to identycznie. Po "odcięciu" liczby kontrolnej i
    numeru rozliczeniowego banku, trzeba było jeszcze odżałować 4 cyfry na
    identyfikator klienta SPM (nadawany przez bank), a reszta była już do
    twojej dypozycji (czyli 26 - 2 - 8 - 4 = 12 cyfr).

    > oraz o
    > format pliku z informacjami o wpływach na konto wysyłanym przez bank do
    > wierzyciela.

    Tu również wszędzie obowiązywał ten sam format pliku. Zresztą zawsze w
    dokumentacji udostępnionej przez bank była informacja, że w razie czego
    format pliku może być dostosowany do potrzeb klienta.

    Szczerze mówiąc mam wrażenie, że nie masz co patrzeć na takie techniczne
    sprawy. Sądzę, że we wszystkich bankach będzie podobnie (albo wręcz
    identycznie). Zresztą pole manewru banku jest tu naprawdę niewielkie.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2005-04-06 16:49:34
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > identyfikator klienta SPM (nadawany przez bank), a reszta była już do
    > twojej dypozycji (czyli 26 - 2 - 8 - 4 = 12 cyfr).

    PKO BP w swoim Systemie Wirtualnych Rachunków Kontrahenckich
    daje do dyspozycji tylko 7 cyfr
    http://skocz.pl/swrk