  • 1. Data: 2003-05-20 22:09:56
    Temat: kołodko VAT-EM W KARTY
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    W poniedziałkowej GP był artukuł w którym została
    opisana zmiana ustawy o VAT, a szczególnie problem
    definicji, na podstawie której MF planuje wprowadzić
    podatek VAT za wydanie min. kart bankowych.

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=952&d
    ok=952.6.3.2.1.1.0.1.htm

  • 2. Data: 2003-05-21 10:03:19
    Temat: Re: kołodko VAT-EM W KARTY
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

> [...]
    > definicji, na podstawie której MF planuje wprowadzić
    > podatek VAT za wydanie min. kart bankowych.

    Kogoś normalnie wali. Kiedy wreszcie ktoś tam puknie się w łeb i
    odkryje oczywistą prawdę, że wprowadzanie nowych podatków hamuje
    rozwój gospodarczy.

    Podatki rodzą biedę!!!

    Grzexs

  • 3. Data: 2003-05-21 12:39:51
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 21 May 2003 12:03:19 +0200, w <bafjar$m52$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    "Grzexs" <g...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Kogoś normalnie wali. Kiedy wreszcie ktoś tam puknie się w łeb i
    > odkryje oczywistą prawdę, że wprowadzanie nowych podatków hamuje

    Czyżby kolega był na towarami i usługami "równiejszymi", które nie
    pogladają podatkom??

  • 4. Data: 2003-05-21 12:53:05
    Od: <M...@i...pw.edu.pl>

    Obojętnie ile % od zera jest zero -karty"darmowe" nie zdrożeją:), a może
    to zachęci inne banki do np zlikfidowanie opłat za wydanie karty -
    niestety pewnie podwyższą opłaty za prowadzenie - cudów nie ma.

    ________

  • 5. Data: 2003-05-21 14:04:29
    Od: "viacomp.com.pl" <b...@u...viacomp.com.pl>

    >Obojętnie ile % od zera jest zero -karty"darmowe" nie zdrożeją:), a może
    >to zachęci inne banki do np zlikfidowanie opłat za wydanie karty -
    >niestety pewnie podwyższą opłaty za prowadzenie - cudów nie ma.

    oj żebyś sie nie zdziwił, nasi cudotwórcy z MF już dawno wymyślili jak
    obejść taki "prosty szwindel" - zrobia wycenę rynkowej wartości karty i
    gotowe
    okaże się że otrzymując darmowe świadczenie otrzymałeś określone korzyści -
    i wartość tej korzyści jest w sam raz żeby ją opodatkować

    a co do listu twojego przedpiszącego - tak wszystkie towary i usługi powinny
    być opodatkowane tą samą stawką - to podstawa równych szans dla wszystkich
    tyle że polemizowałbym czy ta stawka musi akurat wynosić 22% - to jedna z
    najwyższych stawek VAT w Europie (chyba tylko Szwecja i Dania maja 25% -
    większosc państw ma sporo mniej)

  • 6. Data: 2003-05-21 15:46:41
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > Kogoś normalnie wali. Kiedy wreszcie ktoś tam puknie się w łeb i
    > odkryje oczywistą prawdę, że wprowadzanie nowych podatków hamuje

    Warto poczytać tam też komentarze (pomijając wyzwiska).

    Tffffurczość ex ministrów podobnie.
    Nie jestem za opodatkowanim kart bankowych (choc VE mBanku kosztuje 0 zł
    ;-))
    Jestem jednak za tym by obowiązyawały reguły egzekwowane od wszystkich.
    Rozwój gospodarczy nie jest wynikiem omijania prawa.

    > Podatki rodzą biedę!!!

    A co rodzą patologie typu bezpłatne karty rabatowe za 10kPLN
    i VAT odprowadzany od 10kPLN zamiast 20kPLN ?

    "Nie ma takiej niegodziwości do której nie posunie się
    państwo któremu brak pieniędzy"

    BAH

  • 7. Data: 2003-05-21 17:11:51
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > Rozwój gospodarczy nie jest wynikiem omijania prawa.

    To wynik rozwoju gospodarczego

    i na taki poród chyba nie ma pigułek?

  • 8. Data: 2003-05-21 22:37:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "viacomp.com.pl" <b...@u...viacomp.com.pl> writes:

    > a co do listu twojego przedpiszącego - tak wszystkie towary i usługi powinny
    > być opodatkowane tą samą stawką

    Tak powinno byc, jednakze tylko w odniesieniu do towarow/uslug, gdzie
    istotnie dodaje sie (tworzy) jakas wartosc. Sama zreszta nazwa: value
    added tax. W przeciwnym przypadku wychodza nonsensy, takie jak np.
    oVATowanie zlota, ktore w praktyce nie jest towarem, a bardziej
    srodkiem platniczym. Rownie dobrze mozna np. oVATowac dolary i euro :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2003-05-22 07:34:48
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 21 May 2003 00:09:56 +0200, "Robert Kondraciuk"
    <m...@g...pl> wrote:

    >opisana zmiana ustawy o VAT, a szczególnie problem
    >definicji, na podstawie której MF planuje wprowadzić
    >podatek VAT za wydanie min. kart bankowych.

    to ja od razu podsunę pomysł bankom:
    - wydanie _każdej_ karty w PL jest bezpłatne (jeśli banki będą
    konsekwentne to wartość rynkowa będzie równa zeru)
    - operacje kartą obciążone są prowizją np. 10% obrotu
    - prowizja ta ma górną granicę ustaloną w umowie z bankiem, np. 58
    zł/rok w przypadku kredytowej VC BZWBK, 28 zł w przypadku kredytowej
    VE mBanku itp.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 10. Data: 2003-05-22 08:08:40
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > oVATowanie zlota, ktore w praktyce nie jest towarem, a bardziej
    > srodkiem platniczym. Rownie dobrze mozna np. oVATowac dolary i euro :-)

    Lepiej głośno tego nie mów i nie podsuwaj Kołodkowi
    pomysłów bo on jeszcze gotów z tego skorzystać ;-)

    Pix