  • 1. Data: 2005-11-02 09:30:22
    Temat: [kazus]Reklamacja zakupu przez internet
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Mam sobie karte VISA. Dokonuje zakupu przez internet za powiedzmy 1 tys
    zl. Karta zostaje obciazona, towar wyslany. Skladam reklamacje, ze to
    nie ja dokonalem zakupu (dajmy na to w tym jednym przypadku laczylem sie
    z cafejki internetowej oraz kupowalem cos w sklepie, w ktorym nigdy
    wczesniej zakupow nie robilem i robic nie mam zamiaru). Jak w takim
    wypadku zachowa sie bank? Zwroci pieniadze po zlozeniu reklamacji? Jak
    przedstawia sie sytuacja przy zakupach na mniejsze sumy np 100zl ? A jak
    wyglada to przy zakupie np za kilka tysiecy zl?

    Dodajmy, ze mojego podpisu z racji tego, iz jest to zakup zdalny
    (wirtualny) nie ma i byc nie moze. Karta nie zostala zgubiona, ani
    utracona. Jezeli bank odmowi zwrotu pieniedzy to przeciez mam spore
    szanse w sadzie bo przeciez nie jest mozliwe wykazanie, iz to ja
    placilem ta karta.

    Ktos przerabial cos takiego ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 2. Data: 2005-11-02 11:40:36
    Temat: Re: [kazus]Reklamacja zakupu przez internet
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > przedstawia sie sytuacja przy zakupach na mniejsze sumy np 100zl ? A jak
    > wyglada to przy zakupie np za kilka tysiecy zl?

    Podobnie - tak od 2 lat w zawiasach w gore

    > Ktos przerabial cos takiego ?

    Wielu, ale tam gdzie sa nie ma dostepu do newsow...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 3. Data: 2005-11-02 11:44:25
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-11-02 12:40- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Piotr, gdy pisał(a):

    > Podobnie - tak od 2 lat w zawiasach w gore

    > Wielu, ale tam gdzie sa nie ma dostepu do newsow...

    Ale to się powoli zmienia. W jednym z warszawskich pensjonatów jest już
    dostęp do internetu. Na razie bardzo limitowany, co prawda, a i zakład
    jest dla nieumyślnych (więc w przypadku opisanym trudno byłoby tam
    trafić), ale jest.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 4. Data: 2005-11-02 12:51:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Piotr napisał(a):

    > Podobnie - tak od 2 lat w zawiasach w gore

    Nie chodzi mi o aspekty prawno karne ale o zachowanie sie banku.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-11-02 13:00:31
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Mithos wrote:

    > Nie chodzi mi o aspekty prawno karne ale o zachowanie sie banku.

    Po co chcesz to wiedzieć?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 6. Data: 2005-11-02 13:34:35
    Od: Andrzej <r...@p...onet.pl>

    > Po co chcesz to wiedzieć?

    Myślę że choćby po to żeby mieć pewność że bank jednak zwróci pieniądze
    przy uzasadnionej reklamacji zamiast podejrzewać nieuczciwy chargeback.

  • 7. Data: 2005-11-02 13:36:37
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Andrzej wrote:

    > Myślę że choćby po to żeby mieć pewność że bank jednak zwróci
    > pieniądze przy uzasadnionej reklamacji zamiast podejrzewać nieuczciwy
    > chargeback.

    A ja myślę (biorąc pod uwagę te szczegóły o kawiarence i jednorazowym użyciu
    sklepu), że raczej aby sie przekonać czy da się coś ukraśc w ten sposób.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 8. Data: 2005-11-02 14:44:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Glenn napisał(a):

    > Po co chcesz to wiedzieć?

    Zaciekawilo mnie to w kontekscie dzisiejszego posta o wyprowadzeniu z
    karty 1200 zl, za jakies platnosci przez PayPal. Duzo kupuje w sieci i
    nie chce sie pewnego dnia obudzic biedniejszy o jakies 2 tys, za czyjes
    zakupy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-11-02 14:47:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Glenn napisał(a):

    > A ja myślę (biorąc pod uwagę te szczegóły o kawiarence i jednorazowym użyciu
    > sklepu), że raczej aby sie przekonać czy da się coś ukraśc w ten sposób.

    Biorac pod uwage to czym sie zajmuje na codzien, to nie mam zamiaru nic
    krasc, gdyz stoje po przeciwnej stronie barykady niz np. zlodzieje.

    Zreszta pytalem o procedure w takim przypadku, a nie o aluzje na moj temat.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-11-02 14:48:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Mithos wrote:

    > Biorac pod uwage to czym sie zajmuje na codzien, to nie mam zamiaru
    > nic krasc, gdyz stoje po przeciwnej stronie barykady niz np.
    > zlodzieje.

    Witamy pana policjanta :-)

    > Zreszta pytalem o procedure w takim przypadku, a nie o aluzje na moj
    > temat.

    Tak to opisałeś jakbyś miał zamiar skorzystac z przepisu na "zakupy" bez
    płacenia.

    przyszłość/ Woody Allen