  • 11. Data: 2003-10-02 14:03:58
    Temat: Re: kasa zarobiona w usa do polski
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "SławekM" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:blgqbp$ple$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "filipiak" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie sądzę, żeby ci coś zostało na odłożenie.

    szukaj banku, ktory założy ci checking account bez social security. Czasami
    taki się znajdzie.
    To zależy gdzie jedziesz.

  • 12. Data: 2003-10-02 14:47:53
    Od: "Lewarek" <W...@h...com>

    "poilkj" <p...@g...pl> wrote in message

    > ledwo
    > >
    > A ludzie za te 8 dolarów żyją i jakoś nie mają perspektyw na więcej.
    > 8 $ * 10 godzin * 20 dni = 1600$
    > Na mieszkanie z kumplami i wyżywienie wystarczy 800$
    > Reszta idzie w skarpete i chyba o to chodzi. trzy miesiące można tak
    przeżyć
    > a jak się przywiezie 12000 polskich złotych to jest to czasami majątek,
    > którego w Polsce przez kilka lat się nie odłoży.
    > I dlatego ludzie jeszcze do Ameryki jeżdżą.

    Nie wiem gdzie te $800 wystarczy. Ale na pewno nie w Chicago, tym bardziej
    New Yorku. W tym drugim najtansze mieszkanko 2 pokojowe to $1200
    miesiecznie plus media jakies $100-150. Przejazdy minimum $4 dziennie, zas
    zarcie $20 na dzien pojdzie jak nic. Za $1600 miesiecznie to meczarnia.

  • 13. Data: 2003-10-02 15:11:24
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Lewarek" <W...@h...com> wrote in message

> [...]
    > zarcie $20 na dzien pojdzie jak nic. Za $1600 miesiecznie to meczarnia.

    Chyba za długo tam mieszkasz, bo się przyzwyczaiłeś.
    A który kretyn będzie wynajmował mieszkanko dwupokojowe.
    Czarną norę (zamykany pokój) do przespania na trzy miesiące można we dwójkę
    wynająć za 400-500 dolarów, co wychodzi po 250 dolarów na głowę.
    Pojedynczy pokój widziałem już od 300-400 dolarów.
    Przejazdy maksimum 80 dolarów miesięcznie, bo wystarczy karta miesięczna,
    zwykle i tak zresztą jak się wyjeżdza na budowę gdzieś poza maisto, to
    zbiórka jest
    w firmie. Ile jesteś w stanie przejeść miesięcznie. 300 dolarów? Chyba byś
    się rozchorował.

    Ty mówisz o normalnym życiu, mieszkaniu, telewizorze, rozrywce itp itd. ja
    mówię o ludziach którzy przyjachali na chwilę zarobić i wyjechać.
    I im naprawdę 800 dolarów na miesiąc wystarczy.

  • 14. Data: 2003-10-02 20:39:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Lukeem" <l...@o...pl> writes:

    > kolega hubert ma racje az tak duzej kasy w trzy miesiace nie zarobisz, nie
    > bede ci mowil jak masz zrobic ale powiem ci jak ja zrobilem, a mianowicie
    > trzymalem kase w banku ktory otworzylem gdy bylem w sklepie, gdy wyjezdzalem
    > zrealizowalem ostatni czek, wyplacilem kase i zamknelem konto. pieniadze
    > zawinalem w folie, schowalem do gaci i przywiozlem do polski.

    W tym przypadku raczej nie bedzie tego problemu, pewnie na czysto wyjdzie
    nawet mniej niz prog zglaszania na lotnisku. Wiec mozna po prostu miec
    w portfelu czy czyms takim.
    Komuna sie skonczyla (przynajmniej w gospodarce, bo w polityce nie)
    kilkanascie lat temu, teraz posiadanie zagranicznych pieniedzy nie jest
    juz zabronione.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH