  • 1. Data: 2002-11-18 10:16:52
    Temat: kredyt w walucie - prosba o opinie
    Od: "Bart" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    W gre wchodzi pozyczka hipoteczna na spora kwote, tak wiec sprawe trzeba
    przemyslec bardzo powaznie. Mam doradzic wiec nie chce wpakowac znajomych w
    klopoty :-)

    Mam pewna teorie ale chce ja skonfrontowac i mam nadzieje, ze znajda sie
    osoby , ktore beda mogly udzielic mi odpowiedzi.

    Z uwagi na znaczaca roznice w oprocentowaniu pod uwage brane sa kredyty
    walutowe USD, EUR i CHF, z mozliwoscia przewalutowania na PLN

    Teraz pytanie, jak uwazacie jaki jest prawdopodobny scenariusz zachowania
    sie tych walut po wejsciu do Unii w 2004

    Zakladajac obecny kurs EUR na 3.9-4.0 i prognoze spadku tej waluty w
    przyszlym roku do 3.6-3.8 przy proponowanym kursie wejscia do koszyka
    walutowego Unii w 2004 EUR/PLN na 4.2 - 4.3 kredyt w EUR jest
    nieoplacalny.

    Pytanie jak zachowa sie CHF i USD? Skoro USD/EUR to 0.9-1.0 pociagnie
    tez w tym wypadku za soba USD?? Przy rynkowym kursie nie mial bym
    watpliwosci ale przy tak sztucznym oslabieniu PLN ???

    W tym przypadku najbardziej stabilna waluta wydaje sie CHF Sztuczne
    oslabienie PLN, IMO nie powinno spowodowac wzrostu kursu CHF. Jak
    myslicie ? Moze USD ? Waluta stabilna i odporna na gierki polityczne

    Z gory dzieki za odpowiedz. Prosze na priv'a

    Sorki jezeli juz bylo ale szukalem na google i w ostatnich 2000 listow i nic
    nie znalazlem

    Pozdrowienia
    Bartek

  • 2. Data: 2002-11-18 13:18:22
    Temat: Re: kredyt w walucie - prosba o opinie
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl>

    W wiadomości news:3dd8be25@excalibur.gbmtech.net,
    Bart <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Pytanie jak zachowa sie CHF i USD? Skoro USD/EUR to 0.9-1.0 pociagnie
    > tez w tym wypadku za soba USD?? Przy rynkowym kursie nie mial bym
    > watpliwosci ale przy tak sztucznym oslabieniu PLN ???

    Jesli zostanie oslabiona zlotowka do EUR, tak samo oslabi sie wobec dolara,
    chyba ze USD wobec EUR sie oslabi to nic sie nie zmieni.

    > W tym przypadku najbardziej stabilna waluta wydaje sie CHF Sztuczne
    > oslabienie PLN, IMO nie powinno spowodowac wzrostu kursu CHF. Jak
    > myslicie ? Moze USD ? Waluta stabilna i odporna na gierki polityczne

    Jesli oslabisz PLN do EUR od razu ja oslabisz i do CHF.

    Pozdrawiam

    Przemek