    From: Aleksander Mauszak <e...@d...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kasa mieszkaniowa w Pekao SA
    Date: Tue, 19 Nov 2002 12:45:14 +0000 (UTC)

    On Tue, 19 Nov 2002 12:52:43 +0100, kleo <b...@g...pll> wrote:
    > Ale z tego co wiem to i tak łatwiej i korzystniej wziąć kredyt w Kasie
    > Mieszkaniowej. Niższe oprocentowanie i raczej mniej formalności niż przy
    > zwykłym hipotecznym.

    Nie wiem czy jest generalnie łatwiej, nie mam porównania. W pewnych sprawach
    jest łatwiej z hipotecznym, choćby ubezpieczenie kredytu jako poręczenie
    przejściowe. Mnie bardzo ułatwiłoby życie.

    Co do korzyści z kasy mieszkaniowej to nie jest tak ładnie, dolicz min. 3
    lata wpłat do kasy które są (a dokładniej były, za moich czasów) nisko
    oprocentowane. Do tego dolicz prowizję od każdej wpłaty i dopiero wtedy
    porównuj jaki jest koszt hipotecznego: kredyt + odsetki i z kasy
    mieszkaniowej: min. 3 lata prowizji i straconych odsetek oraz kredyt +
    odsetki od kredytu. Co wyjdzie nie wiem, ale na pewno coś innego niż wynika
    z prostego porównania oprocentowania dwu kredytów.

    Pozdrawiam

    max