  • 11. Data: 2002-01-23 08:57:07
    Temat: Re: karty z chip w PL
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 23, 2002 at 09:53:45AM +0100, Wojtek Piecek wrote:

    > Kurde, znaczy mam skleroze. Szukam w ogloszeniach polcardu.

    Poniewaz znalesc nie moge zakladam ze masz racje. Wycofuje sie
    raczkiem i przepraszam ;-(

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-01-23 09:12:10
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 23, 2002 at 01:05:04AM +0100, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]

    Jesli mnie jeszcze nie zlinczowales to gratuluje. Albo jakies straszne
    herezje napisalem, albo ktos tak to poskladal ;-)

    PIN na chipie jest generalnie onffline, acz by tak bylo musi byc
    spelnionych muchos warunkow - generalnie TVR o tym decyduje.

    > Ech, musze chyba cos poczytac, nie jestem na biezaco zupelnie.
    > Ale bez sensu by bylo, gdyby PIN elektroniczny byl online z bankiem
    > - z karta to oczywiscie tak.

    Oczywiscie masz racje ;-)

    > W ogole bank musi znac PIN karty chipowej (bez paska)?

    Szczerze powiem ze nie do konca wiem jak wyglada obsluga paska w
    przypadku karty hybrydowej, tzn. jakie informacje sa dublowane ze
    strony banku, ale podejrzewam ze dla banku sa to niejako dwie karty o
    tych samych numerach.

    > Tyle ze nie wiemy ktorego. I czy ktos nam pinu nie odczyta, a potem w leb
    > i historia z kart Maestro.

    Widzisz, masz troche racji, tylko ze nie cala. W przypadku karty
    chipowej obsluge ryzyka robi nie pinpad i nie terminal, ale wlasnie
    chip.

    Tzn. terminal przekazuje pewne informacje n/t ryzyka transakcji (tvr)
    i jeszcze pare innych parametrow, ale cala reszte robi karta! I ona
    zwraca rozne ARQC czy inne AAC do terminala. Jesli karta zada online -
    to terminal zestawia, jesli razem z misiem (klientem) zamyka
    transakcje offline - to terminal moze sobie tylko wynik zapisac.

    > Ale jak ostatnio patrzylem, to wszystko to byly grosze. Oczywiscie przy
    > odpowiedniej wielkosci zamowienia, bo przeciez karty musza miec odpowiednie
    > logo itd.

    O ile dobrze pamietam ceny to 30zl za karte DDA, jakies nascie (12) za
    SDA i pojedyncze zlotowki za paskowana.

    Czy to drogo? Nie wiem.

    > Ciekawe jak z PINami...

    No, przeciez online leci.

    > Jakiej stoplisty? Takiej elektronicznej, czy w formie grubej ksiazki?
    > Bo jesli elektronicznej, to nie do konca rozumiem jak mieliby
    > wykrywac zastrzezone karty przy malych sumach.

    Elektronicznej.

    > Takie rzeczy to tylko dodatek, to co jest istotne to kryptografia.

    E tam, przeciez na chipie prawie nie masz kryptografi ;-)

    Oczywiscie mowie o SDA.

    --

    --w

  • 13. Data: 2002-01-23 10:15:12
    Od: "Libido" <l...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > - z karta to oczywiscie tak.
    > W ogole bank musi znac PIN karty chipowej (bez paska)?

    Nie wiem jak jest w tych kartach ale jesli PIN jest przypisany do karty i
    znany jedynie posiadaczowi a transmisja z terminalem oparta na podobnej
    zasadzie jak w tokenach (losowe pytanie, odpowiedz obliczona wg
    odpowiedniego algorytmu) to takie rozwiazanie jest bezpieczne.

    > Tyle ze nie wiemy ktorego. I czy ktos nam pinu nie odczyta, a potem w leb
    > i historia z kart Maestro.

    PIN juz zawsze bedzie mozna poznac przez wymuszenie, porwanie itp...

    LIBIDO

  • 14. Data: 2002-01-23 10:23:09
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 23, 2002 at 11:15:12AM +0100, Libido wrote:

> [...]
    > zasadzie jak w tokenach (losowe pytanie, odpowiedz obliczona wg
    > odpowiedniego algorytmu) to takie rozwiazanie jest bezpieczne.

    Nie rozumiem porownania - jakie losowe zapytanie? Przeciez transakcja
    chipowa jest jak najbardziej zdefiniowanym zestawem
    pytanie-odpowiedz. Jedyna przypadkowa rzecza jaka tam wystepuje jest
    liczba losowa (dwa bajty).

    > PIN juz zawsze bedzie mozna poznac przez wymuszenie, porwanie itp...

    No, niestety ;-(

    --

    --w

  • 15. Data: 2002-01-23 10:49:12
    Od: "Libido" <l...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci news:

> [...]
    > chipowa jest jak najbardziej zdefiniowanym zestawem
    > pytanie-odpowiedz. Jedyna przypadkowa rzecza jaka tam wystepuje jest

    Zmierzam do tego, ze PINu nie da sie podejrzec jakims trefnym czytnikiem.
    LIBIDO

  • 16. Data: 2002-01-23 10:53:06
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 23, 2002 at 11:49:12AM +0100, Libido wrote:

    > Zmierzam do tego, ze PINu nie da sie podejrzec jakims trefnym czytnikiem.
    > LIBIDO

    Uwierz - da sie. I nie ma to znaczenia czy uzywasz karty chipowej czy
    tylko pinujesz maestro.

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-01-23 10:53:52
    Od: "Libido" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Libido" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
    > Zmierzam do tego, ze PINu nie da sie podejrzec jakims trefnym czytnikiem.

    Sorry, nie przemyslalem sprawy.
    LIBIDO

  • 18. Data: 2002-01-23 11:25:12
    Od: "Libido" <l...@p...onet.pl>

    czytnikiem.

    > Uwierz - da sie. I nie ma to znaczenia czy uzywasz karty chipowej czy
    > tylko pinujesz maestro.

    Fakt, nie przemyslalem tego dokladnie. Jednak spostrzezenia klienta +
    informacje z karty (ktora np. nie dogadala sie z czytnikiem) moga wystarczyc
    do wykrycia przekretu.
    LIBIDO

  • 19. Data: 2002-01-24 11:25:55
    Od: "Jacek Olbrys" <j...@a...net.pl>

    Witam po dluzszej przerwie - ale wlasnie mam dwa projekty EMV i troszke
    pomarudzilem w roznych egzotycznych zakatkach globu:)))

    > PIN na chipie jest generalnie onffline, acz by tak bylo musi byc
    > spelnionych muchos warunkow - generalnie TVR o tym
    decyduje.

    To miala byc podstawowa zaleta EMV - off-line PIN. Decyduje o tym na pewno
    nie TVR, ale CVM+dodatkowo mozliwosci terminala do wykonywania sprawdzen
    opisanych w CVM. Nie bez znaczenia jest tez bit 5, 1 bajtu AIP. Natomiast
    TVR zbiera tylko dane o tym, co w czasie transakcji zostalo zrobione i z
    jakim skutkiem.

> [...]
    > przypadku karty hybrydowej, tzn. jakie informacje sa dublowane ze
    > strony banku, ale podejrzewam ze dla banku sa to niejako dwie karty o

    Nie zapominaj, ze w danych na chipie sa powtorzone 1 i 2 sciezka - natomiast
    moga byc powtorzone bez PVV. Teoretycznie bank nie powinien znac PINu do
    chipa i nie powinien miec mozliwosci jakiejkolwiek jego weryfikacji. Z
    punktu widzenia systemu to ta sama karta, dla ktorej zdefiniowana jest
    wiecej niz jedna metoda weryfikacji klienta.

    > Widzisz, masz troche racji, tylko ze nie cala. W przypadku karty
    > chipowej obsluge ryzyka robi nie pinpad i nie terminal, ale wlasnie
    > chip.

    Nie badz taki pozwol terminalowi na przeprowadzenie wlasnego Terminal Risk
    Managmentu - przynajmniej w zakresie floor limitow. VISA przeniosla cale
    Velocity Checking do karty, ale zdaje sie, ze u Europaya troche tez w tej
    materii ma do powiedzenia terminal.

> [...]
    > to terminal zestawia, jesli razem z misiem (klientem) zamyka
    > transakcje offline - to terminal moze sobie tylko wynik zapisac.

    Nie do konca tak - wybierana jest bardziej rygorystyczna metoda. Do
    generacji pierwszego kryptogramu terminal musi poinformaowac karte czego
    zada (TC, AAC, ARQC), a robi to rzeczywiscie na podstawie anlizy TVR (ale
    robi to terminal!!!) i porownania z maskami Terminal Action Codes.

    > O ile dobrze pamietam ceny to 30zl za karte DDA, jakies nascie (12) za
    > SDA i pojedyncze zlotowki za paskowana.
    Mysle, ze paski w hurcie kosztuja max fafdziesiat groszy.

    > E tam, przeciez na chipie prawie nie masz kryptografi ;-)
    >
    > Oczywiscie mowie o SDA.

    A stary dobry DES - na karcie jest kilka DESowych kluczy issuera,
    zdywersyfikowanych numerem seryjnym karty. Jakos trzeba obsluzyc secure
    messaging i generacje wzmiankowanych juz kryptogramow:)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 20. Data: 2002-01-24 13:07:25
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 24, 2002 at 12:25:55PM +0100, Jacek Olbrys wrote:

    > Witam po dluzszej przerwie - ale wlasnie mam dwa projekty EMV i troszke
    > pomarudzilem w roznych egzotycznych zakatkach globu:)))

    Witamy speca ;-)

    Czy to znaczy ze w polszcze sie chipy nie przyjely i trzeba je
    promowac w bardziej zacofanych krajach? ;-))

> [...]
    > TVR zbiera tylko dane o tym, co w czasie transakcji zostalo zrobione i z

    Mowisz oczywiscie o TVRe generowanym w chipie, bo ten terminalowy to
    raczej jeszcze nic nie wie o transakcji ;-)

    > Nie zapominaj, ze w danych na chipie sa powtorzone 1 i 2 sciezka - natomiast

    Ale przeciez nie musza (nie chce mi sie grzebac, ale w chipie nie
    musisz miec wcale drugiej sciezki - nawet ekwiwalentu). O tym co tam
    jest mowia pewne tagi, ale ze sie wlasnie ratuje po czesciowym padzie
    dysku to nie moge sie na nie powolac.

    > moga byc powtorzone bez PVV. Teoretycznie bank nie powinien znac PINu do
    > chipa i nie powinien miec mozliwosci jakiejkolwiek jego weryfikacji. Z

    To akurat dotyczy chyba kazdego przypadku PINa - ciekawia mnie wtedy
    pozycje w niektorych TOiP pewnych bankow - 'odzyskanie pinu' ;-)

    I chcialbym troche popolimeryzowac z tym 'niemoznoscia weryfikacji
    pinu przez bank' - nie pamietam a sprawdzic nie moge, ale mam wrazenie
    ze karta moze zazadac online i wtedy do banku idzie
    m.in. pinblok. Sugerujesz ze nie jest on sprawdzany?

    > punktu widzenia systemu to ta sama karta, dla ktorej zdefiniowana jest
    > wiecej niz jedna metoda weryfikacji klienta.

    No niby fakt.

> [...]
    > Velocity Checking do karty, ale zdaje sie, ze u Europaya troche tez w tej

    Ale terminal tylko wystawia co mu sie nie podoba, jakien ev. on line
    reason code, ale np. wymuszenie online robi karta. I teoretycznie
    karta moze byc tak zrobiona ze nawet wtedy online nie pojdzie ;-)

> [...]
    > zada (TC, AAC, ARQC), a robi to rzeczywiscie na podstawie anlizy TVR (ale
    > robi to terminal!!!) i porownania z maskami Terminal Action Codes.

    Siem nie zgadzam nieco.

    Transakcje robi karta - terminal nie moze od niej zadac. Terminal
    sugerowac stopien ryzyka.

    > A stary dobry DES - na karcie jest kilka DESowych kluczy issuera,
    > zdywersyfikowanych numerem seryjnym karty. Jakos trzeba obsluzyc secure
    > messaging i generacje wzmiankowanych juz kryptogramow:)

    To ma byc kryptografia? ;-)

    Mam nadzieje ze szykuje sie dluzsza dyskusja.

    --

    --w