  • 31. Data: 2002-01-31 07:52:28
    Temat: Re: karty z chip w PL
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 30, 2002 at 06:27:10PM +0100, a...@p...onet.pl wrote:

    > Tak z ciekawości:
    > RSA - ile bitów klucza; realizowany na RISCu, czy koprocesor?

    W tej chwili chyba jest robiony koprocesorem.

    > 90MHz - wewnętrznie, czy zewnętrznie.

    A to nie wiem. W kazdym razie to co sie stosuje juz dzisiaj w
    pinpadach (poza prostymi pinpadami bulla) to sa dosc potezne
    komputerki, znacznie przekraczajace moc samego posa ;-)

    --

    --w

  • 32. Data: 2002-01-31 07:57:29
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Wed, Jan 30, 2002 at 05:52:07PM +0100, Jacek Olbrys wrote:

    > Tu komplikuja juz wszyscy wspolnie - powstala specyfikacja ep2 dla tego
    > projektu. Szwajcarzy nie ufaja innym bankierom i np. chca aby 100%
    > transakcji kartami obcymi bylo on-line. Malo tego - nie ufaja tez DESowi -

    Chyba by sie ze eservicem dogadali ;-)

    > uzywany wiec bedzie 3DES z kluczem sesyjnym generowanym przez terminal i
    > wysylanym w postaci certyfikatu klucza zakodowanym publicznym kluczem RSA.
    > Ilosc obliczen RSA troche przeraza - u nich bedziemy mieli ich co najmniej
    > 3/transakcje. No ale i hardware bedzie dla nich mocniejszy - pinpad z
    > glownym procesorem 90MHz RISC i kilka malych specjalizowanych procesorokow
    > do innych rzeczy (obsluga czytnikow, bezpiecznej pamieci...)

    Czy to znaczy ze kart SDA u nich nie bedzie sie wydawac?

    --

    --w

  • 33. Data: 2002-01-31 08:03:01
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > W tej chwili chyba jest robiony koprocesorem.
    Pewnie tak. Na procesorze trwałoby to nawet klika sekund. Ciekawe jaki uzyskują
    czas jednego szyfrowania RSA.

    > A to nie wiem. W kazdym razie to co sie stosuje juz dzisiaj w
    > pinpadach (poza prostymi pinpadami bulla) to sa dosc potezne
    > komputerki, znacznie przekraczajace moc samego posa ;-)

    Pewnie wewnętrzenie. 90MHz zewnętrznie, to peryferia by nie wyrobiły, a poza
    tym procesor by odparował bez chłodzenia :).

    A to wszystko związane z autoryzacją kart bankowych - tak przypominam, żeby
    dowiązać się grupy :).

    Pozdrawiam
    -As-