  • 1. Data: 2002-04-08 20:30:32
    Temat: karty platnicze
    Od: "Sumik" <s...@p...fm>

    CZe!
    Chciałbym dokonac transakcji przez internet i zrobil się z tego wielki
    problem bo firma w ktorej chce dokonac zakupu honoruje tylko karty: American
    Expres , MasterCard i Visa (chyba jakas biznes albo cos bo Elektrik nie
    dziala). Tak wiec mam pytanie w jakim banku najlatwiej by mi było wyrobic
    sobie jedna z powyzszych kart (zakladajac konto na osobe prywatna) ????

    A tak przy okazji jakie mechanizmy nie pozwalaja np. firmie ktorej podalem
    numer karty i swoje nazwisko sciagnac zamiast przykladowo 50 usd sciagnac
    500 usd ???

    Czy do pobrania pieniedzy z karty wystarczy tylko sam numer czy tez musza
    znac imie i nazwisko posiadacza ???

    DZieki

  • 2. Data: 2002-04-08 21:18:19
    Temat: Re: karty platnicze
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Sumik" (...)
    > Expres , MasterCard i Visa (chyba jakas biznes albo cos bo Elektrik nie
    > dziala). Tak wiec mam pytanie w jakim banku najlatwiej by mi było wyrobic
    > sobie jedna z powyzszych kart (zakladajac konto na osobe prywatna) ????

    robisz sobie konto w inteligo lub w mBanku - katya Inteligo pozwala kupowac
    w internecie jak wypukla (mimo ze electron) natomiast w mBanku za 20 zl
    mozesz sobie taka karte tylko do sieci kupic (dla sieci wazny jest wtedy
    tylko numer, data waznosci i wlasciciel)

> [...]
    podalem
    > numer karty i swoje nazwisko sciagnac zamiast przykladowo 50 usd

    zadne - twoj spryt
    w inteligo mozesz robic konta jak kieszonki w spodniach
    na takie konto przed zakupen przelewasz internetem zlotowek na ok 50 USD
    placisz karta - kwota jest zablokowana.
    Na codzien uzywasz innych kieszonek (do kazdej mozesz miec karte)

    > Czy do pobrania pieniedzy z karty wystarczy tylko sam numer czy tez musza
    > znac imie i nazwisko posiadacza ???

    teoretycznie data waznosci i nazwa wlasciciela i czasem dodatkowe 3
    cyferki, ktorych nasze banki nie umieja sprawdzac wiec podaje se byle co.
    Nazwisko chyba moga sprawdzac
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-04-08 21:20:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    Poczytaj www.karty.pl i www.faq4pbb.prv.pl

    > A tak przy okazji jakie mechanizmy nie pozwalaja np. firmie ktorej podalem
    > numer karty i swoje nazwisko sciagnac zamiast przykladowo 50 usd sciagnac
    > 500 usd ???

    Zadne.

    > Czy do pobrania pieniedzy z karty wystarczy tylko sam numer czy tez musza
    > znac imie i nazwisko posiadacza ???

    Numer, data waznosci i czasem taki zlepek 3 cyferek ktory figuruje na
    drugiej stronie karty. Drugiej, tj. tej z miejscem na podpis. Zwykle
    nazywaja sie CVV lub CVC lub CVV2.

    --

    --w

  • 4. Data: 2002-04-08 22:18:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > Zadne.

    Oj, nie strasz czlowieka. 8-) Albo powiedz mu jeszcze, ze przy tego
    typu transakcjach (bez fizycznego uzycia karty i bez podpisu) zawsze
    mozna zazadac zwrotu pieniedzy i to sprzedawca musi udowodnic, ze ty
    cos od niego dostales...

    MJ

  • 5. Data: 2002-04-09 05:44:30
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Apr 09, 2002 at 12:18:19AM +0200, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > typu transakcjach (bez fizycznego uzycia karty i bez podpisu) zawsze
    > mozna zazadac zwrotu pieniedzy i to sprzedawca musi udowodnic, ze ty

    A ja mimo wszystko powiem ze tak jak piszesz to mowia rozporzadzenia
    visy - w przypadku konkretnych umow bank-klient nie musi tak byc.

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-04-09 11:51:29
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Sumik <s...@p...fm> wrote:

    > dziala). Tak wiec mam pytanie w jakim banku najlatwiej by mi było wyrobic
    > sobie jedna z powyzszych kart (zakladajac konto na osobe prywatna) ????

    Bez konta - Citi, BZWBK...

    > A tak przy okazji jakie mechanizmy nie pozwalaja np. firmie ktorej podalem
    > numer karty i swoje nazwisko sciagnac zamiast przykladowo 50 usd sciagnac
    > 500 usd ???

    Bo transakcje MO/TO/IO są do odwołania w każdej niemal chwili.

    > Czy do pobrania pieniedzy z karty wystarczy tylko sam numer czy tez musza
    > znac imie i nazwisko posiadacza ???

    Zazwyczaj wystarcza numer.

    A jak Ci się śpieszy, to wal na priv-a - przelewasz kase i robie zakupy
    dla Ciebie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 7. Data: 2002-04-09 11:52:27
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > A ja mimo wszystko powiem ze tak jak piszesz to mowia rozporzadzenia
    > visy - w przypadku konkretnych umow bank-klient nie musi tak byc.

    Musi. To bank musi wykazać, że klient użył karty.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 8. Data: 2002-04-09 11:58:56
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Apr 09, 2002 at 11:52:27AM +0000, technik Adam Płaszczyca wrote:

    > Musi. To bank musi wykazać, że klient użył karty.

    Czyli stwierdzenie ze transakcja byla OK, nawet jesli podpis byl
    niewlasciwy nic nie znaczy? Albo ze bank przejmuje odpowiedzialnosc
    _po_ zastrzezeniu karty, jesli wiadomo ze czlowieka okradziono
    wczesniej?

    Nie zartuj.

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-04-10 02:14:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

> [...]
    > typu transakcjach (bez fizycznego uzycia karty i bez podpisu) zawsze
    > mozna zazadac zwrotu pieniedzy i to sprzedawca musi udowodnic, ze ty

    ... przy czym zwykle musi to zrobic przed sądem, bo mu sie zabiera
    pieniadze, i nie wnika sie w jego racje.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 10. Data: 2002-04-13 22:56:40
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 9 Apr 2002 07:44:30 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)
    wrote:

    >A ja mimo wszystko powiem ze tak jak piszesz to mowia rozporzadzenia
    >visy - w przypadku konkretnych umow bank-klient nie musi tak byc.

    No walsnie. Pytalem juz kiedys o podanie regulaminu karty, w ktorym
    jest zagwarantowane latwe reklamowanie IO i nic.
    To ze bank moze te pieniadze latwo odzyskac oczywiscie znacznie
    zwieksza tez szanse klienta ale gwarancji mu nie daje. Jak bank bedzie
    wystarczajaco wredny i z odpowiednio cwanym regulaminem to moze nawet
    sobie pieniadze odebrac a klientowi ich nie oddac :-/
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl