  • 1. Data: 2009-09-14 12:00:16
    Temat: karta "na podpis" a transakcja potwierdzona PINem
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Ciekawostka: użyłem przed chwilą karty "na podpis" (Polbank) w
    samoobsługowym terminalu, gdzie płatności można dokonać kartą na pin (ale
    poprzez skanowanie paska). Karta przeszła, co implikuje wniosek, że
    twierdzenia, że czegoś "się nie da" przy takich kartach są dalece
    nieuprawnione ;-)

    Co ciekawe na potwierdzeniu mam adnotację (przy kodzie autoryzacji)
    "-1", co oznaczać chyba może, że ktoś mi odlicza czas do zablokowania
    karty ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 2. Data: 2009-09-14 12:30:54
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 14 Wrz, 14:00, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
> [...]
    > poprzez skanowanie paska). Karta przeszła, co implikuje wniosek, że
    > twierdzenia, że czegoś "się nie da" przy takich kartach są dalece

    Ale co w tym dziwnego? To terminal decyduje o sposobie weryfikacji, a
    nie karta.

    MK

  • 3. Data: 2009-09-14 13:31:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 05:30:54 -0700, MK napisał(a):

    > Ale co w tym dziwnego? To terminal decyduje o sposobie weryfikacji, a
    > nie karta.

    Wydawało mi się, że zawsze się mówiło, że jak karta jest "na podpis", to
    w terminalach "na pin" nie idzie. Naprawdę byłem przekonany, że tak jest.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-09-14 13:42:20
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 14 Wrz, 15:31, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Wydawało mi się, że zawsze się mówiło, że jak karta jest "na podpis", to
    > w terminalach "na pin" nie idzie. Naprawdę byłem przekonany, że tak jest.

    Jedyny problem może być chyba wtedy gdy kara nie ma mikroprocesora a
    terminal nie czyta paska
    albo gdy karta "chce" przeprowadzić autoryzację on-line a nie ma
    takiej możliwości (np. brak zasięgu GSM w pociągu).

  • 5. Data: 2009-09-14 14:55:46
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Olgierd pisze:
    > Wydawało mi się, że zawsze się mówiło, że jak karta jest "na podpis", to
    > w terminalach "na pin" nie idzie. Naprawdę byłem przekonany, że tak jest.

    W terminalach (np. biletowych) karta paskowa idzie bez niczego, a
    chipowa z pinem. Ot i cała filozofia. Choć pewnie są możliwe i inne
    kombinacje. Na przykład niektóre w ogóle nie lubią kart bez chipa.

    --
    Raf

  • 6. Data: 2009-09-14 16:00:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Ale co w tym dziwnego? To terminal decyduje o sposobie weryfikacji, a
    > nie karta.

    Karta nie decyduje oczywiscie o niczym, ale bank moze skutecznie
    uniemozliwic placenie np. bez PINu. Wystarczy ze nie bedzie autoryzowal
    niczego innego, a transakcje bez autoryzacji bedzie automatycznie
    chargebackowal (do czego ma prawo).

    Inna sprawa jest celowosc takiego dzialania.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2009-09-14 16:02:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości

    > W terminalach (np. biletowych) karta paskowa idzie bez niczego, a chipowa
    > z pinem. Ot i cała filozofia. Choć pewnie są możliwe i inne kombinacje. Na
    > przykład niektóre w ogóle nie lubią kart bez chipa.

    W jakich biletowych?

    MK

  • 8. Data: 2009-09-14 16:07:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > uniemozliwic placenie np. bez PINu. Wystarczy ze nie bedzie autoryzowal
    > niczego innego, a transakcje bez autoryzacji bedzie automatycznie

    Mowimy o sytuacji odwrotnej. Skoro issuer umoescil na karcie service code
    101, to chyba nielogiczne byloby odrzucanie autoryzacji bez PINu/z PINem.
    Jesli service code jest inny to terminal powinien uwzglednic wymogi issuera.

    MK

  • 9. Data: 2009-09-14 16:10:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Wydawało mi się, że zawsze się mówiło, że jak karta jest "na podpis", to
    > w terminalach "na pin" nie idzie. Naprawdę byłem przekonany, że tak jest.

    Mowilo sie wsrod kasjerek, ktore na kartkach mialy, ze dzialaja tylko karty
    "na PIN". Co jest czesciowo racja, bo moja DC nie miala PINu i by nie
    zadzialala, ale kazda karta do ktorej masz PIN zadziala, a do 99% kart PINy
    sa generowane.

    MK

  • 10. Data: 2009-09-14 16:21:58
    Od: Rafał <a...@m...invalid>