  • 1. Data: 2017-07-05 23:41:04
    Temat: karta do płacenia w CHF?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    jak w temacie, którą polecacie?

    będę płacił za hotel w automacie więc gotówka niestety odpada...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2017-07-06 10:40:50
    Temat: Re: karta do płacenia w CHF?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Najprościej i tanio kantor aliora i karta do konta w USD.
    Dolary też oczywiście kupujesz u nich.
    Formalności minimum - "podpisujesz się" przelewem (a jak masz już konto w aliorze
    albo różowym T to nawet przelewu nie musisz robić), konto zwykle na drugi dzien już
    aktywne. Ale lepiej się śpieszyć, bo na kartę czeka się tydzień - a przed wakacjami
    to i 2 tygodnie może być.
    Za polecenie dają 20zł, nawet nie chciało mi się zapisywać do nich ;P

    Z dużym ryzykiem visa kredytowa z getoutu - ale w to bym się nie pakował.

    I ew. może być jeszcze citi priority - tutaj można jeszcze przy okazji zarobić.
    Zaleta dodatkowa przy braku czasu jest taka, że można kartę odebrać od ręki w
    oddziale.
    Karta jest przełączana między kontami PLN, EUR, USD, GBP - dla płatności w CHF
    podłączamy pod konto w EUR. EUR kupujemy oczywiście w kantorze aliora (czyli kantor i
    tak trzeba założyć, ale nie trzeba czekać na kartę) i przelewamy za darmo do citka
    (także w stosunku do IKA pewna zaleta, że nie trzeba kupować USD tylko EUR, które po
    drodze też się mogą przydać).
    Mogę Cię polecić - jeśli spełnisz warunki, to ja dostanę 100zł, a Ty dostaniesz 100zł
    + max. 300zł moneybacku (6%, max. 50zł/mc).
    A warunki są takie, że musisz spełnić warunek bezpłatności - czyli albo aktywa na 30k
    albo mieć KK (jeśli nie masz przynajmniej od 1 stycznia 2015, to też Cię mogę
    polecić, dają każdemu, a dostaniesz telefon ;) i zrobić miesięcznie ping-pong na 5k -
    a dodatkowo, żebym ja dostał 100zł, musisz wydać kartą min. 300zł w 2 miesiące.
    Potem spokojnie możesz konto zamknąć.
    Aha, warunek podstawowy - nie możesz mieć konta w citku przynajmniej od 30 czerwca
    2016.

    I jeszcze dość tania, ale niekoniecznie łatwa możliwość, czyli debetówka eurobanku -
    choć ZTCP to kurs visy+1% prowizji jest tylko dla konta prestige - trzeba spełnić
    dość duże warunki dla bezpłatności - a dla innych jest to +3%, więc żaden szał (ok.
    3% mają np. karty deutsche bank - kredytowe i debetowe).

  • 3. Data: 2017-07-06 23:03:44
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    to i 2 tygodnie może być.
    > Za polecenie dają 20zł, nawet nie chciało mi się zapisywać do nich ;P

    kartę w USD z alior kantor mam od lat, ale używałem jej do płacenia np.
    w koronach czeskich, widać CHF równie egzotyczna waluta

    bo żaden bank nie prowadzi kont w CHF i nie wydaje do nich kart?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2017-07-07 00:22:55
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    dość duże warunki dla bezpłatności - a dla innych jest to +3%, więc żaden szał (ok.
    3% mają np. karty deutsche bank - kredytowe i debetowe).

    Jest jeszcze w PKO SA karciocha podobnie rozliczana, ale nie wiem jakie
    są "możliwości" pozyskania - trzeba by poszperac ;)

  • 5. Data: 2017-07-07 00:33:58
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 00:22, Waldek pisze:

    > Jest jeszcze w PKO SA karciocha podobnie rozliczana, ale nie wiem jakie
    > są "możliwości" pozyskania - trzeba by poszperac ;)

    no właśnie czytam o wielowalutowej w PeKaO SA

    ale trzeba mieć konto w PLN i w walucie, która mnie interesuje

    za obydwa oczywiście trzeba płacić (jak się nie spełni określonych
    warunków), do tego kupno CHF w PeKaO? nie ma sensu, a przelew z innego
    banku to wysokie koszy

    no chyba, że Cinkciarz przelewa wewn. CHF na konto w PeKaO, ktoś to może
    potwierdzić?

    i czy PeKaO Sobie za taki przelew przychodzący nie policzy prowizji?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2017-07-07 01:25:02
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > potwierdzić?
    >
    > i czy PeKaO Sobie za taki przelew przychodzący nie policzy prowizji?

    A rzuc okiem tutaj - piszą ze kantor aliora ma tez karty w CHF

    http://blog.kurencja.com/czym-placic-za-granica/

  • 7. Data: 2017-07-07 10:18:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 01:25:03 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
    > A rzuc okiem tutaj - piszą ze kantor aliora ma tez karty w CHF
    To "ałtora" wyobraźnia poniosła, bo nie tylko oskarża IKA o wydawanie kart CHF, ale
    również złotówkowych - i choć fajnie by było, gdyby to była prawda, to póki co są to
    tylko wymysły. Szkoda, że nie dorzucił jeszcze kart w koronach czeskich, norweskich,
    duńskich i szwedzkich, jenach, rublach (tu mogłyby być w systemie mir), forintach
    oraz dolarach kanadyjskich i australijskich ;P

  • 8. Data: 2017-07-07 10:29:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Karta kantory aliora w USD nadaje się do płacenia we wszystkich walutach świata poza
    EUR, GBP i PLN - i zawsze z tym samym kosztem, czyli prowizją MC (0,2%-0,5% - zapewne
    dla CHF będzie to ok. 0,2%, ale do sprawdzenia na stronie MC) oraz kosztem zakupu USD
    w IKA (~0,5%).

    Jako że CHF też musisz kupić (choć odpada koszt przelewu, bo dowolne dewizy zakupione
    w IKA możesz bezpłatnie - tzn. nie płacąc aliorowi - przelać w opcji SHA - co przy
    przelewie między bankami w PL powinno dać ogólną bezpłatność, jednak trzeba by się
    upewnić, że bank docelowy przyjmuje przelewy SWIFT za darmo) (druga możliwość to
    wpłata CHF w kasie docelowego banku - też do sprawdzenia ew. opłata, w aliorze możesz
    za darmo wypłacić gotówkę CHF) to walka jest jedynie o prowizję MC.
    A jeśli już zakładać konto w pekao w celu płacenia kartą w Szwajcarii, to nie ma -
    póki co, bo nie wiadomo, co z tym zrobi nowy właściciel, ale na te wakacje jeszcze na
    pewno, bo zmiana taryfy musi mieć karencję 2 miesiące - większego sensu bawienie się
    z frankami, bo taniej wyjdzie po prostu zapłata zwykła kartą złotówkową - jedynie
    prowizja MC, co wychodzi taniej niż kupno franków w IKA.

    Aha, jeśli kartę USD z IKA masz od lat, to sprawdź datę ważności - karta nie jest
    automatycznie odnawiana!

  • 9. Data: 2017-07-07 13:27:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 6 Jul 2017 01:40:50 -0700 (PDT), w
    <b...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Z dużym ryzykiem visa kredytowa z getoutu - ale w to bym się nie pakował.

    Czemu? Mam i sobie chwalę.

  • 10. Data: 2017-07-09 23:36:24
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Aha, jeśli kartę USD z IKA masz od lat, to sprawdź datę ważności - karta nie jest
    automatycznie odnawiana!

    wiem, ale już sobie odnowiłem ;-)

    --
    pozdrawiam