  • 1. Data: 2017-07-01 12:44:27
    Temat: Duży przelew
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Tak sobie czytam że Grecja dostała pomoc wysokości 70mld euro.

    Zakładając że rozmawiamy o takich kwotach, w jaki sposób fizycznie
    transferowane są takie pieniądze pomiędzy krajami i organizacjami?

    Wydaje się ze samo "przepisanie kilku bajtów" to chyba niekoniecznie
    wystarcza. Z drugiej strony nie pamiętam żeby do grecji wysyłano złote
    pociągi.

    W jaki sposób wykonuje się taki transfer i jak potem banki tworza
    rezerwy które tym pieniądza odpowiadają? Zakładam że większość tej kwoty
    jest w obrocie bezgotówkowym, ale chyba ma jakieś pokrycie w czymś
    fizycznym?

  • 2. Data: 2017-07-01 15:20:15
    Temat: Re: Duży przelew
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" oj7uej$961$...@n...news.atman.pl

    > W jaki sposób wykonuje się taki transfer

    Nie wiem, ale pomimo swej niewiedzy zabiorę głos dla siebie. ;)
    Może Grecja mająca zapłacić 50 mld w RAMach ;) spłaty raty
    [rym jest, to dobrze] po odebraniu pomocy wysokiej na 70 mld
    ma spłacić jedynie ;) 25 mld...

    [znam jego pytanie... i chyba niestety znam odpowiedź, ale
    każdy ją zna... warto zapytać o przyczyny tego stanu, a one
    są widoczne -- handel w Polszcze jest, ale nie ma produkcji...
    pisałem o tym wiele razy na przestrzeni [życiowej?] kilkunastu
    lat minionych... Polacy kupowali taniochę z Chin, ale własną
    produkcję zawalali... co gorsza -- zawalili też własną naukę...
    FR niszczy żywność wleczoną zza granicy? IMO dobrze -- jak
    nauczyciel nie zezwala na ,,ściąganie'' [majtek?] podczas
    klasówki]

  • 3. Data: 2017-07-01 18:25:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" oj87if$ige$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > Może Grecja mająca zapłacić 50 mld w RAMach ;) spłaty raty
    > [rym jest, to dobrze] po odebraniu pomocy wysokiej na 70 mld

    http://www.money.pl/gielda/wiadomosci/artykul/getin-
    noble-bank-podwyzszenie-kapitalu,65,0,2325825.html

    Zgodnie z informacją, którą Getin Noble Bank przekazał w czwartek, Leszek Czarnecki
    kupił
    ponad 18,3 mln akcji, płacąc za nie 2,73 zł za papier. To blisko dwukrotnie więcej
    niż
    wynosi ich aktualna wycena - na piątkowym otwarciu jedna akcja banku kosztowała
    1,56 zł.
    W sumie cała transakcja była warta 50 mln zł.

    Wielka ekonomia nie przypomina ekonomii podwórkowej.
    EBC umarza obligacje, ludzie przepłacają dwukrotnie itd...

    Grecja raz za razem otrzymuje pomoc, ale Grekom żyje się coraz gorzej...

  • 4. Data: 2017-07-03 07:19:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jul 2017 12:44:27 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
> [...]
    > rezerwy które tym pieniądza odpowiadają? Zakładam że większość tej kwoty
    > jest w obrocie bezgotówkowym, ale chyba ma jakieś pokrycie w czymś

    W tej chwili to raczej jednak w paru bajtach.
    A fizyczne rzeczy ... Grecja sobie za to kupi.

    Pamietam jeszcze jakas polska pomoc dla Islandii w postaci ...
    polskich obligacji dostarczonych jej na kredyt :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-07-03 12:32:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Wielka ekonomia nie przypomina ekonomii podwórkowej.
    >EBC umarza obligacje, ludzie przepłacają dwukrotnie itd...

    Dziwne to troche, ale moze tak jest lepiej :-)

    >Grecja raz za razem otrzymuje pomoc, ale Grekom żyje się coraz
    >gorzej...

    Bo sie im zylo za dobrze. Ale na kredyt.

    J.

  • 6. Data: 2017-07-03 16:39:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 1 Jul 2017 12:44:27 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak sobie czytam że Grecja dostała pomoc wysokości 70mld euro.

    Jesteś pewien, że to pomoc faktycxnie polegająca na transferze
    gotówki? A może to skrót myślowy dziennikarza i te 70mld to wartość
    pomocy ale niekoniecznie w gotówce (obietnice umów, umorzenia,
    kompensacje, itp.)

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-07-03 18:34:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 595a1d20$0$5162$6...@n...neostrada.pl

    > Bo sie im zylo za dobrze. Ale na kredyt.

    Wymień narody żyjące nie na kredyt.

  • 8. Data: 2017-07-04 12:20:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >gotówki? A może to skrót myślowy dziennikarza i te 70mld to wartość
    >pomocy ale niekoniecznie w gotówce (obietnice umów, umorzenia,

    Jesli umorzenia, to kiedys musialy przyjsc przelewy :-)
    Owszem, mogly byc na mniejsze kwoty.

    Tak czy inaczej, musi to dzialac jak przelewy krajowe, gdzies jest
    jakis bank/KIR, w ktorym banki maja rachunek, i sie pare bitow
    przestawia :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-07-04 13:16:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." 595a1d20$0$5162$6...@n...neostrada.pl
    >Wymień narody żyjące nie na kredyt.

    Wiele jest juz na greckim etapie - zyli na kredyt, teraz splacaja
    odsetki :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-07-05 02:38:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>