  • 1. Data: 2006-05-15 08:06:17
    Temat: karciana reklamacja
    Od: "Rafał " <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Dostałem wyciąg z karty kredytowej Visa. Jedna z operacji jest opisana jako
    dokonana w sklepie X. Tymczasem operację tą dokonałem w sklepie Y i wydruk z
    terminala też wskazuje na sklep Y. Zupełnie nie wiem skąd wziął się ten sklep
    X. Czy taką operację mogę zareklamować??

  • 2. Data: 2006-05-15 08:31:00
    Temat: Re: karciana reklamacja
    Od: z <b...@j...com>

    Może po prostu ten sklep Y jest częścią większej firmy która nazywa się
    X. Na obciążeniach różne rzeczy piszą. Jeśli godzina i kwota się zgadza
    to raczej nie powinno być nic złego.

  • 3. Data: 2006-05-15 09:18:19
    Od: "Rafał " <k...@g...pl>

    z <b...@j...com> napisał(a):

    > Może po prostu ten sklep Y jest częścią większej firmy która nazywa się
    > X. Na obciążeniach różne rzeczy piszą. Jeśli godzina i kwota się zgadza
    > to raczej nie powinno być nic złego.

    Być może tak jest jak piszesz, ale czy wtedy na wydruku z terminala nie
    powinna znaleźć się informacja, że dokonałem transakcji w sklepie X - tak aby
    było to tożsame z informacją zawartą później na wyciągu?

  • 4. Data: 2006-05-15 09:45:26
    Od: zbihniew <z...@a...me>

    Użytkownik Rafał napisał:
    [cut]
    > Być może tak jest jak piszesz, ale czy wtedy na wydruku z terminala nie
    > powinna znaleźć się informacja, że dokonałem transakcji w sklepie X - tak aby
    > było to tożsame z informacją zawartą później na wyciągu?

    Ale o co Ci tak naprawdę chodzi? Chcesz nie zapłacić za towar, który
    rzeczywiście nabyłeś? Gdyby przyszło rozliczenie dwa razy, to inna
    sprawa, ale tak to przecież szkoda nad tym w ogóle rozmyślać.

  • 5. Data: 2006-05-15 12:31:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik zbihniew napisał:

> [...]
    > rzeczywiście nabyłeś? Gdyby przyszło rozliczenie dwa razy, to inna
    > sprawa, ale tak to przecież szkoda nad tym w ogóle rozmyślać.

    A jak za trzy miesiące czy pół roku przyjdzie obciążenie z firmy X. to
    co zrobisz? Obciążenia z Y. nie reklamowałeś...

    M.

  • 6. Data: 2006-05-15 12:54:51
    Od: z <b...@j...com>

    Formalnie to sprawa dotyczy prawa bankowego odnośnie księgowania
    operacji na rachunku. Możesz albo zapytać na grupie prawo albo zadzwoń
    do swojego banku, co oni na to powiedzą.

  • 7. Data: 2006-05-15 22:51:25
    Od: "d_v_d" <d...@v...pl>

    Przyklad.
    #1 Jestes na stacji Lotos. Kupujesz paliwo, drukuje sie paragon z
    naglówkiem Lotos i na slipie z terminala masz Lotos.
    #2 Jestes na stacji Lotos. Kupujesz Red Bull'a, drukuje sie paragon z
    naglówkiem dzierzawcy stacji (bo prowadzi na swoja rzecz sklep
    Lotosu na zasadzie dzierzawy), a z terminala wychodzi slip Lotosu.

    Uwarzasz, ze ta #2 transakcja powinna byc reklamowana?

  • 8. Data: 2006-05-16 00:13:19
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    >#1 Jestes na stacji Lotos. Kupujesz paliwo, drukuje sie paragon z
    >naglówkiem Lotos i na slipie z terminala masz Lotos.

    kupuje na stacji Lotos, dostaje parogon z firmy Lotos, podpisuje slipa i
    zgadzam sie na obciazenie karty przez Lotos, na miesiecznym zestawieniu mam
    ze zaplacilem w Lotos

    >#2 Jestes na stacji Lotos. Kupujesz Red Bull'a, drukuje sie paragon z

    na stacji firmowanej tym logiem

    >naglówkiem dzierzawcy stacji (bo prowadzi na swoja rzecz sklep

    z kasy fiskalnej

    >Lotosu na zasadzie dzierzawy), a z terminala wychodzi slip Lotosu.

    skoro podpisuje to sie na to zgadzam

    >Uwarzasz, ze ta #2 transakcja powinna byc reklamowana?

    praktycznie - nie, teoretycznie tak, poniewaz:

    kupuje na stacji Lotos, dostaje paragon od firmy X, zgadzam sie na
    obciazenie przez Lotos i tak mam napisane na wyciagu - wiec sie zgadza...

    natomiast chodzi o sytuacje gdzie:

    kupuje na stacji Lotos, dostaje slipa i podpisujac zgadzam sie na obciazenie
    przez Lotos a na wyciagu widnieje ze placilem w fimie X

    imho - nieporozumienie lub niedorobka - w opisanej sytuacji - skoro kupuje
    na stacji Lotos, na slipie widnieje Lotos to na wydruku piwinno byc napisane
    "Firma X (stacja Lotos)" - podobnie jak w kazdym supermarkecie gdzie kazda
    kasa ma osoby numer pos opisny - np. "Supermarket X - kasa Y"

    Pozdr.,
    Piotr

  • 9. Data: 2006-05-16 09:10:27
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Rafał napisał(a):
> [...]
    > terminala też wskazuje na sklep Y. Zupełnie nie wiem skąd wziął się ten sklep
    > X. Czy taką operację mogę zareklamować??

    Przed zakupem batona należy zażądać wpisu do ewidencji/KRS, NIP, Regon,
    karta wzoru podpisów, umowa z bankiem, centrum obsługi kart itd.

    Uwierzytelnione kopie powinieneś przechowywać co najmniej 50 lat.

    Może się tak zdarzyć, że podatek VAT, jaki zapłaciłeś nie został
    odprowadzony - i zażądają od ciebie ponownego uregulowania wraz z odsetkami.

    Hint: siedziba a miejsce prowadzenia działalności, umowy w obrocie
    gospodarczym, nazwa, firma, przedsiebiorca - definicje, pojęcia.

    Pzdr: Witek

  • 10. Data: 2006-05-16 09:43:47
    Od: z <b...@j...com>

    Moim zdaniem jeśli przyjdzie drugie obciążenie to to drugie się
    zareklamuje z racji tego że było już jedno z tą datą i godziną (i tą
    samą kwotą) co na paragonie.