  • 1. Data: 2002-12-28 16:15:13
    Temat: jakie konto dla studenta
    Od: "Wob" <s...@s...polbox.pl>

    Witam
    chciałem założyć sobie konto w banku i zastanawiam się nad ofertą WBK
    konto powinno spełniać takie warunki:
    - brak przymusu wpłacania co miesiąc kasy
    - brak opłaty za prowadzenie konta
    - niskie prowizję

    wybrałem więc http://www.bzwbk.pl/u235/navi/1010

    i mam pytanie jak to rozumieć:
    "brak opłaty za otwarcie i prowadzenie konta,"

    a linijka niżej:

    "bank potrąca bezpośrednio z konta opłaty i prowizje związane z wykonywaniem
    określonych czynności bankowych, "

    znaczy się jest ta opłata (nie mówię o czynnościach) za samo to że kasa jest
    na koncie i nic się z nią nie dzieje ?

    kolejne pytanie (może banalne) czy mając to konto mogę zablokować na nim
    kasę na jakąś lokatę terminową ?

    czy ta oferta tego banku jest najlepsza na rynku ?

    --
    wob

  • 2. Data: 2002-12-28 16:34:39
    Temat: Re: jakie konto dla studenta
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:aukim6$dqn$1@news.polbox.pl, Wob wrote:

    > kolejne pytanie (może banalne) czy mając to konto mogę zablokować na
    > nim kasę na jakąś lokatę terminową ?

    Można, ale korzystniej założyć konto w innym banku, gdzie bez blokowania są
    znacznie wyższe odsetki niż w BZWBK na lokacie.

    > czy ta oferta tego banku jest najlepsza na rynku ?

    Kwestia subiektywna; IMHO najgorsza jaką znam, choć studentów trochę
    podpuszczają, żeby ich potem zatrzymać i podwójnie łupić

    --
    Robert

  • 3. Data: 2002-12-28 17:09:19
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > a linijka niżej:
    > "bank potrąca bezpośrednio z konta opłaty i prowizje związane z wykonywaniem
    otwarcie i prowadzenie jest za darmo, opłaty za inne czynności bankowe to np:
    opłaty za sprawdzenie stanu konta w bankomacie, albo opłaty za przelewy

    > znaczy się jest ta opłata (nie mówię o czynnościach) za samo to że kasa jest
    > na koncie i nic się z nią nie dzieje ?

    nie ma zadnych opłat stałych

    > kolejne pytanie (może banalne) czy mając to konto mogę zablokować na nim
    > kasę na jakąś lokatę terminową ?
    tak, jest możliwiśc założenia lokaty z tym ze sa one mało atrakcyjne,
    najwieksze oprocentowanie ma tzw "lokata 24" - 5%, do tego min. kwota wpłaty
    wynosi 1 000,00 zł, a sa takie ze nawet i 5 000,00 zł

  • 4. Data: 2002-12-28 17:28:28
    Od: "Wob" <s...@s...polbox.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Kwestia subiektywna; IMHO najgorsza jaką znam, choć studentów trochę
    > podpuszczają, żeby ich potem zatrzymać i podwójnie łupić

    to w takim razie jaki jest bank "najlepszy" bo chyba nie te co w nazwie mają
    *pko* i takie tam odmiany?

    --
    wob

  • 5. Data: 2002-12-28 17:43:32
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:aukmvg$isi$1@news.polbox.pl, Wob wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > to w takim razie jaki jest bank "najlepszy" bo chyba nie te co w
    > nazwie mają *pko* i takie tam odmiany?

    To zależy, do czego chcesz tego konta używać - i gdzie. Sprawdź np. Lukas
    eKonto lub eKonto Pro, oferty MultiBanku, mBank, Inteligo (to ostatnie ma
    PKO, ale nie w nazwie ;) ).

    --
    Robert

  • 6. Data: 2002-12-28 20:03:30
    Od: "Wob" <s...@s...polbox.pl>

    > To zależy, do czego chcesz tego konta używać - i gdzie.

    właśnie bank WBK widzę prze okno mieszkania
    a uzywać konta będę głównie do trzymania kasy na jakieś lokacie(to min 1k
    nie istotne),czasem jakiś przelew, wypłata max 2 x miesiącu (iloć placówek
    banku nie istotna) - i nic wiecej

    Sprawdź np. Lukas
    > eKonto lub eKonto Pro, oferty MultiBanku, mBank, Inteligo (to ostatnie ma
    > PKO, ale nie w nazwie ;) ).

    jedyna jakaś sensowna oferta to multibank -ale 2zł miesięcznie za konto to
    za drogo

    jedno mnie jeszcze zastanawia czemu tyle studentów`tek korzysta z pekao
    przecież tam za wszystko trzeba płacić...

    --
    wob

  • 7. Data: 2002-12-28 20:23:56
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    m...@p...onet.pl wrote:
    > nie ma zadnych opłat stałych

    Moze być np. opłata za zestawienia transakcji karcianych. Ale można
    z tego zrezygnować i wtedy wychodzi darmo.

    Jak dla mnie, to oferta jest zupełnie okay. Teoretycznie np. łatwiej
    tu dostać VC, niż w multi.

    --
    Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
    k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

  • 8. Data: 2002-12-28 20:27:55
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wob <s...@s...polbox.pl> wrote:

> [...]
    > nie istotne),czasem jakiś przelew, wypłata max 2 x miesiącu (iloć placówek

    mBank?

    > jedno mnie jeszcze zastanawia czemu tyle studentów`tek korzysta z pekao
    > przecież tam za wszystko trzeba płacić...

    Bo student <> inteligentny.

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2002-12-28 21:19:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wob napisał:

    >jedno mnie jeszcze zastanawia czemu tyle studentów`tek korzysta z pekao
    >przecież tam za wszystko trzeba płacić...

    a) jak ja zakładałem tam konto, to był jedyny bank w Polsce, co mnie
    chciał obsługiwać.
    b) Opłaty dla studentów są niewielkie, choć niestety ostatnio wzrosły
    (zlikwidowano np. promocję na karty)
    c) opłaty to nie wszystko

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-12-28 22:41:53
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > a) jak ja zakładałem tam konto, to był jedyny bank w Polsce, co mnie
    > chciał obsługiwać.

    A co zrobiłeś pozostałym, że Ciebie nie chciały :-)

    Karol