  • 1. Data: 2006-01-24 23:04:30
    Temat: jaki wybrać bank w UK ?
    Od: Janusz Pawłowski <u...@w...pl>

    Mieszkam od niedawna / kilka miesięcy/ w UK i przyszla pora
    żeby załozyć sobie własne konto bankowe. Chciałbym żeby bank miał
    umiarkowaną opłatę za prowadzenie konta osobistego lub darmowy w ty
    temacie, oraz żeby była możliwość płatności przez Internet, a karta
    plastikowa była zabezpieczona przed złodziejami kart jakimś pinem.
    Pomóżcie w podjęciu decyzji. Dziękuje z góry za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-01-25 00:04:07
    Temat: Re: jaki wybrać bank w UK ?
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Janusz Pawłowski" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > plastikowa była zabezpieczona przed złodziejami kart jakimś pinem.
    > Pomóżcie w podjęciu decyzji. Dziękuje z góry za odpowiedzi.

    Baryclase

  • 3. Data: 2006-01-25 07:51:06
    Od: Tomasz Lisowski <l...@n...pl>

    XYZ wrote:
    > Użytkownik "Janusz Pawłowski" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Baryclase

    Rozumiem, że Barclays :)

    Mam podobny problem, jak Janusz i też się nad nim zastanawiam.

    A co myślicie o NatWest?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2006-01-25 09:41:16
    Od: "plitfyg" <g...@g...pl>

    Czesc,

    Ja tak sobie mysle, ze w zasadzie, jezeli ma to byc proste konto osobiste to
    chyba nie ma roznicy. W kazdym banku konto w wersji podstawowej poprowadza
    ci za darmo, dostaniesz jakas karte do wyplaty gotowki i bedziesz mial
    mozliwosc platnosci przez Internet. I w kazdym banku te platnosci przez
    internet sa wedlug mnie dosyc szmirowate (w porownaniu np. do polskich
    bankow). Wydaje mi sie, ze ta elektroniczna obsluga jest jeszcze jako taka w
    barclays. Niegdy nie probowalem NatWesta. Zasadniczo wiec za bardzo bym sie
    nie stresowal. Wybierz taki bank, zebys mial do oddzialu blisko :) No chyba,
    ze szukasz jakiegos "ambitniejszego" konta, ale wtedy znajdziesz tyle samo
    zwolennikow i przeciwnikow kazdego banku i cos czuje bedziesz jeszcze
    bardziej zmieszany niz przed zadaniem pytania. Taka ogolnie mam "wizje" na
    dzis :)

    Pozdrawiam,

    plitfyg

    ----
    Dawne przyrzady astronomiczne i nawigacyjne
    www.antiquus.pl

  • 5. Data: 2006-01-25 10:07:47
    Od: Janusz Pawłowski <u...@w...pl>

    XYZ napisał(a):

    > Baryclase

    czy mozesz podać jakieś zalety w stosunku do innych ?

  • 6. Data: 2006-01-25 19:45:16
    Od: "l.b" <p...@p...com>

> [...]
    > plastikowa była zabezpieczona przed złodziejami kart jakimś pinem.
    > Pomóżcie w podjęciu decyzji. Dziękuje z góry za odpowiedzi.

    Wszystkie konta osobiste w UK sa darmowe - to na poczatek:))
    Co do kart, to tu jest bardzo duzy rozstrzal... i tak napreawde nikt nie wie
    dlaczego jest tak a nie inaczej:))
    Generalnie, mozesz dostac od stary karte debetowa (visa electron -np) lub
    karte bankomatowa - tylko wyplaty w bankomatach!
    Wyplaty z bankomatu, z okienka, przelewy, czeki.... to wszystko darmowe!
    Wiec mimo, iz jak ktos napisal elektroniczne wersje tych bankow sa gorsze
    (sprawa gustu) od bankow w Polsce to ja jednak wole prosty, brzydki
    interfejs ale darmowe obracanie swoimi pieniedzmi. Karty sa wszystkie z
    pinami i chip'ami (od 14 lutego bedzie tylko pin w uzyciu - koniec z
    podpisem).
    a teraz przejdzmy do wyboru banku:
    Waznym dla ciebnie elementem jest to jak dostajesz wyplate, czy na konto
    bezposrednio, czeki czy gotowka.
    Bo w przypadku czekow banki maja rozne czasy realizacji..od 10 dni w Halifax
    do 3 dni w NatWest. Halifax z tego co slyszalem daje na start karte debetowa
    visa electron, wiec jest dobrym rozwiazaniem bo daje spra swobode - ale jak
    pisalem to tez nie regula.
    Jak masz jakies pytania szegolowe to smialo, bankierem nie jestem a jedynie
    zwyklym uzytkownikiem banku wiec od strony prakltycznej moge cos niecos
    napisac:))
    pozdr.

  • 7. Data: 2006-01-25 19:53:20
    Od: "l.b" <p...@p...com>

    > Ja tak sobie mysle, ze w zasadzie, jezeli ma to byc proste konto osobiste
    > chyba nie ma roznicy. W kazdym banku konto w wersji podstawowej poprowadza
    > ci za darmo

    Co to znaczy "wersja podstawowa"!!! KAZDE OSOBISTE KONTO W UK JEST DARMOWE!
    Konto biznesowe przez 12 miesiecy tez jest darmowe! I nie ma czegos takiego
    jak "darmowa wersja podstawowa" prosze w blad nie wprowadzac ludzi... albo
    znalesc przyklad platnego konta osobistego i go podac!

    > dostaniesz jakas karte do wyplaty gotowki i bedziesz mial mozliwosc
    > platnosci przez Internet. I w kazdym banku te platnosci przez internet sa
    > wedlug mnie dosyc szmirowate (w porownaniu np. do polskich bankow).

    ake jest darmowa! A w Polsce placisz za bajerki.... ja tam wole swoja kasa
    obracac za free bez bajerkow numerkow:)))

  • 8. Data: 2006-01-25 20:43:23
    Od: "XYZ" <x...@x...wp.pl>

    > czy mozesz podać jakieś zalety w stosunku do innych ?

    Konto zalozylem w 20 minut. Mam dostep przez internet , karte VISA Electron
    ( VISA nomalna w UKju jest zbyteczna a pozatym kosztowna ) , pelno
    bankomatow, zero usterek i to wszystko za darmo.

    To chyba tyle porownan :)

    No i zawsze podrodze

  • 9. Data: 2006-01-25 21:46:25
    Od: Janusz Pawłowski <u...@w...pl>

    "l.b" napisał(a):

    [...]

> [...]
    > zwyklym uzytkownikiem banku wiec od strony prakltycznej moge cos niecos

    Ok dzieki za odpowiedź - temat chyba wyczerpałeś - wybieram Bercleys
    - z prostego powodu - mój pracodawca ma tem waśnie bank.

  • 10. Data: 2006-01-25 21:59:45
    Od: "l.b" <p...@p...com>

    > Ok dzieki za odpowiedź - temat chyba wyczerpałeś - wybieram Bercleys
    > - z prostego powodu - mój pracodawca ma tem waśnie bank.

    Barclays - pewnie mialo byc:))
    Wez od pracodawcy list polecajacy do banku - dzieki temu moze dostaniesz
    konto z karta debetowa. Jesli nie to po 6 miesiacach mozesz aplikowac o
    upgrade konta z basic na debet. Roznica jest kolosalna, w przypadku konta
    basic (pisze o barclays) nie masz dostepu przez net oraz masz jedynie karte
    bankomatowa (zwana karta gowno) bo sluzy jedynie do pobrania gotowki z
    bankomatu - wyplata w bankomatach UK jest DARMOWA poza jednym wyjatkiem...
    sa takie male bankomaty jakis prywatnych posrednikow (nie pamietam nazwy:(,
    ale zasada jest taka: bankomat kazdego banku realizuje wyplaty za darmo z
    dowolnego innego banku w UK ), przewaznie w sklepikach ciapatych
    (hinduskich) lub na niektorych stacjach bezynowych, ktore pobieraja
    prowizje, jednak o tym czy bedzie pobrana prowizja zostaniesz POINFORMOWANY
    PRZED ZAAKCEPTOWANIEM wyplaty! Nic w ciemno!
    Jak bedziesz miec konto debet to dostaniesz visa electron (zakupy w necie,
    sklepach itp) oraz akces do e-konta.