    From: "l.b" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaki wybrać bank w UK ?
    Date: Wed, 25 Jan 2006 19:45:16 GMT

    > Mieszkam od niedawna / kilka miesięcy/ w UK i przyszla pora
    > żeby załozyć sobie własne konto bankowe. Chciałbym żeby bank miał
    > umiarkowaną opłatę za prowadzenie konta osobistego lub darmowy w ty
    > temacie, oraz żeby była możliwość płatności przez Internet, a karta
    > plastikowa była zabezpieczona przed złodziejami kart jakimś pinem.
    > Pomóżcie w podjęciu decyzji. Dziękuje z góry za odpowiedzi.

    Wszystkie konta osobiste w UK sa darmowe - to na poczatek:))
    Co do kart, to tu jest bardzo duzy rozstrzal... i tak napreawde nikt nie wie
    dlaczego jest tak a nie inaczej:))
    Generalnie, mozesz dostac od stary karte debetowa (visa electron -np) lub
    karte bankomatowa - tylko wyplaty w bankomatach!
    Wyplaty z bankomatu, z okienka, przelewy, czeki.... to wszystko darmowe!
    Wiec mimo, iz jak ktos napisal elektroniczne wersje tych bankow sa gorsze
    (sprawa gustu) od bankow w Polsce to ja jednak wole prosty, brzydki
    interfejs ale darmowe obracanie swoimi pieniedzmi. Karty sa wszystkie z
    pinami i chip'ami (od 14 lutego bedzie tylko pin w uzyciu - koniec z
    podpisem).
    a teraz przejdzmy do wyboru banku:
    Waznym dla ciebnie elementem jest to jak dostajesz wyplate, czy na konto
    bezposrednio, czeki czy gotowka.
    Bo w przypadku czekow banki maja rozne czasy realizacji..od 10 dni w Halifax
    do 3 dni w NatWest. Halifax z tego co slyszalem daje na start karte debetowa
    visa electron, wiec jest dobrym rozwiazaniem bo daje spra swobode - ale jak
    pisalem to tez nie regula.
    Jak masz jakies pytania szegolowe to smialo, bankierem nie jestem a jedynie
    zwyklym uzytkownikiem banku wiec od strony prakltycznej moge cos niecos
    napisac:))
    pozdr.