  • 1. Data: 2009-04-21 07:11:54
    Temat: jaka KK bez bandyckich zapisów nt. PIN w regulaminie?
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    Chodzi o zapisy:
    - wszelkie konsekwencje ujawnienia PINu osobom trzecim ponosi właściciel
    karty
    - wszelkie transakcje dokonane z użyciem PIN uważa sie za dokonane przez
    właściciela karty.

    (lub równoważne). Moim zdaniem takie zapisy dyskwalifikują kartę.

    Merytorycznie dyskutowałem tutaj na ten temat jakiś czas temu.
    ... chyba żadna wyszukiwarka/porównywarka w żadnym money.pl ani innym
    podobnym nie pomoże...
    Moja (BZWBK) nie ma, ale jeśli nie wynegocjuję kolejnego roku bez opłaty
    za używanie, to muszę się rozejrzeć za inną...

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 2. Data: 2009-04-21 08:36:28
    Od: k...@o...pl

    On 21 Kwi, 09:11, bzdreg <b...@n...com> wrote:
    .
    > Moja (BZWBK) nie ma, ale jeśli nie wynegocjuję kolejnego roku bez opłaty
    > za używanie, to muszę się rozejrzeć za inną...
    to może też BZWBK tylko inna? Money? allekarta kredytowa?

  • 3. Data: 2009-04-21 09:16:32
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > właściciela karty.
    > (lub równoważne). Moim zdaniem takie zapisy dyskwalifikują kartę.
    Nie obok siebie są te zapisy i drugi nie dosłownie tej treści, ale i w BZ
    WBK są, przeczytaj regulamin wydawania i używania kart kredytowych BZ WBK
    z 26 marca 2009 r. Starszych nie sprawdzałem, ale one i tak są historią.

  • 4. Data: 2009-04-21 10:48:37
    Od: k...@o...pl

    On 21 Kwi, 11:16, "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    wrote:

> [...]
    > z 26 marca 2009 r. Starszych nie sprawdzałem, ale one i tak są historią.
    co do pierwszego to jest:

    16.Zarówno Posiadacz jak i Użytkownik Karty zobowiązany jest do:
    (...)
    h) nie udostępniania Karty oraz Kodu Identyfikacyjnego osobom trzecim,

    oraz:
    § 10 Odpowiedzialność
    2. PIN nie może być udostępniany osobom trzecim.
    8. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    udostępnił Kartę lub ujawnił Kod
    identyfikacyjny

    powyższe jest jednak oczywiste, trudno, żeby posiadacz karty nie
    zachowywał PINu w tajemnicy (inna sprawa czy jest to możliwe;)

    natomiast na drugie nie wiem jaki fragment masz na myśli, jest coś
    takiego:
    § 10 Odpowiedzialność
    6. Posiadacz ponosi pełną odpowiedzialność za transakcje autoryzowane
    i nieautoryzowane dokonane za pomocą Karty głównej jak i Kart
    dodatkowych wydanych do jego konta oraz z wykorzystaniem przelewu
    elektronicznego z rachunku karty kredytowej.(...)
    8. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    udostępnił Kartę lub ujawnił Kod
    identyfikacyjny.

    przy (8.) można powiedzieć, że jesli ktoś sam podejrzał kod to nie
    znaczy, że został mu on ujawniony przez posiadacza;)

    Jakiś twardych warunków typu "wszystkie transakcje potwierdzone PINem
    są niereklamowalne" nie ma i sądzę, że tak samo będzie w każdym banku
    który wydaje karty z mikroprocesorem.

  • 5. Data: 2009-04-21 13:45:36
    Od: zgred <z...@n...com>

    k...@o...pl pisze:

> [...]
    >
    > przy (8.) można powiedzieć, że jesli ktoś sam podejrzał kod to nie
    > znaczy, że został mu on ujawniony przez posiadacza;)

    Zgadzam się z Tobą, że to nie to samo.
    Jeśli "wycieknie" PIN i ktoś zrobi na tym fraud, to właśnie BANK
    musiałby udowodnić klientowi jakąś szczególną niefrasobliwość w
    przypadku ujawnienia PINu lub że go wręcz udostępnił.

    Jeśli ktoś się ze mną zechce założyć o wartą zachodu sumę, to jestem
    gotów wykazać możliwość podglądnięcia 60% pinów przy wybranym przeze
    mnie bankomacie/pos-ie.

    > Jakiś twardych warunków typu "wszystkie transakcje potwierdzone PINem
    > są niereklamowalne" nie ma i sądzę, że tak samo będzie w każdym banku
    > który wydaje karty z mikroprocesorem.

    To co było w pierwotnym poście, jest "niemal słowo w słowo" z regulaminu
    z mBanku:
    V Nadanie numeru PIN
    Konsekwencje
    wynikajace z ujawnienia PIN osobom trzecim ponosi Posiadacz rachunku.
    Wszelkie transakcje dokonane z u$yciem PIN traktowane sa przez mBank
    jako transakcje
    dokonane przez U$ytkownika karty.

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 6. Data: 2009-04-21 14:24:23
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    zgred pisze:

> [...]
    > wynikajace z ujawnienia PIN osobom trzecim ponosi Posiadacz rachunku.
    > Wszelkie transakcje dokonane z u$yciem PIN traktowane sa przez mBank

    Dominet:
    Za skutki wynikające z ujawnienia ważnego PIN lub/i
    udostępnienia Karty osobom nieuprawnionym odpowiedzialność
    ponosi Posiadacz Karty.
    9. Wszelkie Operacje, dokonane z użyciem PIN, traktowane są
    przez Bank jako Operacje dokonane przez Użytkownika Karty.

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 7. Data: 2009-04-21 16:55:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    bzdreg pisze:
    > Moim zdaniem takie zapisy dyskwalifikują kartę.

    Nie ma takiej karty (i pewnie nie będzie).

    Poza tym MOIM zdaniem większe niebezpieczeństwo tkwi w transakcjach
    przez internet, bo tam po pierwsze nie potrzeba nawet znać PINu, a co
    gorsza nie jest nawet potrzebna fizyczna obecność karty. Na sporej
    części slipów jakie zostają u sprzedawcy wszystkie dane potrzebne do
    dokonania zakupu przez internet są po prostu wydrukowane. O zgrozo w
    umowie zapewne masz zapis, iż taka transakcja domyślnie obciąża
    posiadacza karty.

    Mając w umowie ww. nie należy się raczej przejmować autoryzacją PINem :)

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-04-21 19:52:09
    Od: kranu <k...@l...pl>

    bzdreg pisze:
> [...]
    > właściciela karty.
    >
    > (lub równoważne). Moim zdaniem takie zapisy dyskwalifikują kartę.

    A karty Polbanku bez chipa na podpis?

    --
    pozdrawiam,
    Kranu