    From: k...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: jaka KK bez bandyckich zapisów nt. PIN w regulaminie?
    Date: Tue, 21 Apr 2009 03:48:37 -0700 (PDT)

    On 21 Kwi, 11:16, "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    wrote:

    > Nie obok siebie są te zapisy i drugi nie dosłownie tej treści, ale i w BZ
    > WBK są, przeczytaj regulamin wydawania i używania kart kredytowych BZ WBK
    > z 26 marca 2009 r. Starszych nie sprawdzałem, ale one i tak są historią.
    co do pierwszego to jest:

    16.Zarówno Posiadacz jak i Użytkownik Karty zobowiązany jest do:
    (...)
    h) nie udostępniania Karty oraz Kodu Identyfikacyjnego osobom trzecim,

    oraz:
    § 10 Odpowiedzialność
    2. PIN nie może być udostępniany osobom trzecim.
    8. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    udostępnił Kartę lub ujawnił Kod
    identyfikacyjny

    powyższe jest jednak oczywiste, trudno, żeby posiadacz karty nie
    zachowywał PINu w tajemnicy (inna sprawa czy jest to możliwe;)

    natomiast na drugie nie wiem jaki fragment masz na myśli, jest coś
    takiego:
    § 10 Odpowiedzialność
    6. Posiadacz ponosi pełną odpowiedzialność za transakcje autoryzowane
    i nieautoryzowane dokonane za pomocą Karty głównej jak i Kart
    dodatkowych wydanych do jego konta oraz z wykorzystaniem przelewu
    elektronicznego z rachunku karty kredytowej.(...)
    8. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    udostępnił Kartę lub ujawnił Kod
    identyfikacyjny.

    przy (8.) można powiedzieć, że jesli ktoś sam podejrzał kod to nie
    znaczy, że został mu on ujawniony przez posiadacza;)

    Jakiś twardych warunków typu "wszystkie transakcje potwierdzone PINem
    są niereklamowalne" nie ma i sądzę, że tak samo będzie w każdym banku
    który wydaje karty z mikroprocesorem.