  • 21. Data: 2007-01-13 12:38:32
    Temat: Re: jak sie zapatrujecien na kredyt a wejscie EURO?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Michał Asman" <b...@a...com.pl> writes:

    > Żeby polska spełniła wymogi wejścia do strefy EURO potrzebne są
    > kursy sprzed 2000 roku, czyli kursy maja się spadać w dół, a nie
    > rosnąć.

    Skad to zalozenie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2007-01-13 13:22:45
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Jan 2007 13:38:32 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wklepał(-a):

    >Skad to zalozenie?

    Z sufitu. :)

  • 23. Data: 2007-01-13 13:56:15
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Dnia Sat, 13 Jan 2007 13:38:32 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    > wklepał(-a):

    > Z sufitu. :)
    >
    > --
    > Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
    > FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    > FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/

    dziś kurs Euro i franka mamy z 1997 roku

    michał Asman

  • 24. Data: 2007-01-13 14:08:30
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Jan 2007 05:56:15 -0800, "Michał Asman" <b...@a...com.pl>
    wklepał(-a):

    >dziś kurs Euro i franka mamy z 1997 roku

    To o niczym nie świadczy.

  • 25. Data: 2007-01-15 11:24:13
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Dnia 13 Jan 2007 05:56:15 -0800, "Michał Asman" <b...@a...com.pl>
> [...]

    Swiadczy
    co było jak za 1 Euro płaciliśmy 4,80 zł. i Franka 3,08 wpajano
    żeby szybko zamienić kredyt na złote, bo kursy jeszcze bardziej
    wzrosną. Kursy Te doprowadziły do przekroczenia? zadłużenia
    państwa, oraz wzroście deficytu, a było to sprzeczne z wymogami do
    przyjęcie do, ERM-2 . Rzecznicy Rady UE wskazują m.in. na potrzebę
    zrównoważenia finansów publicznych (w tym niski deficyt budżetowy)
    i zadłużenie państwa( Polska z Roku na Rok ma większe zadłużenie
    ). Istotne jest także obniżenie inflacji oraz poziomu bezrobocia
    poprzez większą elastyczność.
    Kiedy waluta zostaje zdeprecjonowana, pojawia się ryzyko inflacyjne,
    na które większość banków centralnych zareagowałaby podniesieniem
    stóp procentowych, by utrzymać niską inflację.

    Dziś 1 Euro kosztuje 3,92, a Frank Szwajcarski 2,43zł.

    moja porada 28stycznia 2004r. kurs za 1 EURO był ponad 4,8 zł

    Przy kredytach zaciągniętych w EURO radzę nie podejmować pochopnych
    decyzji o przewalutowanie na złote, oraz nie nadpłacać. Zanim
    wprowadzimy się w błąd radzę sumować wszystkie raty po
    przeliczeniu na złote od początku kredytu do teraz, a następnie
    podzielić na ilość miesięcy. Otrzymaną kwotę proszę porównać
    do rat, jakie podaliśmy na początku. Np. każdy, kto wziął kredyt,
    w 2000r. po wyliczeniu średniej do dziś powinna mu wyjść średnia
    rata taka sama, jaką płacił na początku kredytu, a nawet mniejsza.
    Radziłbym jedynie na sprawdzeniu czy oprocentowanie w Banku, którym
    mamy kredyt jest mniej więcej takie same, jakie Bank oferuje nowym
    klientom. Jeżeli jest spora różnica radziłbym zamienić kredyt na
    nisze oprocentowanie np. na franki szwajcarskie. Złoty jednakowo
    zyskuje i traci, do Franka i EURO, przez co nic nie stracimy na
    przewalutowaniu), oraz wydłużenie okresu czasu na maksymalny.

    michał asman