eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › Teraz straszą wzrostem oprocentowania kredytów we frankach, a w 2004 roku przy kursie 4,8 za 1 Euro i Franka 3,08 wpajano żeby szybko zamienić kredyt na złote, bo kursy jeszcze bardziej wzrosną. Dziś 1 Euro kosztuje 3,92, a Frank Szwajcarski 2,43zł.

  • 1. Data: 2007-01-09 23:31:29
    Temat: Teraz straszą wzrostem oprocentowania kredytów we frankach, a w 2004 roku przy kursie 4,8 za 1 Euro i Franka 3,08 wpajano żeby szybko zamienić kredyt na złote, bo kursy jeszcze bardziej wzrosną. Dziś 1 Euro kosztuje 3,92, a Frank Szwajcarski 2,43zł.
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    Przy kredytach zaciągniętych we Frankach Szwajcarskich radzę nie
    podejmować pochopnych decyzji o zamiany kredytu na złote, oraz nie
    nadpłacać.

    Zanim damy wprowadzić się w błąd radzę sumować wszystkie raty, po
    przeliczeniu na złote od początku kredytu do teraz, a następnie
    podzielić na ilość miesięcy. Otrzymaną kwotę proszę porównać
    do rat, jakie płaciliśmy na początku kredytu. Np. każdy, kto
    wziął kredyt, w 2001r. po wyliczeniu średniej do dziś powinna mu
    wyjść średnia rata taka sama, jaką płacił na początku kredytu, a
    nawet mniejsza. Tak samo możemy zrobić z kursem spłaty kredytu,
    czyli dodać je do siebie, a następnie podzielić przez miesiące
    spłaty kredytu. Dodatkowo możemy porównać kurs kupna kredytu, z
    dzisiejszym kursem sprzedaży ( patrz średnie kursy CHF i Euro według
    NBP)

    Radziłbym jedynie na sprawdzeniu czy marże stałą dodaną do stawki
    Libor w Banku, którym mamy kredyt jest mniej więcej takie same, jakie
    Bank oferuje nowym klientom. Jeżeli jest spora różnica radziłbym
    złożyć wniosek o zmianę marży.

    Tak, więc Frank szwajcarski różnice w oprocentowaniu nadrabia
    kursem,

    Różnica w oprocentowaniu o 0,25% przy kredycie na 10 000 zł daje nam
    różnicę na racie

    1 zł.

    Michał Asman

  • 2. Data: 2007-01-10 08:36:37
    Temat: Re: <ciach> za długi temat
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Michał Asman" <b...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    s.com
    > Tak, więc Frank szwajcarski różnice w oprocentowaniu nadrabia
    > kursem,

    Ciekawe co ma nadrabiać jak oprocentowanie kredytu w CHF jest niższe o
    1,5% od % kredytu w PLN

    > Różnica w oprocentowaniu o 0,25% przy kredycie na 10 000 zł daje nam
    > różnicę na racie

    patrz na różnice na kursie. np
    Ruch 10gr w górę na CHF (na kredycie 100000) franków daje Ci 10000zł
    więcej na kapitale do spłaty i (poprawcie mnie jeżeli się mylę) około 40zł
    na miesięcznej racie

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 3. Data: 2007-01-10 09:02:58
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

    "gg" <d...@d...d.> wrote in message
> [...]
    > Ruch 10gr w górę na CHF (na kredycie 100000) franków daje Ci 10000zł
    > więcej na kapitale do spłaty i (poprawcie mnie jeżeli się mylę) około 40zł

    Mylisz sie.

    pozdrawiam, wk

  • 4. Data: 2007-01-10 10:36:04
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "wk" <b...@p...onetABC.pl> napisał w wiadomości
    > Mylisz sie.

    Jakieś szczegóły ? czy Cię to przerasta?

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2007-01-10 11:22:13
    Od: "wk" <b...@p...onetABC.pl>

    "gg" <d...@d...d.> wrote in message news:eo2fki$rhr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "wk" <b...@p...onetABC.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jakieś szczegóły ? czy Cię to przerasta?

    A to takie trudne jest zeby policzyc?

    Przyklad:

    100000 zl kupione po 2,50 zł / chf
    wychodzi 40000 chf

    obecnie kurs sprzedazy waluty wynosi 2,60 zl

    40000 * 2,60 = 104000
    104000 zł - 100000 zł = 4000 zł

    Nie licze spreadu, tylko realny wzrost kursu dla juz zaciagnietych kredytow.

    pozdrawiam, wk

  • 6. Data: 2007-01-10 11:35:26
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    > "gg" <d...@d...d.> wrote in message

    > A to takie trudne jest zeby policzyc?

    Nie czytasz ze zrozumieniem.
    Pisałem o kredycie 100000 franków (czyli 250000pln), fakt że coś mi tam
    nawias się przesunął.

    Co do wzrostu kapitału nie mam wątpliwości dla podanych przeze mnie danych
    bedzie to 10000 zł + oczywiście odsetki od tego.
    Natomiast miałem wątpliwości co do wzrostu wysokości miesięcznej raty.
    Przy założeniu ze kredyt jest "standardowy" czyli na okolo 30lat wydaję mi
    się że wzrost miesięcznej raty będzie na poziomie 40zł przy wzroście kursu
    CHF o 10gr.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 7. Data: 2007-01-10 11:44:19
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "wk" <b...@p...onetABC.pl> napisał w wiadomości
    > A to takie trudne jest zeby policzyc?
    > Przyklad:
    > 100000 zl kupione po 2,50 zł / chf
    > wychodzi 40000 chf

    No policzyłeś dokładnie tak samo jak ja, tylko ja liczyłem dla kwoty
    100000 CHF

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 8. Data: 2007-01-13 09:24:34
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    wk napisał(a):
    > "gg" <d...@d...d.> wrote in message

    > Mylisz sie.
    >
    > pozdrawiam, wk

    bzdura

    pozdrawiam
    michał asman

  • 9. Data: 2007-01-13 09:27:49
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    gg napisał(a):
> [...]
    > Ruch 10gr w górę na CHF (na kredycie 100000) franków daje Ci 10000zł
    > więcej na kapitale do spłaty i (poprawcie mnie jeżeli się mylę) około 40zł

    mylisz się sam spłacam kredyt od 2000 roku dewizowy i nie jest tak
    jak piszesz

    zadzwoń to wytłumaczę 500-095-245

    michał asman

  • 10. Data: 2007-01-13 11:21:20
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    gg napisał(a):
> [...]
    > Ruch 10gr w górę na CHF (na kredycie 100000) franków daje Ci 10000zł
    > więcej na kapitale do spłaty i (poprawcie mnie jeżeli się mylę) około 40zł

    przeczytaj jeszcze raz

[...]

    z poważaniem
    Michał Asman