  • 1. Data: 2003-07-10 20:45:17
    Temat: jak się liczy szyszą spłatę KH w KB?
    Od: <z...@p...onet.pl>

    mam pytanie do praktyków - gdybym wziął kredyt 800kPLN extralokum na 5 lat w
    kredyt banku w PLN powiedzmy 1 stycznia 2004 roku, przy oprocentowaniu 6,36%
    pa, odsetki malejące to musiałbym płacić kolejno:
    1 757,33 zł w pierszym miesiącu, 1 750,27 zł w drugim itd.

    zastanawia mnie, co się dzieje w przypadku, gdy w trzecim miesiącu
    wpłaciłbym np. 5 tysięcy?
    wg mnie uczciwie (tzn. dotrzymując słowa dot. niepobierania kasy za
    wcześniejszą spłatę) KB powinien zrobić tak:
    4 rata i następne są liczone od kwoty saldo - (5000 - należna w 3 miesiącu
    rata) itd.

    Dobrze myślę? - czy trzeba robić jakieś aneksy do umowy i za nie płacić
    (jeżeli tak, to ile)?

    --
    Zbig

  • 2. Data: 2003-07-11 06:08:45
    Temat: Re: jak się liczy szyszą spłatę KH w KB?
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > rata) itd.
    >
    > Dobrze myślę? - czy trzeba robić jakieś aneksy do umowy i za nie płacić

    Nie trzeba robić. Odsetki liczą od kwoty RZECZYWISTEGO zadłużenia. Standardowo
    nadpłata powoduje jednak zmniejszenie ostatniej raty kredytu lub likwidację tej
    raty i zmniejszenie przedostatniej, itd w zależnosci od kwoty nadpłaty. Tensor1.

  • 3. Data: 2003-07-11 06:51:36
    Od: "Robert Wicik" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    likwidację tej
    > raty i zmniejszenie przedostatniej, itd w zależnosci od kwoty nadpłaty.

    W PKO BP także nadpłata powoduje zmniejszenie kolejnych rat o część
    kapitałową, a odsetki dalej się płaci.
    Dopiero nowy harmonogram za 30zł powoduje przeliczenie rat.
    Ja wydębiam za darmo nowe harmonogramy po zmianie oprocentowania co kwartał
    :-))

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2003-07-11 11:34:15
    Od: "Ryszard" <r...@p...com.pl.a.to.powinienes.wyciac>

> [...]
    > Standardowo nadpłata powoduje jednak zmniejszenie ostatniej raty kredytu
    > lub likwidację tej raty i zmniejszenie przedostatniej, itd w zależnosci

    czy dobrze rozumiem?
    jesli sa nadplaty to nie zmniejszaja sie raty ..tylko maleje okres splaty???

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2003-07-11 13:33:16
    Od: t...@p...onet.pl

    > czy dobrze rozumiem?
    > jesli sa nadplaty to nie zmniejszaja sie raty ..tylko maleje okres splaty???
    >
    > pozdrawiam
    > Ryszard

    Tak ale odsetki płaci się oczywiście od rzeczywistego zadłużenia. Mozna jednak
    bezpłatnie zażyczyć sobie innej interpretacji nadpłaty. Tensor1
    PS. Ja jedank korzystam z opcji standardowej bo robiąc nadpłatę chcę szybciej
    spłacic kredyt a nie płacić mniejszych rat kapitałowych w przyszłości.