  • 11. Data: 2003-09-06 12:25:26
    Temat: Re: jak najkorzystniej wybrac pieniadze z banku z USA?
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

    > Realizacja czeku jest tania (oczywiscie przy swiadomym wyborze banku
    > realizujacego) i w dolarach, czyli samemu mozna wybrac ew. kurs wymiany.
    > Jedynym minusem jest czas oczekiwania rzedu kilku tygodni.

    A jaki bank być _świadomie_ wybrał :)? Z tego co na razie widziałam, to chyba
    Pekao, ale może któryś to przeprowadza jeszcze lepiej?

    Shilo

  • 12. Data: 2003-09-06 12:51:04
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    1...@n...onet.pl,
    Użytkownik <s...@p...onet.pl>:

    > A jaki bank być _świadomie_ wybrał :)? Z tego co na razie widziałam,
    > to chyba Pekao, ale może któryś to przeprowadza jeszcze lepiej?

    Tak, choc ktos tu ostatnio raz sygnalizowal, ze odmowili nieposiadaczowi
    konta, ale mysle, ze to jednorazowe nieporozumienie.
    O ile pamietam BPHPBK ma tez podobne korzystne warunki inkasa czeków.

    --
    Robert

  • 13. Data: 2003-09-06 12:59:47
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

    > Tak, choc ktos tu ostatnio raz sygnalizowal, ze odmowili nieposiadaczowi
    > konta, ale mysle, ze to jednorazowe nieporozumienie.
    > O ile pamietam BPHPBK ma tez podobne korzystne warunki inkasa czeków.

    Wstępnie dzięki :)

    Shilo

  • 14. Data: 2003-09-06 13:08:38
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    1...@n...onet.pl,
    Użytkownik <s...@p...onet.pl>:

    > Wstępnie dzięki :)

    Sprawdzilem, 1% kwoty, min. 10zl., czyli 10zl dla kwot do ok. 1000zl.

    http://www.bphpbk.pl/pub/Taryfa18.08.03.pdf

    Natomiast Pekao SA podobnie ale do ok. 4000zl, bo 0,25% kwoty, min. 10zl.

    http://www.pekao.com.pl/tabele1s5.xml?/lang=PL/20311
    8-929746-15054

    (patrz: inkaso czeków)

    --
    Robert

  • 15. Data: 2003-09-06 19:27:41
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <1...@n...onet.pl>,
    s...@p...onet.pl says...

    > Znaczy sie przy realizacji dostanę do ręki złotówki, a nie dolary, tak?

    Oczywiscie (tak samo jak we Wloszech Euro .... szy w Szwecji Korony)...
    bankomaty w Polsce wyplacaja zlotowki. Byl chyba kiedys Bankomat AmexU
    ktory wyplacal w dolarach ale to bylo baaardzo dawno temu i chyba juz go
    nie ma.

    AP

  • 16. Data: 2003-09-07 15:17:18
    Od: "" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > http://www.bphpbk.pl/pub/Taryfa18.08.03.pdf
    >
    > Natomiast Pekao SA podobnie ale do ok. 4000zl, bo 0,25% kwoty, min. 10zl.

    A jeszcze jedno pytanie... jeśli wypiszę czek w dolarach, to dostanę do ręki
    dolary, zgadza się? Tylko prowizja będzie na złotówki przeliczona?

    Shilo

  • 17. Data: 2003-09-07 15:54:57
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    4...@n...onet.pl,
    Użytkownik <s...@p...onet.pl>:

    > A jeszcze jedno pytanie... jeśli wypiszę czek w dolarach, to dostanę
    > do ręki dolary, zgadza się?

    Tak. Chyba ze zazyczysz sobie wyplaty w zlotowkach, to dokonaja skupienia
    waluty w locie.

    > Tylko prowizja będzie na złotówki
    > przeliczona?
    A tu nie jestem pewien. Robilem to tylko raz i bralem od razu w zlotowkach.
    Byc moze, poniewaz jest procentowa, to potraca tez w dolarach.

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-09-08 01:17:12
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    <s...@p...onet.pl> wrote in message

    10zl.

    > A jeszcze jedno pytanie... jeśli wypiszę czek w dolarach, to dostanę do
    ręki
    > dolary, zgadza się?

    Tak.
    Jeśli masz u nich konto dolarowe, to możesz poprosić od razu na konto.
    Jak masz złotowe, to też możesz, przeliczą ci wówczas w locie na złotówki.

    > Tylko prowizja będzie na złotówki przeliczona?

    Zwykle proszą, żeby zapłacić od razu w kasie w złotówkach.
    Inne wersje, które przerabiałem, to
    a) przy przeliczaniu na złotówki - pobiorą sobie sami z kwoty
    b) przy wpłacie na konto dolarowe - pobrali z mojego eurokonta w złotówkach.
    c) wogóle nie pobrali.