  • 1. Data: 2007-04-16 09:51:18
    Temat: jak dziala bilansowanie kredytu oszczednosciami
    Od: k...@s...homedns.org (Zbigniew Szalbot)

    Witam,

    Chcialem zapytac osoby, ktore maja doswiadczenie z kredytami jak dziala
    bilansowanie kredytu oszczedniosciami.

    Znalazlem taka informacje na stronach PKO BP:

    "jeżeli środki znajdujące się na ROR są wyższe od ustalonego limitu
    górnego - nadwyżka przekazywana jest na rachunek bilansujący

    jeżeli środki znajdujące się na rachunku bilansującym każdego dnia
    powodują, obniżenie podstawy do obliczania odsetek , a tym samym
    zmniejszają koszt spłaty kredytu.

    Z bilansowania kredytu oszczędnościami mogą skorzystać osoby zaciągające
    kredyt w PLN. Opcja bilansowania działa w okresach trzyletnich."

    Zakladajac, ze ustalam sobie gorny limit w wysokosci 6 tys. PLN i mam na
    koncie 10 tys. PLN, co mi to da w sensie bilansowania kredytu? Jak to
    dziala? Czy warto w to wchodzic czy lepiej moze po prostu te 4 tys. PLN
    przeznaczyc na przedterminowa splate czesci kredytu?

    Z gory bardzo dziekuje za informacje!

    Zbigniew Szalbot

  • 2. Data: 2007-04-16 10:09:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.04.2007 Zbigniew Szalbot <k...@s...homedns.org> napisał/a:
> [...]
    >
    > Zakladajac, ze ustalam sobie gorny limit w wysokosci 6 tys. PLN i mam na
    > koncie 10 tys. PLN, co mi to da w sensie bilansowania kredytu? Jak to

    Kiedy na rachunku bilansującym będziesz miał te 4k, to w tych dniach
    zapłacisz odsetki nie od pozostałego kapitału kredytu, tylko od tej kwoty
    pomniejszonej o 4k. Wiesz, to jest fajne kiedy ma się tych nadwyżej na
    rachunku bilansującym tak >10% kapitału. Wtedy to zaczyna mieć jakikolwiek
    odczuwalny efekt. Natomiast jeśli masz kredyt na 300k, to te 4k pewnie
    lepiej wykorzystać inaczej. Chociaż teoretycznie to każda złotówka
    'bilansowania' kredytu ma sens, bo zmniejsza koszt kredytu. Więc jeśli ma
    to leżeć na oprocentowanym na 0,10% ROR, to niech leży na tym rachunku
    bilansującym.

    > Czy warto w to wchodzic czy lepiej moze po prostu te 4 tys. PLN
    > przeznaczyc na przedterminowa splate czesci kredytu?

    Zależy jaki to kredyt. Jeśli długoterminowy hipoteczny, to lepiej wydać na
    kurs czegoś, co Ci się przyda w pracy zawodowej, dzięki czemu będziesz więcej
    zarabiał i zyskasz więcej niż te grosze na kredycie. :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-04-16 10:27:25
    Od: k...@s...homedns.org (Zbigniew Szalbot)

    Witam,

> [...]
    > pomniejszonej o 4k. Wiesz, to jest fajne kiedy ma się tych nadwyżej na
    > rachunku bilansującym tak >10% kapitału. Wtedy to zaczyna mieć

    OK. Teraz wszystko jasne!

> [...]
    > złotówka 'bilansowania' kredytu ma sens, bo zmniejsza koszt kredytu. Więc
    > jeśli ma to leżeć na oprocentowanym na 0,10% ROR, to niech leży na tym

    To jeszcze jedno pytanie. Czy te srodki, ktore sa wtedy na rachunku
    bilansujacym - czy mozna z nich normalnie korzystac, gdy bedzie taka
    potrzeba czy tez nie mozna ich ruszac?

    Naprawde bardzo dziekuje za odpowiedz!

    Zbyszek

  • 4. Data: 2007-04-16 10:40:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > To jeszcze jedno pytanie. Czy te srodki, ktore sa wtedy na rachunku
    > bilansujacym - czy mozna z nich normalnie korzystac, gdy bedzie taka
    > potrzeba czy tez nie mozna ich ruszac?

    A o to już musisz zapytać w banku. Na pewno można je wypłacić (inaczej nie
    różniłoby się to w praktyce od wcześniejszej spłaty kredytu :), pewnie będą
    jakieś ograniczenia typu że tylko jeden przelew w miesiącu bezpłatny, albo
    coś w ten deseń. Choć może i niekoniecznie.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 5. Data: 2007-04-16 11:38:59
    Od: Damian <d...@u...poczta.fm>

    k...@s...homedns.org (Zbigniew Szalbot) wrote in
    -words.com:

    > Witam,
    >
    > Chcialem zapytac osoby, ktore maja doswiadczenie z kredytami jak dziala
    > bilansowanie kredytu oszczedniosciami.

    Z tego co się kiedyś dowiadywałem, to przy bilansowaniu, kredyt ma wyraźnie
    wyższe oprocentowanie. Jak dla mnie ta różnica zjadałaby wszelkie zyski
    kilkakrotnie, więc dałem sobie spokój.

    --
    Damian