  • 1. Data: 2007-04-16 14:00:39
    Temat: 1% a dowód wpłaty
    Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl>

    Witam

    Jeśli powielam po raz n-ty to samo pytanie - zlinczujcie :)
    Nie ukrywam, że nie grzebałem w archiwum...

    Chciałbym przy rozliczaniu PITa przekazać parę złociszy na organizację
    pożytku publicznego i mam w związku z tym pytanie:
    czy do zeznania PIT należy dołączyć dowód wpłaty?
    Zakładam, że tak.
    A w związku z tym drugie pytanie:
    Zamierzam przelewać pieniążki z mBanku. Czy wystarczy standardowy wydruk
    oferowany przez ten bank? (czyli bez podpisu). Czy jednak może się okazać,
    że US nie uzna takiego czegoś i trzeba zamówić "papierowe" podpisane
    potwierdzenie przelewu?

    Z góry dziękuję za informacje.

  • 2. Data: 2007-04-16 14:03:26
    Temat: Re: 1% a dowód wpłaty
    Od: "Robert.Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "be_er" <b...@n...gazecie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oferowany przez ten bank? (czyli bez podpisu). Czy jednak może się okazać,
    > że US nie uzna takiego czegoś i trzeba zamówić "papierowe" podpisane

    wystarczy wydruk z adnotacją, że dokument nie wymaga stempla ani podpisu

  • 3. Data: 2007-04-16 14:17:28
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    be_er napisał(a):

    > Chciałbym przy rozliczaniu PITa przekazać parę złociszy na organizację
    > pożytku publicznego i mam w związku z tym pytanie:
    > czy do zeznania PIT należy dołączyć dowód wpłaty?
    > Zakładam, że tak.

    Nieeeee. Niczego nie dołączasz do pita. Jak będą chcieli to cię wezwą i
    wtedy musisz pokazać dowody wpłaty na 1%, na internet, na remont (o ile
    odliczałeś), PIT-8/11 od pracodawcy itd itp.

    Karol

  • 4. Data: 2007-04-16 14:20:55
    Temat: Re: 1% a dowód wp?aty
    Od: AP <a...@o...pl>

    be_er napisał(a):
> [...]
    >
    > Je?li powielam po raz n-ty to samo pytanie - zlinczujcie :)
    > Nie ukrywam, ?e nie grzeba?em w archiwum...
    >
    > Chcia?bym przy rozliczaniu PITa przekazaae par? z?ociszy na organizacj?
    > po?ytku publicznego i mam w zwi?zku z tym pytanie:
    > czy do zeznania PIT nale?y do??czyae dowód wp?aty?
    > Zak?adam, ?e tak.
    > A w zwi?zku z tym drugie pytanie:
    > Zamierzam przelewaae pieni??ki z mBanku. Czy wystarczy standardowy wydruk
    > oferowany przez ten bank? (czyli bez podpisu). Czy jednak mo?e si? okazaae,
    > ?e US nie uzna takiego czego? i trzeba zamówiae "papierowe" podpisane

    Potwierdzenia nie trzeba załączać do zeznania (a nawet nie wskazane -
    jeszcze zgubią w USie ... i co wtedy?).
    Trzeba je jedynie okazać dopiero w przypadku wezwania do kontroli.

    A pytanie moim zdaniem raczej powinno pójść na pl.soc.prawo.podatki :)

    Pozdrawiam,
    AP

  • 5. Data: 2007-04-16 17:37:52
    Od: "be_er" <b...@n...gazecie.pl>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-04-17 08:07:38
    Od: " Marcin P." <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    be_er <b...@n...gazecie.pl> napisał(a):

    > czy do zeznania PIT należy dołączyć dowód wpłaty?
    > Zakładam, że tak.

    Nie wiem czy należy dołączyć (podobno nie trzeba) ale w moim US nie chcą
    przyjąć PITa bez dowodu wpłaty 1%. Więc jeśli ktoś nie chce np. chodzić dwa
    razy to lepiej od razu zabrać wydruk. A pocztą to pewnie łykną i bez dowodu
    wpłaty, najgorszy jest "firewall" w okienku.

    --
    Marcin P.

  • 7. Data: 2007-04-17 08:35:10
    Od: AP <a...@o...pl>

    Marcin P. napisał(a):

> [...]
    > razy to lepiej od razu zabrać wydruk. A pocztą to pewnie łykną i bez dowodu
    > wpłaty, najgorszy jest "firewall" w okienku.

    Zaraz, zaraz - to co, każdy US w naszym kraju ma swoje własne wytyczne?
    Praktycznie wszędzie podawana jest informacja, iż nie należy dołączać
    dowodu wpłaty, dla przykładu tutaj:
    http://www.us.nowasol.pl/index.php?option=com_conten
    t&task=view&id=92

    Kiedy w końcu będzie jednolicie...

    Pozdrawiam,
    AP

  • 8. Data: 2007-04-17 12:42:42
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    On 17 Kwi, 10:35, AP <a...@o...pl> wrote:
    > Zaraz, zaraz - to co, każdy US w naszym kraju ma swoje własne wytyczne?

    Ja myślę, że to jest tylko "widzi mi się" pani w okienku - niestety
    zdarza się to nader często, w jednym urzędzie coś załatwisz, w innym
    powiedzą, że się nie da. U mnie nie pytali o dowód wpłaty, nie
    dołączałem żadnych dowodów, bo w Internecie przeczytałem (na kilku
    stronach), że nie trzeba / nie należy.

  • 9. Data: 2007-04-18 08:15:54
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Jak jest biuro podawcze, to ma obowiazek przyjąc wszystko.
    JaC

  • 10. Data: 2007-04-26 19:29:30
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > Zaraz, zaraz - to co, każdy US w naszym kraju ma swoje własne wytyczne?

    Kazdy urzednik ma swoje widzimisie i oczywiscie za nic nie odpowiada

    Robert