  • 1. Data: 2002-09-03 18:09:14
    Temat: jak banki tracą klientów
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    przekonałem ostatnio koleżankę z pracy, żeby założyła konto w mBanku.
    Założyła, aktywowała, wlazła, kliknąła trzy razy i powiedziała ,,idę
    do Lukasa, nie podoba mi się to''. Ech te kobiety.

    Ja też przeniosłem pensję do Lukasa, bo
    a) od strzału dał mi debet 1200zł, co się przydaje czasami...
    b) przelew z Banku Spółdzielczego (tam ma konto mój pracodawca) do
    mBanku idzie około tygodnia. Do Lukasa maks dwa dni...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-09-04 12:09:37
    Temat: Re: jak banki tracą klientów
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > przekonałem ostatnio koleżankę z pracy, żeby założyła konto w mBanku.
    > Założyła, aktywowała, wlazła, kliknąła trzy razy i powiedziała ,,idę
    > do Lukasa, nie podoba mi się to''. Ech te kobiety.

    Nie bierz tego osobiście - ale dziwna to kobieta. Lukas ma IMHO jeden z
    najbrzydszych i najmniej estetycznych interfejsów.

    > b) przelew z Banku Spółdzielczego (tam ma konto mój pracodawca) do
    > mBanku idzie około tygodnia. Do Lukasa maks dwa dni...

    No to złota czcionka za to! :-)
    Mogłeś jeszcze napisać, że idzie maks dwa dni, a już dzień wcześniej możesz
    wypłacić pensję w bankomacie ;-)))

    K. Kowalski

  • 3. Data: 2002-09-04 12:29:18
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    Krzysztof Kowalski wrote:

    > Nie bierz tego osobiście - ale dziwna to kobieta. Lukas ma IMHO jeden
    > z najbrzydszych i najmniej estetycznych interfejsów.

    Choc nie tak brzydki, jak jego karty.

    --
    Robert
    remove duplicated chars from email address

  • 4. Data: 2002-09-04 13:31:59
    Od: "Robert" <m...@w...ppll>

    b2d2 wrote:

    > płacą wam za to w Lukasie?
    > no to poczytaj sobie:
    > http://gdynia.naszemiasto.pl/gospodarka/204896.html
    > pozdr

    1. Bylo tu o tym
    2. Bardzo dobrze, bo interesanci zajmuja niepotrzebnie oddzialy na cos,
    co mozna normalnie zalatwic przelewem
    3. Niech sie spoleczenstwo edukuje i splaca raty przelewami - po co maja
    tracic czas, to szkodliwe dla gospodarki i dla nich samych

  • 5. Data: 2002-09-04 14:20:12
    Od: "b2d2" <m...@g...pl>

> [...]
    > b) przelew z Banku Spółdzielczego (tam ma konto mój pracodawca) do
    > mBanku idzie około tygodnia. Do Lukasa maks dwa dni...

    Pinio
    --
    "Bo jak się człowiek przejmie rolą sam pan wisz
    to zaraz plecy go rozbolą albo krzyż..."

  • 6. Data: 2002-09-04 16:32:52
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 4 Sep 2002 14:09:37 +0200), "Krzysztof
    Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> był(a) napisał(a):

    >Nie bierz tego osobiście - ale dziwna to kobieta.

    A mnie to mów... Wot, współpracownica, która zresztą nie potrafi
    zrozumieć, że mBank nie przyjmuje Sybiru, zaś bank Spółdzielczy uparl
    się wysyłać Sybirem. Mówię więc jej, żeby napisała na przelewie
    ELIKSIR (tam mi poradzili w spółdzielczym) a ona, że nie, bo nie wolno
    i już. I znów czekam tydzień, a kasy nie ma :-(

    >Lukas ma IMHO jeden z
    >najbrzydszych i najmniej estetycznych interfejsów.

    Nie, aż tak źle nie jest. Jest paskudny, choć lepszy niż np. Inteligo
    a już na pewno lepszy niż szczyt bezguścia -- CitiDirect (chyba że się
    zmieniło od czasów połączenia z HB)

    >No to złota czcionka za to! :-)
    >Mogłeś jeszcze napisać, że idzie maks dwa dni, a już dzień wcześniej możesz
    >wypłacić pensję w bankomacie ;-)))

    Nie rozumiem. Mówisz, że dwa dni to za dużo? Oficjalnie Eliksir ma 3
    dni robocze na dotarcie a Sybir 5.

    Acha -- wolna transmisja do mBanku wynika nie tyle z samego mBanku, co
    z powodu opisanego powyżej w liście, ale zmusiło mnie to do
    przeniesienia pensji do Lukasa...

    BTW: Mój list nie miał zamiaru krytykować mBanku, zwłaszcza, że jak
    zapewne wiesz, jestem jego zwolennikiem. Po prostu informacyjnie
    chciałem pokazać, jak czasami pierdołki (zwłaszcza pkt a mojej
    opowieści) decydują o wyborze banku.

  • 7. Data: 2002-09-04 16:42:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 04 Sep 2002 15:20:12 +0100), "b2d2"
    <m...@g...pl> był(a) napisał(a):

    >płacą wam za to w Lukasie?

    Nie, bynajmniej, tak jak nie płacą mi w mBanku, a jak przeguglasz
    sobie tą grupę oraz grupę podatki, znajdziesz moje boje z Radosławem
    P. w temacie mBank <> Inteligo.

    >no to poczytaj sobie:
    >http://gdynia.naszemiasto.pl/gospodarka/204896.html

    Chodzi Ci o prowizję za spłatę? Widzialem to w oddziale... I bardzo
    dobrze. Z Lukasa w Zabrzu nie dalo się czasami korzystać, bo stoi
    kolejka aż pod seksszop... I wszyscy spłacają raty... No i Lukas
    pewnie chce wyeliminować kolejki...

    Cytat: ,,Spłacić go jednak można tylko w oddziałach banku''

    BZDURA! Spłacać kredyt można zarówno w oddziale Lukasa, w dowolnym
    innym oddziale (choć nie bezprowizyjnie), przelewem z innego banku,
    zleceniem stałym z innego banku lub z Lukasa.

    Płakanie na Lukasa za tą prowizję jest mniej więcej takie jak
    płakanie, że do mBanku nie da się wpłacić w kasie bezprowizyjnie. Po
    prostu bank ma dość kolejek i przetwarzania tych rat, skoro da się je
    wpłacić inną drogą!

    Komunizm już minął, a Polacy wciąż chcą wszystko za darmo.

  • 8. Data: 2002-09-05 23:07:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

    > Komunizm już minął, a Polacy wciąż chcą wszystko za darmo.

    I slusznie. Bo teraz argumenty sa zupelnie inne - w stylu "bo przejde
    do konkurencji".
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-09-06 07:18:40
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (06 Sep 2002 01:07:04 +0200), Krzysztof Halasa
    <k...@d...pm.waw.pl> był(a) napisał(a):

    >I slusznie. Bo teraz argumenty sa zupelnie inne - w stylu "bo przejde
    >do konkurencji".

    No akurat w temacie systemów ratalnych jest jeszcze Żagiel, ale nie
    wiedzieć dlaczego cieszy się dość małym zainteresowaniem, choć akurat
    w Zabrzu dosć sporo widuję systemów Żagiel... Ale nie wiem, czy u nich
    jest darmowe wpłacanie w banku.

    Poza tym -- nie ma nic za darmo. Pozornie darmowa konkurencja jest
    właśnie po to darmowa/tańsza, żeby przyciągnąć klienta oraz wprowadzić
    opłaty (patrz Inteligo, mBank)

  • 10. Data: 2002-09-06 18:15:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> writes:

    > Poza tym -- nie ma nic za darmo. Pozornie darmowa konkurencja jest
    > właśnie po to darmowa/tańsza, żeby przyciągnąć klienta oraz wprowadzić
    > opłaty (patrz Inteligo, mBank)

    Kto powiedzial, ze konkurencja musi byc calkiem darmowa. Wystarczy,
    ze bedzie tansza/lepsza.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator