  • 1. Data: 2002-09-03 17:30:02
    Temat: Re: Pieniadze na koncie w USA, a podatek
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <d...@p...google.com>,
    m...@y...com says...
> [...]
    > 18 tys dolarow. Jak to teraz wyglada? Czy od tego zysku od lokaty 12
    > tys bank w USA sam odliczy na koniec roku podatek, jeśli tak to jaki,
    > czy musze ujac te wplacone 12 tys do mojego rocznego dochodu i
    > zaplacic od tego ogolny podatek? Interesuje mnie glownie to, czy
    > robiac income tax taka wplata na konto nie sprawie, ze ten szacunkowy
    > zysk z lokaty nie wplynie na zwiekszenie mojego ogolnego podatku i
    > wyjde na tym jak Zablocki na mydle. Pracuje jako self-employer i sam
    > się rozliczam. O odpowiedz proszę tylko osoby, które faktycznie się na

    Na koniec roku dostaniesz z banku formularz hmmmmm chyba to jest I-1099
    (lub cos w tym stylu). Odsetki ujawnione w tym formularzu musisz wpisac
    do dochodu w pozycji przychody odsetkowe. Oczywiscie odsetki te
    spowoduja zwiekszenie twojego dochodu. Jesli chodzi o opodatkowanie
    przychodow odsetkowych, to sa one traktowane jak kazde inne przychody i
    beda musialy byc opodatkowane w zalerznosci od twojej skali podatkowej.
    Jesli jest to lokata na firme (jak rozumiem masz DBA) wtedy odsetki
    chyba powinny byc wykazane w czescie C zeznania podatkowego (nie mam pod
    reka instrukcji). Jesli jest to lokata na ciebie wtedy w glownej czesci
    zeznania podatkowego 1040.
    Jesli chodzi o zrodlo tych 12tys. jest to twoj wlasny kapital wiec nie
    muszisz tego dokladac do przychodu. Jednak miej na uwadze, ze IRS moze
    sie ciebie zapytac skad masz te srodki, a dochody zagraniczne powyzej
    okreslopnej sumy tez powinny byc ujawniane w zeznaniach podatkoch w
    Stanach.

    AP

  • 2. Data: 2002-09-04 14:22:36
    Od: "b2d2" <m...@g...pl>

    >zas w Polish and Slavic Credit Union na Greenpoincie

    Na greenpoincie... hmmm ja bym nie próbował
    --
    bp