  • 1. Data: 2002-04-05 08:11:25
    Temat: hehe
    Od: "Robert" <w...@w...pl>

    31-03-2002 31-03-2002 Podatek od 0.54;20.00% 0,20 323,68

    Wyciag z bzwbk ;-)
    sciagneli mi prawie 50% odsetek!!!!

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2002-04-05 09:14:56
    Temat: Re: hehe
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Robert" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 31-03-2002 31-03-2002 Podatek od 0.54;20.00% 0,20 323,68
    >

    > Wyciag z bzwbk ;-)
    > sciagneli mi prawie 50% odsetek!!!!

    Zupełnie prawidłowo rzekłabym :-)))

  • 3. Data: 2002-04-05 09:21:51
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Zupelnie prawidlowo rzeklabym :-)))

    A pewno.
    Ech - kiedyz wreszcie banki sie spostrzega, ze mozna zaoferowac lokaty z
    codzienna kapitalizacja odsetek...
    ;-)
    Michal.

  • 4. Data: 2002-04-05 09:29:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Kasia"

    > Zupełnie prawidłowo rzekłabym :-)))

    najgoszy przypadek to 0,50zl odsetek,
    z czego 1,00 zl podstawa opodatkowania i 0,20 podatku
    zostaje na rachunku 0,30 zl odsetek

    W tym układzie odczuwasz ze zabrano ci 0,20 z 0,50 czyli 40% odsetek
    i wiecej sie nie da !
    widac dla niektoryc 40% to juz jest prawie 50% ;-))
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-04-05 09:45:42
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    zeszow.tpsa.pl...
    > A pewno.
    > Ech - kiedyz wreszcie banki sie spostrzega, ze mozna zaoferowac lokaty z
    > codzienna kapitalizacja odsetek...
    > ;-)
    > Michal.

    Niech nam robią codziennie (a właściwie conocnie) over night'y bez względu
    na saldo na rachunku ( no może z ustalonym małym minimum ... :-))) i już
    bedzie lepiej ... tylko że znając nasz pomysłowy rząd zaraz "wypocą" jakieś
    nowe ustawy co by i takie kapitalizacje były sumowane w miesiącu i był od
    nich naliczany podatek .. :-((( wrrr !

  • 6. Data: 2002-04-05 11:20:20
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8jqoa$m0s$...@n...tpi.pl...

    > najgoszy przypadek to 0,50zl odsetek,
    > z czego 1,00 zl podstawa opodatkowania i 0,20 podatku
    > zostaje na rachunku 0,30 zl odsetek

    Sorki, ale nie bardzo rozumiem. Jesli naliczono mi 50 groszy odsetek, to
    dlaczego podstawa opodatkowania ma wynosic 1 zloty?
    Z 50 groszy pobiora 10 groszy podatku i GIT ;-) da to 20% jak by nie
    patrzyc - tak mi sie zdaje
    Malin

  • 7. Data: 2002-04-05 11:23:05
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Jacek Maliszewski <J...@s...home.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:a8k0v3$kri$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > dlaczego podstawa opodatkowania ma wynosic 1 zloty?
    > Z 50 groszy pobiora 10 groszy podatku i GIT ;-) da to 20% jak by nie

    Przespales dyskusje przez ostatni miesiac.
    Po prostu sa banki, ktore stosuja zasady opisane w ordynacji podatkowej.

    Karol

  • 8. Data: 2002-04-05 11:24:09
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    > dlaczego podstawa opodatkowania ma wynosic 1 zloty?
    > Z 50 groszy pobiora 10 groszy podatku i GIT ;-) da to 20% jak by nie

    to tak jak przy rozliczaniu PITa - przepis ustawy jest taki zeby zaokraglic
    do pelnych zlotowek. I tak jedne banki go stosuja w imieniu klienta a inne
    stwierdzily ze dopiero one sa platnikiem podatku i one jak odprowadza
    podatek do US to zaokragla, a od klienta pobieraja dokladne 25%
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-04-05 11:33:28
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a8k1g1$pve$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Jacek Maliszewski" <
    Faktycznie przespalem ostatni miesiac dyskusji na ten temat. Sorki - mea
    culpa :

> [...]
    > stwierdzily ze dopiero one sa platnikiem podatku i one jak odprowadza
    > podatek do US to zaokragla, a od klienta pobieraja dokladne 25%

    Czyli te 20% (literowka - 25%) moga pobierac od minimum 1 zlotego? Jesli
    tak, to bedzie to podatek degresywny - im mniej zarobisz na odsetkach, tym
    wieksza stawke zaplacisz. Emeryci majacy odsetki liczone w groszach zaplaca
    nawet 100% hwhw

    Malin

  • 10. Data: 2002-04-05 11:44:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]
    tym
    > wieksza stawke zaplacisz. Emeryci majacy odsetki liczone w groszach

    literowka byla ale dalej wyciagasz mylne wnioski
    przy odsetkach 0,49 zaokralenie do pelnych zl to 0,00 zl i podatku 0
    dla tych bankow ktore tak robia juz wymyslilismy lokaty overnight robione
    nie na jeden rachune tylko na tyle rachunkow zeby znajac juz stope np. 8%
    odsetki za jedna noc nie przekroczyly 0,494999 zl - w tym przypadku kwota
    graniczna to chyba 2256 zl
    wtedy podatku bedzie zero ;-))
    *** blad ***